Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Erfarenheter av MyAcademy och läxhjälpföretag?

Permalänk
Inaktiv

Erfarenheter av MyAcademy och läxhjälpföretag?

Är det någon som har erfarenheter av att jobba med läxhjälp på MyAcademy eller andra företag?

Ser reklam ganska ofta från StudyBuddy, men hörde nog talas om MyAcademy först idag.

Permalänk
Medlem

Ja, jag har jobbat för dem när jag gick i gymnasiet för några år sedan. Gjorde dock bara ett "uppdrag" för MyAcademy. Vad vill du veta?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av propan:

Ja, jag har jobbat för dem när jag gick i gymnasiet för några år sedan. Gjorde dock bara ett "uppdrag" för MyAcademy. Vad vill du veta?

Egentligen bara om det var en vettig arbetsgivare, eller om det är ett "big no no".

Är det bara att komma dit (till eleven), eller ska man förbereda något inför "uppdragen"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Egentligen bara om det var en vettig arbetsgivare, eller om det är ett "big no no".

Är det bara att komma dit (till eleven), eller ska man förbereda något inför "uppdragen"?

Tror nog allt att de räknas som en vettig arbetsgivare.Det är nog lite olika beroende på vilket uppdrag du har och hur seriös du är. Testa, du har ju inget att förlora :D. Räkna sen på hur mycket tid du måste lägga ner på det gentemot vad du får, så att du får en "rättvis" timpeng.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har jobbat lite åt Upgrades, som antagligen är väldigt likt de företagen. Du kan nog räkna med ungefär 120 i timmen när du börjar. I och med att många uppdrag innebär två timmars läxhjälp kan det lätt kännas lite för lite om man har en bit att åka.

För läxhjälp slipper man oftast förbereda sig. Bara sitta med och agera stödhjul när de pluggar, förklara det som behövs osv. Ska man hålla en kurs får man förbereda sig eller i alla fall vara bra på det.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Jag jobbade på MyAcademy ett kort tag för några år sedan. Var ett helt OK jobb. De verkade seriösa, svarade i telefon, ställde upp och redde ut problem etc.

Det är dock viktigt att man ser det som ett extrajobb och inget annat. Som student kan man dra in lite extraslantar men det är inget man blir fet på eftersom det är så pass få timmar i veckan man jobbar.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?