DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Medlem

La upp lite bilder, ingen dålig loot jag hittade på en snubbe
Inte direkt mycket att se eftersom det är natt dock

Bilder upplade på imgur här - Payday Masken <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

La upp lite bilder, ingen dålig loot jag hittade på en snubbe
Inte direkt mycket att se eftersom det är natt dock

Bilder upplade på imgur här - Payday Masken <3

Sorry! We're busy running around with our hair on fire because Imgur is over capacity!

Hoppsan

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

First report made on the bugreport

Visserligen har jag bara spelat en timme, men det pga att kl var 1 pa natten(hos mig) nar det slapptes, sa startade igentligen bara for att se hur det kommer lira.

Nu forstar jag varfor Rocket alltid spelade med Post Process pa. Av den simpla anledningen att spelar man pa low settings, sa ser det ut som skit :P. Sa det ar ett enkelt satt att snygga till det. Daremot var det helt ospelbart for mig, 12 FPS i Electro pa very low preset, och sedan stangt av sa mycket som mojligt. I moddet hade jag 25-45 genom hela Chernorus, an salange har jag bara upplevt Elector i SA och det var ganska..laggit haha.

Settings i mod: High; 1366x768, default videomemory, no AA, vsync off, Sharp FAXX filter, Arma grass and trees, HDR low, Shadows off. the rest on High. (kommer inte ihag allt.)

Det ar ju Arma engine 2.5, ar det mojligt att Launchparameters funkar? Det ar ju iprincip identiska for Arma 3?

Nagon annan som har haft samma problem?

InB4 alpha/ny dator; Jag vet, det ar timmar efter release. Ny dator is in the making;)

EDIT:

Istallet for att korsposta sa satter jag en edit har:

Exempel pa launch parametrar:

-nosplash -skipIntro -world=empty -maxMem=2047 -maxVRAM=2047 -cpuCount=4 -exThreads=7 -winxp

maxVRAM andras till det som passar(men i A2 sa var 2047 max)
-world=empty kan l'mnas ute, pga att det gor aven hela menyn blank forutom menyalternativen.
cpuCount och exThreads andras sa det passar.

I config filen kan ni testa:

GPU_MaxFramesAhead=1000;
GPU_DetectedFramesAhead=3;

till

GPU_MaxFramesAhead="1";
GPU_DetectedFramesAhead="1";

Skall tydligen fungera ratt bra. Ang launch parametrarna sa testa en, fungerar det, sa lagg pa en till, osv osv. Har inte hunnit testa sjalv an.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Jag skulle bara vilja säga tack till de som har lagt upp nyheter om dayz tills nu:)
Hade missat mycket annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Du tror inte jag gjort det? Det är inte det jag har problem med utan accelererationen. Finns ju ett ett alternativ för att stänga av den men ingenting händer, den står kvar på on...

Edit: Hur startar man om? Slarvade bort ficklampan på nåt vänster.

Hur ska jag veta vad du gjort och inte gjort? Makalöst vad folk kan vara arroganta..

Han själv bara spela ca 1h 30min igår innan sängen kallade. Hur har ni det med FPS? Körde i snitt allt på "High" och hade ca 50 - 60 fps i "naturen" samt 15 - 30 fps i städer.

i5
670 OC
16GB 1600 MHz
SSD

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Stäng av mouse smoothing

Men mus-accelerationen är fortfarande på som inte går att stänga av :S

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Men mus-accelerationen är fortfarande på som inte går att stänga av :S

Rocket har skrivit på reddit att de är medvetna om problemet och kollar på det.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Nice med bättre grafik än arma 2 moden, men ush vad jag saknar vissa mods,. som tex origins där man faktist har lite spawn locations o välja på,. är en mardröm med random spawns när man spelar med polare o lyckas dö. Sen får man hoppas på att det inte dröjer allt för lång tid innan dom fixar så zombies inte kan springa genom väggar

Men det är ju en alpha så man har ju överseende, fast tycker det är konstigt att collision detection funkar när man ska slå med ett melee vapen så det slåt i väggarna men zombies kan springa genom samma väggar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Rocket har skrivit på reddit att de är medvetna om problemet och kollar på det.

Lär väl vara färdigkollat på det någongång nästa år då

Nej, seriöst, jag vet inte riktigt vad de håller på med, när några moddare kan börja arbeta mycket senare än dem, och ändå gå förbi dem på några månader...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |