Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Optisk kabel tappat mottagning

Permalänk
Medlem

Optisk kabel tappat mottagning

Har stött på ett skumt problem med optiska kabeln. När jag kopplade ur min receiver för underhållning och uppdatering hos Hi-Fi klubben fungerade allt bra med ljud från dator till högtalarna.

Nu när jag kopplat in allt får jag inge ljud från datorn till högtalarna.
Kör med Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional & Champion. När jag går in på kontrollpanelen för creative och trycker på SPDIF I/O kan jag inte ändra på något. Input settings är på Default och grå markerad. Trycker jag sedan på Bit-Matched står det:
Digital-In: Unkown or invalid signal
S/PDIF-IN: Unkown or invalid signal

Får upp creative symboler på alla ljudkontroller. Ljud kommer från digitalbox, Wii. Högerklickar på volymsymbolen nere till höger på skrivbordet så finns SPDIF-Out med och är i bockat.

Jag satte på locket för kontakten när jag tog loss kabeln såklart.

Kör med denna receiver: Denon AVR2311 https://www.google.se/search?q=denon+avr+2311&hl=sv&tbm=isch&...
Kopplat kabeln Optical in TV. Även provat dom andra.

Hur kan jag fortsätta? Är det köpa en ny kabeln och prova? känns så skumt att den skulle bara dö helt plötsligt.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte råkat koppla kabeln till ljudkortets IN istället för OUT? Hände mig nyligen när jag meckade runt här.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

Du har inte råkat koppla kabeln till ljudkortets IN istället för OUT? Hände mig nyligen när jag meckade runt här.

Nej, den var på OUT. Dock så löste det sig efter ett tag pillande. Visade sig att receivern inte ville ha opt på kanalen jag ville. Så bytte jag kanal så funkade det. Du kan stänga tråden. Kan man göra det själv förresten?

Visa signatur

- Its all about the game