Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Jag skrev innan att jag ville låta min order ligga kvar tills att de fått in fler men det gick inte. Tycker hela grejen känns lurt, tror det är ett "knep" för att komma upp på populära listor så som Prisjakt. Men vad vet jag!

Japp, du har säkert rätt.
Ordet du söker är nog clickbaiter? dvs en annons vars enda syfte är att dra till sig uppmärksamhet.

Det finns ett antal företag som ofta är med i toppen, men aldrig har den varan till samma pris, den som åsyftades.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

ASUS 1070 är slut på Webhallen på Mobilia. Varför ringde jag inte och kollade först...

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Cdon har en Oktoberfest med massa saker som kostar 199:-
http://cdon.se/199_kr/

Bland annat detta trådlösa från Microsoft http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-all-in-one-media-tange...

Visst det är "bara" 150:- billigare, men köp 10 st 199:- varor i denna klassen och betala 2000:- istället för 3500:- Det blir pengar.

Kan säga att det tangentbordet inte är något vidare. Delay som tusan och klen räckvidd.
Har provat USB2, USB3, nya batterier osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butterfinger:

Kan säga att det tangentbordet inte är något vidare. Delay som tusan och klen räckvidd.
Har provat USB2, USB3, nya batterier osv.

Med fri sikt så fungerar det utmärkt, men ja, räckvidden/mottagningen är lite kinkig. Placera det lite fel så kommer du få problem med fördröjning eller att pekplattan inte fungerar alls, samt många tappade bokstäver. Att sätta mottagaren på baksidan av datorn är nog ingen bra idé.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Japp, du har säkert rätt.
Ordet du söker är nog clickbaiter? dvs en annons vars enda syfte är att dra till sig uppmärksamhet.

Det finns ett antal företag som ofta är med i toppen, men aldrig har den varan till samma pris, den som åsyftades.

Tror jag inte det här var. Han kom med en bra förklaring som ligger här i tråden, samt även med mailväxlingen i ett personligt mail där han klart och tydligt visar att det var deras leverantör som gjort fel.
Det fattades en nolla.
Är det för bra för att vara sant så är det oftast inte sant.
Sen kan man alltid hoppas det slinker igenom.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Intressant skärm hos CDOn 27" Acer Acer K272HLEbid VA för 1490:-
http://cdon.se/hemelektronik/acer-k272hlebid-va-27-p37652893

Skärmen med det produktnumret har inte alls lika tunn ram på Acers hemsida.
http://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.HX3AA.E02

Däremot finns denna med nästa samma namn och tunn ram...
http://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.HX3AA.E03

@CDON.COM, vet ni om man får den med tunn ram eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Jag köpte Sennheiser HD 558 för några månader sen för samma pris. Tycker ljudet är katastrofalt dåligt, och då har jag inte höga krav heller. Ligger på samma nivå som in-ear lurar som följde med mobilen typ.

Det är möjligen inte så att ditt ljudkort eller telefon mm inte orkar driva dom?
Sennhesier gör vanligen hörlurar med jäkligt bra ljud ( kör själv bara med dom, dock måste jag använda separat ljudkort för att göra dom rättvisa)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av hultron:

Skärmen med det produktnumret har inte alls lika tunn ram på Acers hemsida.
http://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.HX3AA.E02

Däremot finns denna med nästa samma namn och tunn ram...
http://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.HX3AA.E03

@CDON.COM, vet ni om man får den med tunn ram eller inte?

http://www.acer.com/ac/en/GB/content/model/UM.HX3EE.E04

misco har däremot E04 med tjock ram.. verkar vara något förvirrat.
http://www.misco.co.uk/product/2596251/Acer-K272HLE-27inch-DV...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@aragon: Tyvärr inte. Har provat att köra dom på både förstärkaren och huvuddatorn. Låter katastrofalt i jämförelse med mina gamla trådlösa(!) Sennheisers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingeteget:

Fina priser på Battlefield 1. ICAhemma

Det är redan extrapris på dessa men om man även använder ICAHEMMA3 som rabattkod så får man ytligare 20% rabatt på extrapriset.

PC 359kr
XB1 463kr
PS4 463kr

Gäller endast vid köp på deras hemsida.

