Skrivet av DaBone:
Kör memtest med alla och sedan en sticka i taget..
Du laddar enklast ner det och installerar det på ett USB-minne som du bootar med.
Det kan vara fel på en sticka eller flera, men det är ju dumt att byta ut alla, om man inte måste.
Då de är köpta i höstas har du ju garanti kvar, så det är väl bara att kolla om de är trasiga och kontakta de du köpt dem av.
Hade också fel på en sticka när jag köpte mina 4x4GB, och de jag köpte av ville jag skulle skicka tillbaka allihopa.
Tack. Det var fel på någon av stickorna, kände inte att det var nödvändigt att prova en i taget p.ga att de såldes tillsammans...
Jag vill reklamera minnena. På Proshops avdelning för reklamation står följande:
PROSHOP GÖR DIG UPPMÄRKSAM PÅ FÖLJANDE:
Vid retur av defekta eller felaktiga varor till Proshop, där inga fel kan konstateras, skickas varan tillbaka till kunden, inklusive en testavgift. Man blir också debiterad testavgift om orsaken till defekten eller felet är felbehandling eller fysisk skada, såsom vattenskada eller liknande.
Testavgiften är 500 sek/tim inkl. moms. Testavgiften beräknas på den tid som gått åt till test och felsökning.
Skickas varan in för reklamation inom 14 dagar efter köpet, förlängs ångerrättsperioden tills varan är i dina händer igen. Du görs i den anledningen ocskå uppmärksam på, att du debiteras testavgift, om fel ej hittas på varan.
Varan skall returneras snabbast möjligt efter RMA-nummer upprättats .
Returpaket udan RMA-nummer på behandlas manuellt och behandlingstiden kan därmed förlängas.
Vi förbehåller oss rätten att vidaresälja varor, som ej avhämtats, inom 3 månader efter avslutning av reparationen.
Vi förbehåller oss rätten att vidaresälja varor som kommer i retur till oss efter första framsändningsförsöket, om det inte avtalas en ny försändelse eller avhämtning, inom 3 månader efter reparationen avslutats.
Varor ombedes returneras i originalemballage. Inget bör skrivas eller klistras på originalemballaget. Orsaken till detta är att en del varor ej kan räknas vara returnerade i väsentligt samma skick, om originalemballaget är skadat eller bortkommet. Kom därför ihåg att alltid spara emballaget tills du är säker på att du önskar behålla varan.
Om du önskar att använda dig av din 14 dagars ångerrätt och det handlar om en bärbar eller stationär pc eller liknande, skall allt tillbehör dvs. cd, manualer osv. skickas med. Vidare skall software(ex. windows) ej vara använt eller aktiveret. Om softwaren har varit använd eller aktiverad betraktas varan ej, som i väsentligt samma skick, varav ångerrätten bortfaller.
Varor som returneras mot förskottsbetalning eller som skickas utan porto mottages ej av Proshop.
Tänk om det är t.ex. mitt moderkorts DIMM slots som är paj? Jag känner ingen lust att betala 500kr i timmen för något...