Far Cry 3: Åsikter

Permalänk
Medlem

Haha, begav mig så söder ut som möjligt på första ön, och tänkte simma över till "sista" ön. Efter ha kommit cirka 10 meter fick jag syn på typ två hajar och en enorm stingrocka. Då insåg jag hur mycket trevligar det var att stanna kvar

Någon mer än jag som har problem med kartan förresten? Min går varken att flytta eller zooma. Har varit så nästan från början, helt värdelöst

På tal om gräs, tänk er när 3D-gräs blir standard. Ahhhh

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

På tal om gräs, tänk er när 3D-gräs blir standard. Ahhhh

Gräset och marken är inte bästa vänner i detta spel kan jag hålla med om. Det är väl där det brister grafikmässigt, känns väldigt konsolport där.

Permalänk
Medlem

Tycker det är en rejäl flopp att man inte kan spela "singleplayer"-farcry 3 i multiplayer. Jag vill kunna springa omkring och döda djur och göra sidequests med polare, eller sno en bil och bränna runt och skjuta!
Coop-kampanjen är ju skoj på sitt sätt men har NOLL återspelningsvärde, man kan ju inte gå var man vill så man kan inte klara uppdragen på något "helt annorlunda" sätt. :/ Är som en korridor-pangare fast med lite bredare korridorer. Sen är det alltid samma visa, ta sig från A till B och döda alla. Eventuellt konka på någon tung grej samtidigt som fienden spawnar loss, eller försvara en pryl som går sönder (som man lagar med en blåslampa) mot x antal fiender. Sen har man "bonus-spel" där man får tävla mot sina polare, vilket är skoj kanske, men det pajjar hela storystämningen tycker jag.
Det är också liiiite konstigt när man försöker köra "stealth" och kniva folk eller pistola ner dom med ljuddämpare då alla i laget skriker "WHATCH OUT FOR THE KNIFE GUY!!!!!!!!!!!!!!!!!" (lite olika skrik beroende på typ av fiende man möter) när man håller på och smyger omkring. Som tur så hör inte fienden ropen hur nära man än är (vilket också är lite tråkigt då det är högst overkligt).

Hur som helst är det ett jävligt snyggt spel, hoppas någon fixar så man kan spela storymode-kartan tillsammans med polare bara, känner inte att min Deluxe-utgåva var värd köpet annars då jag hatar att sitta och spela singleplayer. :/

Är det nån mer som fått invisible-wall buggen ett par gånger förresten? När jag revivade eller blev revivad av polaren så kunde det uppstå en osynlig vägg som man bara inte kunde ta sig igenom, oftast blev man totalt ägd av AI'n i samband med detta då man inte kunde backa från eldstriden. :/

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Går det ens att starta spelet direkt via ikonerna? För mig öppnas bara Uplay oavsett vilken jag trycker på?

Jag måste nog ha någon speciell version av spelet

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Någon som provat spelet med ett HD 6950 och kan berätta lite hur det flyter?

Kör med två, flyter på bra tills man skådar ut så att man ser andra sidan ön eller bara vatten. Får känslan av att spelet vill rendera i oändlighet var man än tittar.. Bara att titta rakt upp segar ner som smält hårdvax, och molnen är väl bara en bild om jag inte sett fel?

Kör allt på max utan vertikal synkning, segar ner det också. Upplever någon form av MS i spelet tror jag. Och varför finns det vertikal synkning som 1 och 2? Grafikbuffringen har jag på 2 men vet inte alls om den gör någon förbättring.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jävla editor, som krashar var tioende minut. Jag vill ha 1.02, när den nu kommer

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120994:

Jag är lite besviken på spelet.
Gräset i farcry2 var riktigt snyggt och gjort i någon form av 3d om jag minns rätt, men i farcry3 så är det endast hundratals platta bilder som slängts upp huller om buller, inte snyggt. Jag hade föredragit om gräsplantorna hela tiden roterades mot spelaren så man slapp se alla platta texturer. Nu kan ju gräs ses som en dum sak att hänga upp sig på i ett spel, men med tanke på hur stor del av spelet som utspelar sig i gräs-områden så borde man kunna ställa lite krav.

På tal om gräs , kolla på gräset på detta spel http://www.youtube.com/watch?v=GEvCpWaGYsY

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk

Jag har bara spelat konsol men jag kan säga att COOPen är ganska enformig, bara en oändlig ström av pirater, lite synd :/ singleplayern verkade ok så långt som jag och min kompis han komma

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sir.Djs:

På tal om gräs , kolla på gräset på detta spel http://www.youtube.com/watch?v=GEvCpWaGYsY

Ser bra ut, men det brukar trailers göra, får se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Någon mer än jag som har problem med kartan förresten? Min går varken att flytta eller zooma. Har varit så nästan från början, helt värdelöst

Prova Tab en eller två ggr. Har också det problemet ibland, att kartan "låst" sig.

Permalänk

jag tycker de känns ganska "svårt" men de tar ju alltid ett tag att vänja sig vid nya spel. sen tycker jag det känns lite grötigt allting, kanske på grund av konsoll-känslan i menyn som nämnts tidigare.

diggar översättningen, alltså svenska menyer osv. man får sig ett gott skratt så fort man läser nånting haha

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Prova Tab en eller två ggr. Har också det problemet ibland, att kartan "låst" sig.

Hmm, jag har bindat just Tab till att ta fram kartan, så...men kanske ska byta knapp då!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Hmm, jag har bindat just Tab till att ta fram kartan, så...men kanske ska byta knapp då!

Tab är odefinierat i manualen i alla fall, men något gör den på kartan med defaultinställningen. Tryckte lite random när jag inte kunde scrolla. Är en bugg i alla fall, får hoppas på fix framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

jag tycker de känns ganska "svårt" men de tar ju alltid ett tag att vänja sig vid nya spel. sen tycker jag det känns lite grötigt allting, kanske på grund av konsoll-känslan i menyn som nämnts tidigare.

diggar översättningen, alltså svenska menyer osv. man får sig ett gott skratt så fort man läser nånting haha

Ja, har också skratta lite då och då.
Visst finns det massvis lustiga översättningar i hela spelet men biland är de extrema.

Permalänk
Medlem

Jämför man med tvåan så är trean mycket bättre i princip alla kategorier. Ingen sjukdom som man alltid måste hämta piller för, inga vapen som går sönder hela j*vla tiden osv. Och ifall jag tar ut en fiendebas så förblir den död, den kommer inte vara populerad av fiender efter att jag har svängt runt hörnet.

Nu vet jag inte hur "bra" storyn var i tvåan, orkade aldrig igenom det då det var så himla tråkigt, men tyckte storyn var ganska bra i trean. Karaktären man spelar är ju inte direkt någon massmördare från början, och det märker man i början (i alla fall i storyn), fast senare så blir det lite ändring på det.

Portningen till PC är sådär, spelet funkar ju i alla fall, och det finns vettiga inställningar. Dock så tyckte jag menyerna var lite jobbiga, även om man kan dubbelklicka på det mesta. Önskar det fanns någon tangentbordsknapp man kunde ha haft möjlighet att använda istället, speciellt när man ska välja färdigheter (kanske finns en, och jag missade den bara ).

Dock så var det väldigt lätt. Körde igenom på svåraste utan några större problem, fastnade aldrig och kände att jag behövde sänka det.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det är lättare att bli upptäckt av AI.n på dagen resp natten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120994:

Jag är lite besviken på spelet.
Gräset i farcry2 var riktigt snyggt och gjort i någon form av 3d om jag minns rätt, men i farcry3 så är det endast hundratals platta bilder som slängts upp huller om buller, inte snyggt. Jag hade föredragit om gräsplantorna hela tiden roterades mot spelaren så man slapp se alla platta texturer. Nu kan ju gräs ses som en dum sak att hänga upp sig på i ett spel, men med tanke på hur stor del av spelet som utspelar sig i gräs-områden så borde man kunna ställa lite krav.
Jag gillar heller inte skyboxen som består av en statisk bild och därmed minskar kännslan av en dynamisk värld.
Vapenkännslan är bra. Dock så går vapen alldrig sönder villket dom gjorde i farcry2, detta är något jag saknar då det bidrog till den "dynamiska värld kännslan".
Bättre animationer än i farcry2.
Över lag högupplösta och välgjorda texturer, särskilt på djur och människor.
Jag är inte så förtjust i craftingsystemet, hadde föredragit att kunna köpa alla uppgraderingar.
Bra voice acting, bra story och bra karaktärer.
Bra ljud och musik.
Det finns gott om sidequest, dock så tycks de flesta av dessa handla om att ta sig från punkt a till punkt b innan tiden tar slut.

Skrivet av Sir.Djs:

På tal om gräs , kolla på gräset på detta spel http://www.youtube.com/watch?v=GEvCpWaGYsY

Skrivet av anon120994:

Ser bra ut, men det brukar trailers göra, får se hur det blir

Har aldrig förstått mig på människor som startar ett spel för att croucha och stirra ner i marken.. Jag hade ingen aning om att gräset såg "dåligt" ut i det här spelet.. Inget jag lagt märke till under dom ca 25 timmar jag spelat hitills!

Permalänk
Medlem

Radeon 5970 x2 i Crossfire. Funkar inte alls, varken med dx9 eller dx11. Ungefär 4-5 FPS.
Läst att det är mycket problem med spelet i Crossfire. Har dock inte provat att inaktivera. Väntar på patchning istället.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

ganska tungdrivet spel, kör med 6970 och med allt på very high full HD så ligger det nog mellan 10-20 fps. på high är det bättre och går att spela.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag kör på medium/high i DX9 och har riktigt bra fps med mitt 560 Ti.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kan inte säga så mycket om storyn, inte kommit så långt. Gillar röstskådespeleriet, bra dramatik.
Inte så förtjust i grafiken, känns plottrigt och ofärdigt, visserligen kan jag inte maxa alla inställningar fullt ut, men klarar ändå high/very high.