Bästa fyndet på länge, är på väg nu till närmaste ICA Maxi butik för att hämta mitt exemplar (blev meddelad om att jag kunde hämta det 3 minuter efter köp). Stort tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Stod det att det fanns i lager i den butiken för dig? Jag har 3-4 dagars frakt till alla ICA här i närheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Icte: Stod det att det fanns i lager i den butiken för dig? Jag har 3-4 dagars frakt till alla ICA här i närheten

Japp, fanns i lager men efter beställningen så hade samma produkt 4-8 dagars fördröjd väntetid! Så jag hade tur där, men tråkigt för dig

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Ännu värre är att jag är nästan 100 på att om jag åker ner till närmsta Maxi så ligger det ett där Nåja, vad är en bal på slottet.

Eller kanske inte, verkar inte som att alla butikerna har det inne direkt. Slår man på typ postnummer 11251 i Stockholm är det cirkus 3 av 40 butiker som har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Icte: Ännu värre är att jag är nästan 100 på att om jag åker ner till närmsta Maxi så ligger det ett där Nåja, vad är en bal på slottet.

Eller kanske inte, verkar inte som att alla butikerna har det inne direkt. Slår man på typ postnummer 11251 i Stockholm är det cirkus 3 av 40 butiker som har det.

Ptja, du kan ju alltid testa att åka iväg dit, ta exemplaret och säga till dem i kassan att du redan betalt för det och visa upp ordernumret Kan ju funka om de är snälla nog för att lösa det (och om det nu finns ett exemplar där)!

ICA's lagersaldo är f.ö. inte alltid varit korrekt, har funnits tillfällen då jag varit på ett ICA som inte hade något i lager enl. nätet men hade det fysiskt i butiken.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Icte: Ännu värre är att jag är nästan 100 på att om jag åker ner till närmsta Maxi så ligger det ett där Nåja, vad är en bal på slottet.

Eller kanske inte, verkar inte som att alla butikerna har det inne direkt. Slår man på typ postnummer 11251 i Stockholm är det cirkus 3 av 40 butiker som har det.

Skrivet av Icte:

Ptja, du kan ju alltid testa att åka iväg dit, ta exemplaret och säga till dem i kassan att du redan betalt för det och visa upp ordernumret Kan ju funka om de är snälla nog för att lösa det (och om det nu finns ett exemplar där)!

ICA's lagersaldo är f.ö. inte alltid varit korrekt, har funnits tillfällen då jag varit på ett ICA som inte hade något i lager enl. nätet men hade det fysiskt i butiken.

Nästan bara MAXI butiker som har grejer i lager verkar det som.

Råkade ut för samma sak 2ggr förra veckan, säljaren t o m ljög om att de sålt slut tidigare på dagen trots att det varit fel saldo i en vecka.

Permalänk

Tack @Ingeteget för BF1-tipset.

Hade inte tänkt att köpa det på ett tag då jag behöver uppdatera datorn lite först, men nu kunde jag inte stå emot

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Kan man installera BF1 även utan DVD-läsare fast det säljs på DVD? Kanske korkad fråga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Kan man installera BF1 även utan DVD-läsare fast det säljs på DVD? Kanske korkad fråga...

Hur du än köper spelet måste det ändå aktiveras via Origin. Enda 'fördelen' med att köpa spelet på fysisk media är att man slipper ladda ner hela spelet om man har långsam uppkoppling.

Köper du spelet på DVD kan du alltså välja mellan att installera direkt från DVD eller ladda ner filerna via Origin.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Jag köpte Sennheiser HD 558 för några månader sen för samma pris. Tycker ljudet är katastrofalt dåligt, och då har jag inte höga krav heller. Ligger på samma nivå som in-ear lurar som följde med mobilen typ.

Skrivet av aragon:

Det är möjligen inte så att ditt ljudkort eller telefon mm inte orkar driva dom?
Sennhesier gör vanligen hörlurar med jäkligt bra ljud ( kör själv bara med dom, dock måste jag använda separat ljudkort för att göra dom rättvisa)

Skrivet av Kungjaevel:

@aragon: Tyvärr inte. Har provat att köra dom på både förstärkaren och huvuddatorn. Låter katastrofalt i jämförelse med mina gamla trådlösa(!) Sennheisers.

Tack för feedback!

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Hur du än köper spelet måste det ändå aktiveras via Origin. Enda 'fördelen' med att köpa spelet på fysisk media är att man slipper ladda ner hela spelet om man har långsam uppkoppling.

Köper du spelet på DVD kan du alltså välja mellan att installera direkt från DVD eller ladda ner filerna via Origin.

Tack! Köper inte spel så ofta men detta verkade kul.

Permalänk
Medlem

Någon som vet mer om själva rabatterbjudandet på ICA? Har funderat på att skaffa en brödrost så jag la till en i beställningen och fick 20% på den med! Någon övre gräns eller så?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

ASUS 1070 är slut på Webhallen på Mobilia. Varför ringde jag inte och kollade först...

Dom har inget nr.. Ville också köpa ett ps4 och kollade på deras sida där det stor att dom har flera st på lager, så bestämde mig för att köra 4mil och så säger han att kampanjen är slut, men att jag kan köpa det till ordinarie pris....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Kan man installera BF1 även utan DVD-läsare fast det säljs på DVD? Kanske korkad fråga...

Skrivet av ågren:

Hur du än köper spelet måste det ändå aktiveras via Origin. Enda 'fördelen' med att köpa spelet på fysisk media är att man slipper ladda ner hela spelet om man har långsam uppkoppling.

Köper du spelet på DVD kan du alltså välja mellan att installera direkt från DVD eller ladda ner filerna via Origin.

Spelar ingen roll om du köper fysisk box. Finns inga skivor i detta fall, endast kod.

Skrivet av L'ombra:

Någon som vet mer om själva rabatterbjudandet på ICA? Har funderat på att skaffa en brödrost så jag la till en i beställningen och fick 20% på den med! Någon övre gräns eller så?

Tror det gäller allt förrutom TV, mobil, surfplatter (och något mer? lägg i korgen och prova) vid ett köp.

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/acer-k272hlebid-va-27-p37652893
Acer K272HLEbid VA 27"

Någon som har mer info om denna? Vad tror ni om att lira Overwatch på den, har en 60hz nu men 1 ms, tänkte om det blir stor skillnad med 4 istället? Känns som bra pris iaf!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Kan man installera BF1 även utan DVD-läsare fast det säljs på DVD? Kanske korkad fråga...

Vet inte hur ICA's variant är men jag köpte mitt fysiskt på webhallen just för att komma igång så fort som möjligt. Men allt som låg i DVD fodralet var en liten folder med en kod och jag vart tvungen att ladda ner hela spelet iaf.

Vet inte om det är praxis nu för tiden, men lite små irriterad blev man.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jocke83:

Vet inte hur ICA's variant är men jag köpte mitt fysiskt på webhallen just för att komma igång så fort som möjligt. Men allt som låg i DVD fodralet var en liten folder med en kod och jag vart tvungen att ladda ner hela spelet iaf.

Vet inte om det är praxis nu för tiden, men lite små irriterad blev man.

Spelen är ofta så pass stora idag att DVD som lagringsmedia inte duger. Inte helt utan anledning att spelkonsollerna använder Bluray som rymmer betydligt mer data. På PC så har Bluray inte slagit igenom på samma vis. Ironiskt nog så ska kostnaden för en BD-skiva vara på samma nivå som en DVD-skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Någon som vet mer om själva rabatterbjudandet på ICA? Har funderat på att skaffa en brödrost så jag la till en i beställningen och fick 20% på den med! Någon övre gräns eller så?

Permalänk

Visst är det digital kod man får med detta (Battlefield 1 PC)?

https://www.icahemma.se/battlefield-1-pc-p-43365-c-596.aspx

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Visst är det digital kod man får med detta (Battlefield 1 PC)?

https://www.icahemma.se/battlefield-1-pc-p-43365-c-596.aspx

Ja

Fast du måste hämta ut kopian fysiskt och där inne i fodralet finns en kod

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Ja

Fast du måste hämta ut kopian fysiskt och där inne i fodralet finns en kod

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, då är det som jag förstod det. Tack

Visa signatur