Gör detta stor skillnad på mina internminnen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Gör detta stor skillnad på mina internminnen?

Tjaa, tror att jag har köpt fel internminnen.. Har nuvarande:
http://www.inet.se/produkt/5315126/corsair-8gb-2x4096mb-cl8-1...

Och jag har köpt:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/137731-corsair_xms3_v...

Kan detta skapa ostabilitet i datorn/systemet? Orkar fan inte åka in och byta så hoppas på det bästa..

cpu-z view av det:

http://www.bildprojekt.comuv.com/uploads/151.jpg

Skulle uppskatta svar som säger om jag kan förstöra dator eller skada den eller vad fan som kommer hända D:
Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Du får väl räkna med att köra alltihopa i CL9 men om du gör det så borde det fungera.

(Det finns ingen garanti att de som är CL9-specade fungerar som de ska om du istället försöker köra alltihopa i CL8. Och definitionen på "inte fungera som de ska" är typiskt allmän instabilitet (applikationskrascher och/eller blåskärmar), i extremfallet att datorn inte alls vill starta.)

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Så i värsta fall får jag bara ta ut dem och de blir ungefär värdelösa för mig?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av meendu:

Smällar man får ta när man inte orkar åka och byta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Alla minnena klara av CL9 så jag ser inte problemet med att köra dem i det ( bättre minne klarar lägre latenser på samma MHz som sämre )

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Någon som vet hur man ändrar? ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av meendu:

Förutsatt att du kör alltihopa i den klockfrekvens och med de latenser som de långsammare minnena klarar så bör det fungera fint.

(Om du gör något annat och stöter på problem så kan det ju bero på vem man frågar vad som är "värsta fall", vissa skulle nog svara att ett läge där systemet startar men är instabilt och att någon fil blir korrupt eller liknande är det värsta.)

Ingenting lär ju brinna upp, iaf om du inte är och skruvar på spänningen.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Alla inställningar för latenser står i BIOS eller UEFI (nya varianten på BIOS). Dessa menyer ser även annorlunda ut för olika modeller av moderkort så skulle vara bra om du lista modellnamnet på ditt moderkort.

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av mechersmith:

Alla inställningar för latenser står i BIOS eller UEFI (nya varianten på BIOS). Dessa menyer ser även annorlunda ut för olika modeller av moderkort så skulle vara bra om du lista modellnamnet på ditt moderkort.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3973#ov

ska kolla det imon, nu måste jag dock plugga! haha

Tack så mycket alla för hjälpen, sjukt snällt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Hoppas du hittar det.

I5 2500k 4.2Ghz | Corsair H100 | Corsair vengeance 4x4GB 1600Mhz | Cooler master haf 922 | A-Data 128GB 550mb/s | 500GB HDD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Dec 2003

Jag skulle bli tokig av att kora 2 olika minnesmoduler tillsammans i datorn.

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic