Permalänk
Avstängd

"Curlade" barn, har varit en het debatt om uppfostran, och "curlingföräldrar" rekommenderar väl inte ens de mest insatta pedagoger längre att man bör bli? Tror inte någon tjänar på det, varken de oroliga föräldrarna eller de frustrerade barnen.
När jag var tolv så åkte jag på konserter i andra städer långt bort med polare. Har bara dragit nytta av erfarenheterna från dess.
Rym till DH och planka in om någon förbjuder dig. Du kommer växa.
Ett litet steg i att uppleva världen och hitta sig själv.

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Beror som sagt på om du åker i sällskap med någon som är äldre?
Kan nog kännas ensamt/jobbigt att klara sig där nere ensam som 10 åring. Djungelns lag gäller ju för sovplatser.

Jaså? Det märkte jag inte. Jag sov faktiskt ganska skönt med relativt lugnt runt omkring mig. Då ska jag också tillägga att jag sov på en dubbelvikt filt med jacka som täcke.

OnT, på mitt första evenemang (DHW2012) såg jag några som till synes såg ut att vara max 9 år (blev lite smått chockad faktist) och jag tycker att om man är 10 år så är man nog lite för liten för att vara med på ett 3-dagars evenemang. Anledningen till det är att det finns många spydiga drägg och annat lustigt folk där som man kan tro är där enbart för att förstöra för andra.
En person blev till exempel knivhuggen utav en 18-åring som besökte DHW2012. Personen blev attackerad av 18-åringen utanför Willys där de flesta köper lanproviant.
http://jnytt.se/nyhet/51359/manga-ar-valdigt-chockade

Det är nog helt enkelt inte det mest ultimata platsen för någon som är 10 år helt enkelt, oavsett hur mogen en kan vara.

Nu i efterhand så ser jag att jag får det att låta som att det bara är en massa lustigt folk på DH och det var inte min avsikt. Det finns också grymt mycket roligt och allmänt trevligt folk där också, speciellt SweC folket!

Permalänk
Medlem

Varför åka dit som 10åring? Du har gott om tid senare i livet att bli en nörd o sitta inne. Ta vara på ungdomen istället och var ute o rör på dig och ha kul.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Har själv varit där några gånger, dö trevligt ställe! men ärligt talat skulle jag vänta 2-3år iallafall, finns mycket skumt folk där, sen måste du ju fixa allt med käk och hitta nånstans att sova du har ingen storebror eller nån kompis som är lite äldre som kan följa med då :)?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag åkte för första gången då jag var 13 år, vi var ett gäng på 5 pers. Ingenting vart snott, varken när jag var på toa eller var tvungen att sova pga migrän. Som många ovan sagt, dra dit med kompisar (gärna äldre), det blir roligare då.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Avstängd

Ni ska vara glada att ni har några att åka med, alla polare är antingen tråka och vill inte åka eller så är de inte dator/spel/WE intresserade.. :S Gå dit själv? Nej tack. (Folk blir tråkiga när de närmar sig 20-strecket:( )

10år är väl ok om man åker med någon lite äldre.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Det är inte kumlafängelset dom ska till..

Jag håller helt klart med, inget ställe för en ensam 10 åring. Jag har ganska lång dh-erfarenhet.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Det enda jag vet att ska du till DH så ska man se till att få i sig riktigt med mat och ha en ordentlig sovplats. De gånger jag varit där för ca 5-6 år sedan så har jag mått så dåligt när jag kommit hem. Just pga man sov på tangentbordet och livnärde sig på Jolt-cola och Billys-Panpizza. Herregud man mår ju bättre när man kommer hem från valfri musikfestival som innehåller flera dagar av sprit,rök och fumlande i gyttiga tältcamp.

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Avstängd

Kan ju lika gärna passa på att lägga ut en kontaktannons. Någon omogen jävel(mognadsålder) som känner för att dra på Dreamhack.
Kolla runt Expo
Nöta spel
tjöta hårdvara
Du får gärna inte se ut såhär eller liknande http://www.demandstudiossucks.com/wp-content/uploads/2012/10/...
P!M

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Okaj. Tack för alla svar jag ska dit(om jag åker)men en grupp på 5st två vuxna 2st 10åringar 1st 11 åring så vi kommer vara ganska safe på så sätt. Men jag åker nog dit med far min och går på mässan och grejer;)

Skickades från m.sweclockers.com

Jäklar, är du 10 och skriver på såhär ? , jäkligt impad. eller så var det bara jag som var invalid vid 10 års ålder..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

På beskrivningarna ovan låter DH som en ganska miserabel tillställning. Sitter man i långa rader, spelar datorspel och käkar skräpmat? Det kan man väl lika gärna göra hemma och då slipper man ju oroa sig för att datorn blir stulen och om var man ska sova. Jag tror inte att jag hade gillat DH ens när jag var i rätt ålder. Men jag antar att varje generation är dömd att göra om samma misstag som sina föräldrar.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Inaktiv

Undrar alltid varför man går på lan o sen snor någon annans grejer? Vilka jävla loosers det finns alltså.

Men finns det inte en miljon webcams där som back in the days?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Undrar alltid varför man går på lan o sen snor någon annans grejer? Vilka jävla loosers det finns alltså.

Men finns det inte en miljon webcams där som back in the days?

Ja, det finns förbaskat många tomtar som går lösa. Stjäla grejer från småbarn, man tar sig för pannan.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

om du inte är så lång (om jag anatr att min inte är vid tio års ålder) så tror jag det kan vara svårt att nå upp och sitta skönt till broden dom har där. Jag var ca 165 när jag var där första gången och satt inte skönt!

Borden är 80cm höga och stolarna är "vanliga" stolar?

