SVT-play up and running för raspberry pi!

Permalänk
Skrivet av gz:

Ajdå, men det verkar ju som att de kommer lösa det ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det, man får välja branch "Frodo" och hämta hem ZIP. RaspBMC verkar inte se skillnade på versionen (tror han har missat att ändra) så jag fick packa upp filerna lokalt och föra över och sedan ersätta default.py via på /addons.

Tyvärr funkar fortfarande inte Homeland, men det är väl inte pga pluginen om jag förstått rätt.
: (

Permalänk
Skrivet av gz:

Nu funkar det, man får välja branch "Frodo" och hämta hem ZIP. RaspBMC verkar inte se skillnade på versionen (tror han har missat att ändra) så jag fick packa upp filerna lokalt och föra över och sedan ersätta default.py via på /addons.

Tyvärr funkar fortfarande inte Homeland, men det är väl inte pga pluginen om jag förstått rätt.
: (

Ok, men hur menar du? Jag lyckades inte heller köra zipen menar du att man ska packa upp filerna o sen föra över dem till raspberry vi ngt program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Ok, men hur menar du? Jag lyckades inte heller köra zipen menar du att man ska packa upp filerna o sen föra över dem till raspberry vi ngt program?

Ja använd FTP och för över och ersätt filen "default.py" i mappen "addons" på Raspberry Pi. Det funkade för mig.

(XBMC förstod inte att zippen var en ny version, han som gjorde den slarvade nog med versionshanteringen?)

Permalänk
Skrivet av gz:

Ja använd FTP och för över och ersätt filen "default.py" i mappen "addons" på Raspberry Pi. Det funkade för mig.

(XBMC förstod inte att zippen var en ny version, han som gjorde den slarvade nog med versionshanteringen?)

Ok.

Hur går man tillväga i detalj? Har alldeles för dåliga kunskaper om sånt här.

Permalänk
Medlem

Just nu funkar inte SVT Play för mig längre. Det är lite väl mycket bök och stök kan jag tycka för att hålla igång den.

Ska testa den vanliga vägen inifrån XBMC senare. Det verkar som den uppdaterats inatt så förhoppningsvis är den ok nu?

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:SVT_Play

Permalänk
Medlem

Jag fick SVT Play version 3.1.0 när jag uppgraderade xbmc-git och det funkar igen. Man behöver inte längre installera via zip-fil, det är bara att välja SVT Play i den inbyggda listan för tillägg i xbmc frodo (i menyn video - tillägg). Så den vanliga vägen inifrån XBMC funkar i alla fall för mig.

Permalänk
Medlem

Jag använder RaspBMC och installerade om och då visades äntligen version 3.1.0 inuti XBMC. Det var ändå dags att uppgradera.

How to get the 21/11/12 Update
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=4469

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur är det med HD kvalité på SVT Play, klarar verkligen den lilla pi:en av det? Najs isf.
Edit: För HD finns väl på SVT Play?

Permalänk
Medlem

Funkar även för mig att installera via inbyggda listan. Dock hackar vissa program... Typ senaste Mysteriet på greveholm (9de avsnittet). Kvaliteten är bra och ljudet likaså, dock är det små hack, nästan på varje frame. Vissa program flyter på helt perfekt (typ senaste Dobidoo och Robins). Fattar nada...

Kör för övrigt på inställning "Fast" för överklockningen, har även testat "Normal". Installerade även om från scratch.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Jag märkte också småhackande på just Greveholm för flera avsnitt. Vet inte om det är avsnitten eller spelaren, eller min trådlösa router. Ska testa med kabel på samma avsnitt. Andra program t ex Historieätarna och Kinas mat flyter på med riktigt fin bild. Kör också "Fast".

Permalänk
Medlem
Skrivet av gz:

Jag märkte också småhackande på just Greveholm för flera avsnitt. Vet inte om det är avsnitten eller spelaren, eller min trådlösa router. Ska testa med kabel på samma avsnitt. Andra program t ex Historieätarna och Kinas mat flyter på med riktigt fin bild. Kör också "Fast".

Jag kör med kabel... Underligt att Historieätarna hackar för mig men inte dig :/

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem
Skrivet av gz:

Jag märkte också småhackande på just Greveholm för flera avsnitt. Vet inte om det är avsnitten eller spelaren, eller min trådlösa router. Ska testa med kabel på samma avsnitt. Andra program t ex Historieätarna och Kinas mat flyter på med riktigt fin bild. Kör också "Fast".

Testade med kabel och det gör ingen skillnad. Vissa avsnitt av Greveholm småhackar (mikrohackar). Det gäller alltså inte alla avsnitt, t ex så flyter första avsnittet betydligt bättre. Känns lite märkligt?

