Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Grundkurs i el, distans?

Tjena!

Jag jobbar fulltid 100% men efter jobbet skulle jag vilja utöka min kompetens genom att kanske försöka gå någon distans grundkurs i el-lära, pga. det skulle vara väldigt användbart på mitt jobb. Självklart vill jag även att det ska finnas praktiska dagar där jag åker iväg och gör labbar osv. (lär mig bättre praktiskt).

Nu till frågan, någon som vet någon bra distansutbildning gällande Grundkurser i EL, helst industri elektriker? Ex. Som industrielektriker/automationstekniker som installerar och monterar el- och automationsutrustning t ex styr- och regler system.

Jag är bosatt i Norrköping.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 288088:

Du kan börja kolla här och se om du hittar något
http://www.yhmyndigheten.se/studerande/hitta-utbildning/

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Då ska du höra med Lernia tycker jag.

Går det ha distans med dem och flexibelt schema? Jag jobbar kvällar och för det mesta dagtid och slutar runt kl 15:30, 16:30.

Permalänk
Medlem

Om du inte har några tidigare erfarenheter av El eller en (något)högre utbildning inom matematik så rekommenderar jag en kurs som börjar från noll då det ganska snabbt blir komplicerat. Dock så får jag intrycket av att du redan jobbar inom området nu när jag läser ditt inlägg igen

Tex kursen "elektronikens grunder" på LTH är,trots namnet, inte särskilt lämplig om man vill bli elektriker/montör utan vänder sig mer till kontorsnissarna och inte praktikerna. Detta är dock en stor generalisering då området är väldigt stort. Jag har dessutom inte sås tor koll på exakt vad som krävs på montörsidan.

Det jag försöker säga är att ta inte första bästa kursen du hittar då den kan handla om något helt annat än vad du tänkte dig.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.