Bra point & click spel ?

Permalänk
Medlem

Bra point & click spel ?

Hej !

Är lite sugen på något hederligt point & click spel med bra grafik och gärna lite kuslig atmosfär, dvs ett sådant spel där man tålmodigt letar efter föremål och löser problem.
Finns det några sådana nyare spel ?

Har kört igenom Dark fall 3: lost souls och det är lite den typen av spel jag söker (om nu någon annan kört det spelet..).
Samma person som gjorde det spelet ska för övrigt snart komma ut med ett spel som heter "The last crown" som är just i den här genren.

Någon annan som gillar den här pek och klick genren och har något att rekommendera ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig bara för detta. Lurkat länge.

Ont:
Yesterday, handlar om alkemi och satanism. Bästa spelet jag spelat på väldigt länge, enda spelet jag inte kunnat slita mig ifrån (spelade igenom hela i en sittning).

Annars är väl monkey island standard.

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:

Jag reggade mig bara för detta. Lurkat länge.

Ont:
Yesterday, handlar om alkemi och satanism. Bästa spelet jag spelat på väldigt länge, enda spelet jag inte kunnat slita mig ifrån (spelade igenom hela i en sittning).

Annars är väl monkey island standard.

Yesterday är rkt bra spel! Måste inte gilla peka klicka spel för att uppskatta storyn i det spelet! Klart värt att spela!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/app/220090/?l=swedish Journey Down tycker jag var jätte bra, om än kort.. men det kostar ju inte mycket o kommer mera

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, ska kolla upp dem lite !
Journey down verkar vara i princip gratis på steam. Det andra, Yesterday, är lite dyrare, men är kanske värt det ändå låter det som.

Det här spelet sitter jag och väntar på :
http://www.thelastcrown.com/

Det är samma person som ligger bakom Dark fall 1-3 spelen. Tycker själv att han är i en klass för sig när det gäller att skapa en riktigt kuslig atmosfär som man lever sig in i. Det jag spelade senast Dark fall 3 är inget undantag där, men pusslena där var dock ruskigt frustrerande och riktigt långsökta ibland.
Inte så kul när man verkligen måste kolla i någon walkthrough för att inte sitta fast för evigt..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tack för tipsen, ska kolla upp dem lite !
Jorney down verkar vara i princip gratis på steam. Det andra, Yesterday, är lite dyrare, men är kanske värt det ändå låter det som.

Det är otroligt värt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Walking Dead spelet

Riktigt bra story, det är 5 episoder ute just nu, men det ska komma 5 till under 2013.

Permalänk
Medlem

http://machinarium.net/demo/ Kanske inte lever upp till att vara läskigt men har en sjukt bra atmosfär och är väligt underhållande

Permalänk
Medlem

Kentucky route zero är väl lite smågosigt också, iallafall enligt mig.

http://kentuckyroutezero.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta en titt på EXperience112 / The Experiment
Ett väldigt unikt spel som inte fått den uppmärksamhet det förtjänar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

The Journey Down: chapter one var ruggigt bra måste jag säga, aah. Ah, underbara peka klicka spelen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Atlantis-spelen, Gabriel Knight 2 (The Beast Within) och Phantasmagoria. Tror att alla finns på gog.com.

Permalänk
Medlem

Och Myst-spelen också, förstås.

Permalänk
Medlem

Nån som har pejl på när The Journey Down: Chapter Two kan tänkas komma ut?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Alven72:

Atlantis-spelen, Gabriel Knight 2 (The Beast Within) och Phantasmagoria. Tror att alla finns på gog.com.

Phantasmagoria gillar jag med!
HUntsman:The orphanage verkar lovande även om jag inte vet om det är pek och klicka eller mer fps... http://www.shadowshifters.com

INte pek och klicka, men skönt kuslig atmosfär har Limbo annars.. svartvitt , silhuetter ,med lite knaster som en gammal film