Permalänk

Jag har upplevt nu att de senaste 3-4 dagarna har julkalendern gått finfint, inget småhackande som tidigare. Undrar varför ? Ingen överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rufus0102:

Jag har upplevt nu att de senaste 3-4 dagarna har julkalendern gått finfint, inget småhackande som tidigare. Undrar varför ? Ingen överklockning.

Ja, det har blivit bättre igen. Eftersom de första avsnitten också var ok, så ligger nog felet för mellanavsnitten hos SVT.

Permalänk

Nu är det problem igen!

Försökte starta och fick script-error.

Prövade installera på nytt både via addon-listan och zip och möts av dependecies not met. Vad det nu betyder. Ser inget på Github om att det skulle vara något fel. hur går det för er andra?

Permalänk
Medlem

Tror det är något större fel, inte bara SVT play.

Permalänk
Skrivet av gz:

Tror det är något större fel, inte bara SVT play.

Ok, hur menar du då?

Permalänk
Medlem

Men tanke på att det är typ 20 olika tillägg som plötsligt är "trasiga" efter senaste uppdateringen, inte bara SVT play.

Permalänk
Skrivet av gz:

Men tanke på att det är typ 20 olika tillägg som plötsligt är "trasiga" efter senaste uppdateringen, inte bara SVT play.

Låter vettigt märkte nu med att det var fler addon som var "broken", måste man vänta på ny release nu alltså?

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på när och hur och ifall det löser sig automatiskt. Eller om felet ligger hos XBMC eller hos de som gör addons.

Enklast för mig var att ta en sparad image och lägga på SD-kortet. Jag stängde också av automatiska uppdateringar tills vidare. Så nu funkar allt igen.
: )

Permalänk
Skrivet av gz:

Jag är inte säker på när och hur och ifall det löser sig automatiskt. Eller om felet ligger hos XBMC eller hos de som gör addons.

Enklast för mig var att ta en sparad image och lägga på SD-kortet. Jag stängde också av automatiska uppdateringar tills vidare. Så nu funkar allt igen.
: )

Fett! jag ska pröva det!

Permalänk

Jag testade men min Raspberry jag fick hem idag. La in rasbmc, men vissa laggar som attans. Som tex Fåret Shaun, Stora barriärrevet och En idiot på resa. Är det nått jag missat att ställa in?

Permalänk
Medlem

Fungera några videos bra?
Kan du kolla om det skiljer något mellan dessa?
Upplösning / ljudformat?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

Ja, både Vetenskapensvärld och Fråga doktorn funkar utan problem.

Ljudet är det inte nå problem alls med, inte ens de som hackar. Bilden hoppar fram och tillbaka skulle man kunna säga. Känns nästan att bilden går för fort och att den hoppar tillbaka nån tiondels sekund för att synkas ihop med ljudet igen.

Permalänk

Jag tog 2 foton att jämföra med, ena är med Fråga doktorn(som funkar bra) och den andra är Barriärrevet(funkar mindre bra).
Enda skillnaden jag ser är att acpu ligger runt 20% och CPU0 ligger mellan 60-70% på Barriärrevet, ligger en hel del lägre hos doktorn.

När jag kollar i System Info under system ligger CPU0 över 90%, som om den höll på med något......

När jag bockade i att avc1.77.30 strömmar inte skulle användas i SVTPlay så vart ju naturligtvis kvalitén sämre, men nu flöt det på.
Är det så att jag måste köpa på mig VC1-licensen ifrån http://www.raspberrypi.com/vc-1-license-key/ ?

Permalänk
Medlem

VC1 hårdvaru licensen tro jag inte hjälper, svt-play kör ju H.264...
Vilken releases av Raspbmc kör du?

Står det något intressant i logen förresten om du kör med debug?
.xmbc/temp/ *.log ?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det där. Känns som något SVT Play har ändrat? Vissa program flyter på hur fint som helst, medan andra rycker skitjobbigt. Jag har bara sett problemet senaste veckorna, så det kan ju vara att XBMC eller RASPBMC klarar strömmen sämre också, vem vet? Surt är det i alla fall.

Permalänk

Jag laddar in raspbmc ifrån windows-installationen från deras hemsida. Jag testade idag att ta hem den senaste nightly genom raspbmc. Men det vart inget bättre.

1080p genom youtube funkar perfekt. :/

Verkar som om allt som inte är SVT's eget produktionsbolag eller nått är det som rycker i bilden. Men även Pilgrims mordet ryckte bra i bilden den också.

Men det här med att man kan bocka ur aVC1.77.30 har alltså inget med VC1-licenser?

Läste att man inte skulle bry sig om det som var i System Info när det gällde hur hårt cpu'n jobbade.