Använder du någon typ av dvärgmöbler hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

...Mina föräldrar vill inte att jag åker dit, och jag är 17...

Mina föräldrar är tvärtom. Dagen innan dem ska åka säger dem: Vi ska iväg, du kan laga mat, råvaror finns i frysen.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

hahahahha jag kan ta 1500:- per unge och dreamhack så kan jag vara lekfarbror åt föräldrar som inte pallar åka med sina ungdomar till DH

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av N0iZE:

Mina föräldrar är tvärtom. Dagen innan dem ska åka säger dem: Vi ska iväg, du kan laga mat, råvaror finns i frysen.

Har de bara lärt dig litegrann om matlagning så räcker det. Du växer som person av att klara dig själv 1v tid.
Själv fick man allt serverat fram till man var 16 så blev förvånad när jag då plötsligt fick börja laga mat o så (blev curlad skulle jag tro). Nej det var inte bra.

Har aldrig varit på DH o hade inte åkt dit heller. Liite långt bort för att sitta vid datorn 3 dagar :/

10 bast e för lågt om man inte har ett kompisgäng med någon som är minst 15 år.

Har de ugn så man kan laga mat där lr e det bara mikrougnar?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag var där första gången när jag var 14 år. Helt ärligt kan jag säga att jag var rädd vissa stunder. En del människor vet inte hur man beter sig. Samtidigt träffade jag på trevligt folk, har mycket med att göra vilken ungdomskrets man rör sig i.

Dom flesta s.k "tattarna" hänger mycket utanför och i själva korridoren.

Ha de! / Jocke

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Har de ugn så man kan laga mat där lr e det bara mikrougnar?

Skulle gissa att det finns micro... men annars finns det gott om ställen att köpa mat på.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Skrivet av tonix:

Har själv varit där några gånger, dö trevligt ställe! men ärligt talat skulle jag vänta 2-3år iallafall, finns mycket skumt folk där, sen måste du ju fixa allt med käk och hitta nånstans att sova du har ingen storebror eller nån kompis som är lite äldre som kan följa med då :)?

som sagt jag åker dit med 2st vuxna och jag och 2 till

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

hahahahha jag kan ta 1500:- per unge och dreamhack så kan jag vara lekfarbror åt föräldrar som inte pallar åka med sina ungdomar till DH

''Lekfarbror'', seems legit...
OT: Jag skulle nog vänta några år så man är runt en 14- 15

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Borden är 80cm höga och stolarna är "vanliga" stolar?

Använder du någon typ av dvärgmöbler hemma?

kändes som man hade typ bordet vid bröstet

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

''Lekfarbror'', seems legit...
OT: Jag skulle nog vänta några år så man är runt en 14- 15

hahaha ja jo de lät lite peddobear över de där

men helt ärligt visst kan dem åka till DH, men kanske inte 3 dagar, ett dygn räcker nog tycker jag som 10åring så man kan få se å spela lite iaf
det skulle jag göra med min bonus kidd, men han är bara 3.5år..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Administrativ avgift

Jag rekommenderar ju C-hallen sen någon äldre med dig som har lite koll på biljetten,nycklar,pengar osv Men annars ska det vara chill hitta många yngre som hade sina föräldrar som kom och hälsa på. Vi i sc2 lagen som oftast känner varandra av olika anledningar brukar inte ha några problem med trevliga typer osv. Men ha en vuxen gärna annars vänta lite i några år kanske runt 14-15 själv hade en vuxen som satt och drack whiskey och snusa brevid mig hehe Han var väl trevlig men han bara snorungar osv..... Vad sabbar snorungar ditt DH med skulle varit lika mycket tjut osv även om de inte var där.

Men dra mycket och titta på finaler semifinaler osv och njut förfan gör inte som andra och sitt och geeka om du inte tävlar som mitt lag gjorde :)! (Åkte ut mot M|Feast i första rundan, väntade 2 timmar över så han inte vart kickad han hade ju lixom åkt ditt från frankrike)

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

hahaha ja jo de lät lite peddobear över de där

men helt ärligt visst kan dem åka till DH, men kanske inte 3 dagar, ett dygn räcker nog tycker jag som 10åring så man kan få se å spela lite iaf
det skulle jag göra med min bonus kidd, men han är bara 3.5år..

Jag skulle heller inte våga ha en 10- åring att sova ensam med 5- 15 år äldre personer, men sen är det ju lite slöseri att betala för flera dagar och sen bara vara där i några timmar.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Jag skulle heller inte våga ha en 10- åring att sova ensam med 5- 15 år äldre personer, men sen är det ju lite slöseri att betala för flera dagar och sen bara vara där i några timmar.

därför som förälder bör man ju vara lite positiv å följa med å ta in på ett hotell för en natt så dem får se vad det är om dem är inbitna spelnördar redan vid 10 års ålder. jag ser inget fel att man som förälder åker dit en dag om dem är genuint intresserade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

därför som förälder bör man ju vara lite positiv å följa med å ta in på ett hotell för en natt så dem får se vad det är om dem är inbitna spelnördar redan vid 10 års ålder. jag ser inget fel att man som förälder åker dit en dag om dem är genuint intresserade.

Sant, kan bara hålla med

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BrutalSwede:

För antalet idioter ökar exponentiellt.

Skrivet av BrutalSwede:

Tror det var många som gillade dessa två inläggen med antalet gilla du fick

Skrivet av BrutalSwede:

LÅS datorn om du ska lämna den... långt lösen är ett ett plus

Fan blir att köra HDD i TrueCrypt ordentligt dessutom.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Glöm bara inte att logga ut ur WoW ;D
http://www.youtube.com/watch?v=nSSE7n4DIJw