Menysystemet är katastrofalt dåligt, det sämsta jag sett och använt. Att man ska behöva vänja sig att antingen markera för att sedan trycka accept/whatever alternativt dubbelklicka (varför???????????) är helt sjukt, när majoriteten av alla spel kör ett enkelklick för att komma dit man vill. Dessutom är menyerna långsamma och har usel respons.

Edit: Är för övrigt inget fan av paradis-ö som miljö, det var coolt i första Far Cry. Ge mig Norges skog och berg eller något annat än bara djungel/storstad.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av anon120994:

Ser bra ut, men det brukar trailers göra, får se hur det blir

Åh herregud vad jag hatar den där trailern xD Först snackar han om att om tornet får syn på dig är du död, och man får se när det skjuter 3 skott som skapar enorma nerslag, kanske på en radie på 30 meter, sen springer spelaren rakt in i tornets synfält och då bestämmer det sig för att börja skjuta med en ärtpistol istället, och stå och sikta i 6 sekunder innan de skjuter? xD

När spelaren blir träffad två gånger på rad så tar det dessutom bara en fraktion av skölden, medan ett fall på 4 meter tar ner hela skölden xD Gillar dessutom att tornet ska skrika ut till hela stan när dess magasin är tomt och därmed är försvarlöst

Det kombinerat med den fulaste ursäkten för en pilbåge jag någonsin sett blir i mina ögon en kass "trailer", men visst, de har snygg grafik även om jag inte gillar stilen på den.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att hitta en gris? Är i stort behov av ett grisskinn men hittar ingen gris.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla kul spel förutom det handikappade menysystemet.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur svårt kan det vara att hitta en gris? Är i stort behov av ett grisskinn men hittar ingen gris.

Grisar finns ju överallt, ta en titt på kartan så hittar du snart ett lämpligt ställe, stick bara och leta i områden runt den svarta grisikonen på kartan (inte för att försvirras med vildsvin, vars ikon är vänd åt vänster och har betar Hittar du ändå inte några så gör bara en Hunter's Instict spruta och tryck i den i armen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Sjukt tråkigt spel, pga den enkla anledningen att man inte behöver använda skallen ett dugg! Pilar visar var man ska gå, de kommer upp vilken knapp man ska trycka på för att loota, räcker väl om de kommer upp en gång men för de med dåligt minne måste de tydligen visas varje gång hur man lootar! Detta skitnödiga övertydliga sättet att visa hur man ska göra allting tar bort hela spelupplevelsen. Allt är så jävla enkelt, och är anpassat så att "speciella" människor kan klara av de. Detta spelet är ju dock inte unikt på den fronten, de är en återkommande grej bland dagens spel, att alla ska klara av de, oavsett handikapp eller ålder! Nee, fyy fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Grisar finns ju överallt, ta en titt på kartan så hittar du snart ett lämpligt ställe, stick bara och leta i områden runt den svarta grisikonen på kartan (inte för att försvirras med vildsvin, vars ikon är vänd åt vänster och har betar Hittar du ändå inte några så gör bara en Hunter's Instict spruta och tryck i den i armen.

Tack för tipsen! Har bara spelat nån timme ännu men har en massa växter som borde craftas till användbara egenskaper.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Sjukt tråkigt spel, pga den enkla anledningen att man inte behöver använda skallen ett dugg! Pilar visar var man ska gå, de kommer upp vilken knapp man ska trycka på för att loota, räcker väl om de kommer upp en gång men för de med dåligt minne måste de tydligen visas varje gång hur man lootar! Detta skitnödiga övertydliga sättet att visa hur man ska göra allting tar bort hela spelupplevelsen. Allt är så jävla enkelt, och är anpassat så att "speciella" människor kan klara av de. Detta spelet är ju dock inte unikt på den fronten, de är en återkommande grej bland dagens spel, att alla ska klara av de, oavsett handikapp eller ålder! Nee, fyy fan..

Tycker också det är synd, man borde kunna stänga av sånt, och framför allt skulle jag vilja kunna ha ett hardcore mode, utan minimap, och utan det mesta av UIt, bara hpbars kvar, och ammo count, inga ikoner på kartan, och framför allt inga mission markers, eventuellt att bara ha dem på kartan för att visa ungefärlig possition. Dock fann jag det inte så störade att det förstörde spelet, verkligen inte.

Skrivet av fantomsmurfen:

Tack för tipsen! Har bara spelat nån timme ännu men har en massa växter som borde craftas till användbara egenskaper.

Så lite så Tänk bara på att inte plocka på dig för mycket växter så att de fyller ryggsäcken Det gjorde jag i början, sköt och skinnade alla djur jag hittade, och plockade varje blomma, vilket ledde till full ryggsäck efter kanske 10 minuter.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Klara precis Far Cry 3 riktigt bra spel! Älskar dessa open world fos spel!!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Så, nu är jag färdig med singleplayer Har bara det där extra uppdraget som jag fick när jag förbokade kvar

Riktigt kul spel

Förresten, jag har spelet på uplay, hur får jag upp map editor?