Permalänk

Uppgraderardags?

Tjena!

Börjar lura lite på om man skulle ta och köra ett uppgraderingsrace igen. Egentligen inget fel på den burk jag har men... Man är ju som man är. Dessutom känns burken rätt skakig under Windows 8. Har fått en jäkla massa blådumpar vilket jag inte hade under Win7. Asus verkar inte supportera Win8. Dessutom är uppstarten av BIOS förjävla långsam. Så jag är sugen på att uppgradera lite. Främst kanske moderkort och processor. Men jag har inte riktigt samma tid som förr att sitta och uppdatera mig med vad som är bra idag. Så jag tänkte skicka en fråga här. Vad gäller om man vill ha bra prylar idag. Ett krav är att moderkortet kör UEFI så man slipper den sega uppstarten.

Det här har jag idag.

1. Asus P6X58D-E
2. 12Gb Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
3. Intel Core i7 970
4. Fractal Design Define R3
5. 3st Intel 520 120Gb
6. 2Tb Seagate
7. Win8 Pro
8. Gigabyte Geforce GTX 670
9. Massa annat skit...

Tack och bock
/M

Permalänk
Entusiast
Skrivet av perihelion:

Tjena!

Börjar lura lite på om man skulle ta och köra ett uppgraderingsrace igen. Egentligen inget fel på den burk jag har men... Man är ju som man är. Dessutom känns burken rätt skakig under Windows 8. Har fått en jäkla massa blådumpar vilket jag inte hade under Win7. Asus verkar inte supportera Win8. Dessutom är uppstarten av BIOS förjävla långsam. Så jag är sugen på att uppgradera lite. Främst kanske moderkort och processor. Men jag har inte riktigt samma tid som förr att sitta och uppdatera mig med vad som är bra idag. Så jag tänkte skicka en fråga här. Vad gäller om man vill ha bra prylar idag. Ett krav är att moderkortet kör UEFI så man slipper den sega uppstarten.

Det här har jag idag.

1. Asus P6X58D-E
2. 12Gb Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
3. Intel Core i7 970
4. Fractal Design Define R3
5. 3st Intel 520 120Gb
6. 2Tb Seagate
7. Win8 Pro
8. Gigabyte Geforce GTX 670
9. Massa annat skit...

Tack och bock
/M

Kort tips innan du inköper nya prylar, kör 24h Memtest86+, att du får blåskärmar blandat med seg post kan innebära minnesfel. Förövrigt så är din CPU snabbare än de flesta nya CPUer i flertrådade applikationer, specillet på grund av HT (6 Kärnor / 12 Trådar), att uppgradera i dagsläget skulle nästan vara att kasta pengar i sjön. (personlig åsikt)

Mvh,

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Ja jag anade det faktiskt. Har varit sjukt nöjd med processorn.

Tack för tipset om memtest86+. Skall dra igång det när jag kommer hem.