SimCity 5 Beta testing?

Permalänk

Någon annan som upplevde grafiska buggar i betan? SLI funkade inte så bra(vet att det är beta) då försvann saker eller blinkade lite fint.
Men även när jag körde på ena gpukärnan blev det grafiska buggar från o till, speciellt när jag byggde vägar.

Undrar mest om detta är ett problem som andra upplevde under betan eller om det bara är lilla jag.

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Någon annan som upplevde grafiska buggar i betan? SLI funkade inte så bra(vet att det är beta) då försvann saker eller blinkade lite fint.
Men även när jag körde på ena gpukärnan blev det grafiska buggar från o till, speciellt när jag byggde vägar.

Undrar mest om detta är ett problem som andra upplevde under betan eller om det bara är lilla jag.

Märkte inget av det du beskriver och även jag kör med SLI aktiverat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

Nja, tror dom vill se hur väl servrarna klara trycket när dom kör IRL. Så jag tror det är mycket beta i det hela. Dom har ju haft en del problem med tryck på servrarna så dom lär sig nog en del utav hur väl allt funkar när det är Live.

Tro kan du göra i kyrkan

Hade de velat testa servarna så hade de:

1.) Låtit dig spela mer än 1h, så man hade kunnat fastna hela helgen och de fått mer liknande belastning som vid en release.
2.) Inte haft muliplayer disabled...

Nejdu, detta "test" var inte på något sätt likt en riktig beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tro kan du göra i kyrkan

Hade de velat testa servarna så hade de:

1.) Låtit dig spela mer än 1h, så man hade kunnat fastna hela helgen och de fått mer liknande belastning som vid en release.
2.) Inte haft muliplayer disabled...

Nejdu, detta "test" var inte på något sätt likt en riktig beta.

Hahaha, någon nytta måste hela "Beta" perioden förhoppningsvis gjort. Vi får väll se, jag var iaf väldigt imponerad av spelet. Gillar hur dom har behållit SimCity känslan. SimCity 4 var väldigt bra och välgjort för sin tid men det här är ju ett riktigt kliv framåt i rätt riktning!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Någon annan som upplevde grafiska buggar i betan? SLI funkade inte så bra(vet att det är beta) då försvann saker eller blinkade lite fint.
Men även när jag körde på ena gpukärnan blev det grafiska buggar från o till, speciellt när jag byggde vägar.

Undrar mest om detta är ett problem som andra upplevde under betan eller om det bara är lilla jag.

samma för mig

Permalänk
Medlem

betan öppnar den 16:e igen i en dag

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem

någon som kommit in?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asus_84:

någon som kommit in?

Verkar inte vara igång? Eller man kanske inte ska anta att om man hade betan innan så får man den igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Verkar inte vara igång? Eller man kanske inte ska anta att om man hade betan innan så får man den igen?

Jag antog också att jag har tillgång till dagens beta då jag körde förra. Vi får se hur det blir med det... I vilket fall som helst så drar betan igång vid 15:00 idag och pågår till 15:00 imorgon.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

någon som fått kod/kommit in?

Permalänk
Medlem

Hmm, har testat startat om Origin flera gånger nu samt datorn en gång utan resultat. Kan fortfarande inte få igång betan även fast jag spelade i den förra helgen.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Spelet ser trevligt ut och har endel humor med

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Jag väntar på att den ska laddar klart. Har fastnat på "Behandlar stor fil...vänta"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trazer:

Jag antog också att jag har tillgång till dagens beta då jag körde förra. Vi får se hur det blir med det... I vilket fall som helst så drar betan igång vid 15:00 idag och pågår till 15:00 imorgon.

Verkar inte så, klockan är snart 19 o kommer fortfarande inte åt den i Origin, synd hade velat se vad det var för förändringar som dom fixat.
Tom forumet verkar låst för utomstående, så var det ju inte innan.

Permalänk
Medlem

Skickade sms:et till telia i förmiddags men inte fått någon kod ännu, måste man ha telia som operatör för att det ska funka ?. Kollade lite videos från gameplay och blev galet sugen. Var länge sen jag såg fram emot ett spel. Blir nog deluxversionen..

Permalänk
Medlem

Det blev nog inget för mig heller denna gång. spelet kommer ju snart så man får hålla ut.

Permalänk
Medlem

Jag kunde spela en timme igår vid 18 tiden och nu på morgonen så kan jag köra en timme till.