Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Ett tips ang splitterskyddet, jag tog bort mitt och behandlade glaset med detta medlet http://www.seab.se/produkter/turtle-wax/rutor-glas/turtle-cle...
det gör glaset halt och lättare att hålla rent samt att det står i mot flötiga fingrar bättre

Har också funderat på det, så det funkar så pass bra?

Permalänk

Köpte också min på Telenor nu!, måste ju vara felpris?.
Telenor Nordstan va hjälpsamma och glada och sa att självklart har det den på lager!. När dom hörde att det var utan abbonnemang så såg dom precis att dom "sålde nog" den sista "precis innan". Telenor skojaren låtsades kolla på lager med just svaret att finns ej, och troligen heller inte vid Telenor Centralstationen.
Telenor Centralstationen visste inte om den fanns på lager, så jag sa "men kolla det då?". Fanns visst, och när han hörde att det var utan abbonnemang så började krånglet, sa att mitt Telia 4G var dåligt (vi mätte i butiken 5-6 Mbit/s mer på Telia).
Sedan försökte han med att de är operatörslåsta. Jag stod på mig att, nä nä nä, detta står på eran egna hemsida, dessutom skiter jag i om det är kort i eller inte. Använder den ju hemma bara ändå.

Så stå på er om ni ska få med det här priset i de krångliga butikerna och nämn inte direkt att det är utan abb.!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Köpte också min på Telenor nu!, måste ju vara felpris?.
Telenor Nordstan va hjälpsamma och glada och sa att självklart har det den på lager!. När dom hörde att det var utan abbonnemang så såg dom precis att dom "sålde nog" den sista "precis innan". Telenor skojaren låtsades kolla på lager med just svaret att finns ej, och troligen heller inte vid Telenor Centralstationen.
Telenor Centralstationen visste inte om den fanns på lager, så jag sa "men kolla det då?". Fanns visst, och när han hörde att det var utan abbonnemang så började krånglet, sa att mitt Telia 4G var dåligt (vi mätte i butiken 5-6 Mbit/s mer på Telia).
Sedan försökte han med att de är operatörslåsta. Jag stod på mig att, nä nä nä, detta står på eran egna hemsida, dessutom skiter jag i om det är kort i eller inte. Använder den ju hemma bara ändå.

Så stå på er om ni ska få med det här priset i de krångliga butikerna och nämn inte direkt att det är utan abb.!

Hahaha vilka skojare, köp på telenor.se istället så slipper man krånglet med försäljarsvinen som vill lura på en abbonemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Har också funderat på det, så det funkar så pass bra?

Ja jag tycker det blev mycket bättre med splittskyddet borta och behandlat glas. Gött att slippa det sträva ytan på splittskyddet

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Fick hem min för någon dag sedan och kan inte säga mer än kärlek!
Har haft en Ipad på jobbet innan, men som inbiten Androidnörd har det varit pest och pina.

Jag tycker Tablet Z skriker kvalité fast den är så tunn och lätt, men det kommer inte dröja länge innan jag kommer sopa den i marken. Är det någon som hittat ett fodral som är smidigt? Brukar beställa från dealextreme men det verkar inte släppts nå vettiga fodral där än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundbe:

Fick hem min för någon dag sedan och kan inte säga mer än kärlek!
Har haft en Ipad på jobbet innan, men som inbiten Androidnörd har det varit pest och pina.

Jag tycker Tablet Z skriker kvalité fast den är så tunn och lätt, men det kommer inte dröja länge innan jag kommer sopa den i marken. Är det någon som hittat ett fodral som är smidigt? Brukar beställa från dealextreme men det verkar inte släppts nå vettiga fodral där än.

Kolla in här på www.incipio.com jag köpte deras Lexinton fodral. Bra passform och känns välbyggt. Använd denna rabattkod så får 20% "sum20"

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!
Beställde ett nu

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

HAHA så jävla skönt!

Permalänk
Medlem

Min Tablet Z har flippat ur. Skärmen har blivit mjölkvit precis som att det är en tjock hinna över skärmen. Fattar inte vad som är felet. Satt ioch surfade i parken, den gick ner i viloläge och när jag tände upp den var det så här.
http://i44.tinypic.com/fm5ftw.jpg

Permalänk
Medlem

Det där har jag aldrig sett förut. Skumt. Föreslår att du kontaktar Sony om garantin fortfarande gäller.

