Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mic tar upp allt i rummet

Permalänk
Medlem

Mic tar upp allt i rummet

Tjena, har ett sennheiser hd598 och en zalman zm-mic 1. Problemet är att polarna hör allt i skype.
Är det ny mic som gäller eller finns det något annat sätt att lösa problemet på?

Visa signatur

Motherboard: ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3| GPU: XFX PCIe HD7970 BE 3GB GDDR5 CROSSFIRE | CPU: Core i7 2700K @ 3.8GHz | PSU: Corsair HX 850W| SSD: 120GB Corsair SATA Force 3 | HDD1: 1TB Samsung Spinpoint | HDD2: 640GB Western Digital | RAM: Corsair 16GB DDR3 VENGEANCE | Chassi: NZXT Phantom Black | DVD: DVD±RW Samsung 22X DL

Permalänk

Hitta "ljud" i kontrollpanelen och klicka på det. Gå till "inspelning" och dubbelklicka på mikrofon. Gå till "nivåer och sänk "mikrofon". Då kommer mikrofonen ta upp mindre ljud från dig också men du får hoppas att de hör dig ändå.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Hitta "ljud" i kontrollpanelen och klicka på det. Gå till "inspelning" och dubbelklicka på mikrofon. Gå till "nivåer och sänk "mikrofon". Då kommer mikrofonen ta upp mindre ljud från dig också men du får hoppas att de hör dig ändå.

Gör ju ingen skillnad eftersom att min röst kommer tas upp lika mycket som ljudet i hörlurarna.

Visa signatur

Motherboard: ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3| GPU: XFX PCIe HD7970 BE 3GB GDDR5 CROSSFIRE | CPU: Core i7 2700K @ 3.8GHz | PSU: Corsair HX 850W| SSD: 120GB Corsair SATA Force 3 | HDD1: 1TB Samsung Spinpoint | HDD2: 640GB Western Digital | RAM: Corsair 16GB DDR3 VENGEANCE | Chassi: NZXT Phantom Black | DVD: DVD±RW Samsung 22X DL

Permalänk
Skrivet av Valhall:

Gör ju ingen skillnad eftersom att min röst kommer tas upp lika mycket som ljudet i hörlurarna.

Jaha du har ett par öppna lurar... Tänkte inte på det. Det enda lösningen jag kommer på är att sänka volymen på hörlurarna eller att köpa ett par slutna hörlurar.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360