Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD Olika grafikkort i crossfire

Permalänk
Medlem

AMD Olika grafikkort i crossfire

Tjenare!
Jag skulle vilja ha ett grafikkort som minar (med bitcoin) och ett som jag kan spela vanligt med.
och min fråga är om det går?
korten kommer vara av olika serier vilket kanske gör att det inte går?
Edit: Och jag kanske ställde frågan på fel ställe? om det är så, så ber jag om ursäkt

Visa signatur

Intel i7 930 4Ghz | GIGABYTE RADEON HD7970 3G | ASUS P6T Deluxe V2 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE 1600MHZ, 6x4BG | Corsair HX 1000W PSU | 6 tb S-ata, Kingston SSD | Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Danlodia:

Tjenare!
Jag skulle vilja ha ett grafikkort som minar (med bitcoin) och ett som jag kan spela vanligt med.
och min fråga är om det går?
korten kommer vara av olika serier vilket kanske gör att det inte går?
Edit: Och jag kanske ställde frågan på fel ställe? om det är så, så ber jag om ursäkt

Det går väl bra?
Inaktivera Crossfire eller plocka bara bort bryggan?
Jag Kör ett GTX 670 och ett HD7770 i samma burk. Mine:ar på HD7770 och det enda jag har stött på är att det inte går att överklocka mitt 7770 längre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Som redan sagts för 2 kort ska arbete ihop måste det sitta en CF eller SLI brygga mellan dom.

Om det inte sitter någon sådan så arbetar korten enskilt du kan alltså lägga någon form av arbets last på gpun rendera film eller folda eller maina utan att det ska påverka den andra prestandan på datorn så länge inte det du gör på något sätt gör gpun går genom cpun.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

tack så mycket för snabbt svar!

Visa signatur

Intel i7 930 4Ghz | GIGABYTE RADEON HD7970 3G | ASUS P6T Deluxe V2 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE 1600MHZ, 6x4BG | Corsair HX 1000W PSU | 6 tb S-ata, Kingston SSD | Windows 7 Ultimate 64-bit