Fick min igår och det är verkligen en kanonplatta. Skön att hålla i, trevlig skärm, lagom vikt.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat någon lämplig dockstation? Tycker Sonys egna är lite för dyr. Det vore skönt att slippa öppna skyddslocket varje gång man laddar.

Permalänk
Medlem

Finns bara original än så länge

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Plattan beställd, beställde även fodralet från incipio. Vilket 64-GB minne bör man köpa till eller är det sak samma? Nån som har dockningsstationen och kan yttra sig om den?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Jag har bordsladdaren, 400:- på ebay, väl värt.
Bra kvalite!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Jag skickade tillbaka min platta till Telenor p.g.a. döda pixlar. Har fortfarande inte fått pengarna tillbaka (drygt 5 veckor sedan). Och nu har de höjt priset med över 1000 kr. Haha.

Permalänk
Medlem

Är det där med resonsen i skärmen fixad? Funtar på köpa en Z idag efter jobbet

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Ja det fixades med firmware och det fungerar bra även sen den uppgraderade till 4.2.2

Permalänk
Medlem

Har alla som har SGP311 varianten med bara wi-fi fått 4.2.2? Verkar vara lite random när jag kollar runt på webben vilka som fått och inte fått. Sitter kvar på 4.1.2 och varken PC companion eller plattan ser en 4.2.2 uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Har alla som har SGP311 varianten med bara wi-fi fått 4.2.2? Verkar vara lite random när jag kollar runt på webben vilka som fått och inte fått. Sitter kvar på 4.1.2 och varken PC companion eller plattan ser en 4.2.2 uppdatering.

Jag har tydligen samma 4.1.2 som dig på min sgp311

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

nån som har detta problemet? " Displayens kant på motsatta långsidan av Sony-logo har en svag gradient mot mörkt. Detta ses bäst med vit bakgrund t ex när man surfar. Dvs det är ingen skarp kant mellan svart och vitt som på de andra sidorna. Man kan även beskriva det som en aura"

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Någon annan som känner att den senaste uppdateringen sabbade plattan? Måste flytta händerna för att gå tillbaka och multitaska samt öppna notifikationer och snabbinställningar. Kan man gå tillbaka i versioner?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem

Hade hemma denna platta på prov och detta är mitt omdöme :

+ Tunn (imponerar direkt när man lyfter upp plattan
+ Låg vikt
+ Greppvänligt material
+ Fina färger på skärmen
+ Snabb
+ Operativet inte ner plottrat med massa extra
+ Smart högtalar konstruktion
+ SD kort

- Dålig Wifi (Detta ser ut att bero mycket på routern man har, men det är väl värt att tilllägga att andra Wifi produkter fungerate perfekt på samma Wifi)
- Man kan lätt vrida chassit på grund av att den är så tun
- Råkar man hålla plattan lite långt in(mot skärmen) så får man lätt missfärgningar på skärmen
- Jobbig lucka att öppna och stänga varje gång man ska ladda enheten (Jag vet att det är för att den ska vara vatten tålig men det har iallafall inte jag någon nytta av)¨
- Tar verkligen evigheter att ladda upp!
- Skärmen har ett motstånd när man flyttar fingret över den, dessutom så samlar den på sig skit mitt på särmen mycket enklare än andra liknande enheter jag har. Har hört att det är någon typ av splitterskydd som sitter på och som man kan ta av men då lär man också förlora garantin.

Skulle jag köpa en Android platta så hade jag helt klart övervägt denna. De få tester som verkligen jämfört denna med Nexus 10 säger man att den högre upplösningen på Nexus är knappt märkbar, däremot så är färgerna bättre på Sony plattan.

Mitt val föll tillslut på en IPad Air, iOS känns ganska stelt och gammalt jämfört med Android. Hårdvaran slår tyvärr allt jag provat på Android sidan och apparna har högre kvalite generellt. Framförallt finns det mer brädspels appar till iOS.

Vilken platta man väljer i slutändan är högst induviduell.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide