Cydia - Wow, you exceeded the number of packages

Permalänk
Medlem

Cydia - Wow, you exceeded the number of packages

Hejsan!

Har ett problem med cydia. Varje gång jag startar upp cydia så kommer det en error där det står "Wow, you exceeded the number of package names this APT is capable of." och sedan tre andra rader i samma error. Kollade upp det på google och troligtvis har jag för många repos, men nu är problemet att mina packet inte visas. När jag trycker på installerade paket så är det bara blankt, och när jag trycker på repos och sedan på en repo för att se paket så är det blankt därmed. Till o med när jag trycker på till exempel intelliscreen X på framsidan så står det att "notera: kan inte hitta paket" och sedan står det att jag inte har repot för det packetet fast jag har ju det? Har någon annan liknande problem som har hittat nån lösning?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Inaktiv

Aldrig hört talas om cydia förut, antar att det är en apt-klient?

Vad kör du för distribution? Ubuntu?

Nu var det längesen jag körde debian, och ens kolla på ubuntu, men kolla typ /etc/apt/sources.list. Kommentera bort alla som inte kommer ifrån din distributions officiella servrar. Kör sen apt-get update och försök igen.

PS; Detta kan komma att jävlas för dig om du har paket installerade ifrån dom andra reposarna.

EDIT: Jag är retarded, såg just att du skrev på mobiltelefoner Men eftersom du kör någon typ av APT; Är din mobil rootad så försök hitta /etc/apt/sources.list (den ligger säkert under /system eller något konstigt) ändå, och gör samma sak jag skrev.

Permalänk
Medlem

ta bort repos du inte använder. en del har tusentals paket med fonter och olika teman så oftast de som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Nu var det längesen jag körde debian, och ens kolla på ubuntu, men kolla typ /etc/apt/sources.list. Kommentera bort alla som inte kommer ifrån din distributions officiella servrar. Kör sen apt-get update och försök igen.

PS; Detta kan komma att jävlas för dig om du har paket installerade ifrån dom andra reposarna.

EDIT: Jag är retarded, såg just att du skrev på mobiltelefoner Men eftersom du kör någon typ av APT; Är din mobil rootad så försök hitta /etc/apt/sources.list (den ligger säkert under /system eller något konstigt) ändå, och gör samma sak jag skrev.

Cydia är pakethanteraren till jailbreakade iphones.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Cydia är pakethanteraren till jailbreakade iphones.

Skrivet av getupkid:

ta bort repos du inte använder. en del har tusentals paket med fonter och olika teman så oftast de som ställer till det.

Skrivet av anon214934:

Som jag nämnde innan så kan jag inte heller ta upp alla installerade paket och inte heller tillgängliga paket, det blir alltid blankt. Har testat starta i safemode men samma sak där..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Som jag nämnde innan så kan jag inte heller ta upp alla installerade paket och inte heller tillgängliga paket, det blir alltid blankt. Har testat starta i safemode men samma sak där..

gå in på källor och inte paket. cydia klarar bara av 65K paket har jag för mig, och en del källor kommer med tusentals onödiga teman och ringsignaler.
Problemet uppstår oftast när nån går bananas och lägger till varje källa/repo dom hittar.
Ta bort en eller flera som du inte installerat något ifrån så ska det nog lösa sig.

Vet inte om det hjälper att gå in under sektioner i cydia och ta bort lite där. har för mig att du bara döljer paketen men att de ändå laddas ned. men kanske värt att prova.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack så mycket det hjälpte!

Visa signatur