Permalänk
Medlem

Är detta nya iPad?

Rykten säger att en ny iPad ska komma under detta kvartal med då design likt iPad Mini. Mottog ett mail från Apple i morse där de gör reklam för iPad.

Det jag undrar är om detta är den "nya" eller om det är ett försök att boosta försäljningen av generation 4 till en senare lansering av generation 5? Någon som har mer koll än mig?

Länken i mailet

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
99:e percentilen

Det är iallafall ett måste att göra om designen på iPad, gärna i riktning mot designen hos iPad Mini. Den vassa, lutande kanten på iPad 2–4 är det dummaste Apple någonsin har kommit på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hittar inget som tyder på en ny iPad redan. Det skulle ju börja likna Sims 2 expansions utsprutet då misstänker att de gör reklam för 4 an om den säljer dåligt, vilken den mig veterligen gör :/ i Finland har jag tex inte sett nåt nyare än 3:an eller ens reklam för4:an så tror jag det ligger till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TontteJooi:

Hittar inget som tyder på en ny iPad redan. Det skulle ju börja likna Sims 2 expansions utsprutet då misstänker att de gör reklam för 4 an om den säljer dåligt, vilken den mig veterligen gör :/ i Finland har jag tex inte sett nåt nyare än 3:an eller ens reklam för4:an så tror jag det ligger till.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle kunna tänka mig att det egentligen är fyran de säljer. De som säljs idag är fyran och tvåan. Trean är utfasad av Apple. Både trean och fyran heter officiellt "The new iPad" eller "iPad with Retina display" enligt vad någon idiot på Apple bestämt. Det enda sättet att enkelt se skillnad på dem är att kolla kontakten: iPad 3 använder Dock Connector medan iPad 4 använder Lightning Connector eller vad den heter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Rykten säger att en ny iPad ska komma under detta kvartal med då design likt iPad Mini. Mottog ett mail från Apple i morse där de gör reklam för iPad.

Det jag undrar är om detta är den "nya" eller om det är ett försök att boosta försäljningen av generation 4 till en senare lansering av generation 5? Någon som har mer koll än mig?

Länken i mailet

Ser ut som nuvarande...?

Tror du att Apple klantat till sig och råkat avslöja något i förväg?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cheddar_bob5:

Rykten säger att en ny iPad ska komma under detta kvartal med då design likt iPad Mini. Mottog ett mail från Apple i morse där de gör reklam för iPad.

Det jag undrar är om detta är den "nya" eller om det är ett försök att boosta försäljningen av generation 4 till en senare lansering av generation 5? Någon som har mer koll än mig?

Länken i mailet

Så länge inte Apple har presenterat den på ett event (vilket de inte har haft än) så kommer ingen ny, mailet du fått är befintliga iPad Mini och iPad med Retina (4th gen), så länge Apple håller käften så är inget på gång så jag blir så trött på journalister och folk som hela tiden spekulerar om vad de har på gång, så enkelt är det.
Närmast planerade event är WWDC 11-15 Juni

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

"Den nya" Ipad är väl redan släppt?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så länge inte Apple har presenterat den på ett event (vilket de inte har haft än) så kommer ingen ny, mailet du fått är befintliga iPad Mini och iPad med Retina (4th gen), så länge Apple håller käften så är inget på gång så jag blir så trött på journalister och folk som hela tiden spekulerar om vad de har på gång, så enkelt är det.
Närmast planerade event är WWDC 11-15 Juni

Sant. Detta känns som ett försök att boosta försäljningen. Helt klart.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ralleballe:

"Den nya" Ipad är väl redan släppt?

Har inte kommit någon ny, de 2 senaste var iPad med Retina (4th Gen) som kom 23 oktober 2012 och iPaf Mini som kom 2 november 2012

Skrivet av Blomster:

Sant. Detta känns som ett försök att boosta försäljningen. Helt klart.

...precis som alla företag gör, marknadsför sina produkter

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ralleballe:

"Den nya" Ipad är väl redan släppt?

Om Apple får bestämma är den nya iPaden alltid släppt, eftersom de envisas med att kalla ALLA sina stora surfplattor "the new iPad". Det gör mig riktigt förbannad. De flesta har ingen aning om hur man ser skillnad på en iPad 3 och en iPad 4 pga Apples idioti.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Har inte kommit någon ny, de 2 senaste var iPad med Retina (4th Gen) som kom 23 oktober 2012 och iPaf Mini som kom 2 november 2012

...precis som alla företag gör, marknadsför sina produkter

Absolut. Det jag syftar på är att då det ryktades om en lansering nu men att man istället väljer att marknadsföra den befintliga kan betyda att lanseringen dröjer ytterligare. Normalt att marknadsföra men timingen kanske betyder något, kanske, kanske inte. Vem vet...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

Om Apple får bestämma är den nya iPaden alltid släppt, eftersom de envisas med att kalla ALLA sina stora surfplattor "the new iPad". Det gör mig riktigt förbannad. De flesta har ingen aning om hur man ser skillnad på en iPad 3 och en iPad 4 pga Apples idioti.

..Och kan man inte se skillnad på dem så kanske man inte skall ha en surfplatta alls. Kanske träklossar och en målarbok istället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Om Apple får bestämma är den nya iPaden alltid släppt, eftersom de envisas med att kalla ALLA sina stora surfplattor "the new iPad". Det gör mig riktigt förbannad. De flesta har ingen aning om hur man ser skillnad på en iPad 3 och en iPad 4 pga Apples idioti.

Fast de heter iPad 3rd Gen, iPad 4th Gen osv

Skrivet av Blomster:

Absolut. Det jag syftar på är att då det ryktades om en lansering nu men att man istället väljer att marknadsföra den befintliga kan betyda att lanseringen dröjer ytterligare. Normalt att marknadsföra men timingen kanske betyder något, kanske, kanske inte. Vem vet...

Det ryktas även om en ny iPad Mini med Retina

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Om Apple får bestämma är den nya iPaden alltid släppt, eftersom de envisas med att kalla ALLA sina stora surfplattor "the new iPad". Det gör mig riktigt förbannad. De flesta har ingen aning om hur man ser skillnad på en iPad 3 och en iPad 4 pga Apples idioti.

Finns bara 3 modeller på marknaden och de är väldigt lätta att skilja åt. Ipad 2 har annan kabel samt mycket sämre display, minin är mycket mindre och sen har vi ipad 4.
Ipad 3 slutade apple sälja samma dag som de släppte 4an. Jag kan inte se problemet ni har med att urskilja dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Rykten säger att en ny iPad ska komma under detta kvartal med då design likt iPad Mini. Mottog ett mail från Apple i morse där de gör reklam för iPad.

Det jag undrar är om detta är den "nya" eller om det är ett försök att boosta försäljningen av generation 4 till en senare lansering av generation 5? Någon som har mer koll än mig?

Länken i mailet

Det där är ipad 4 och ipad mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det är iallafall ett måste att göra om designen på iPad, gärna i riktning mot designen hos iPad Mini. Den vassa, lutande kanten på iPad 2–4 är det dummaste Apple någonsin har kommit på.

Vänder man den bak o fram funkar det bra fast man ser inte displayen längre

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Om Apple får bestämma är den nya iPaden alltid släppt, eftersom de envisas med att kalla ALLA sina stora surfplattor "the new iPad". Det gör mig riktigt förbannad. De flesta har ingen aning om hur man ser skillnad på en iPad 3 och en iPad 4 pga Apples idioti.

Volvos V70 ser man åtminstone skillnad på modellerna

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon200213:

..Och kan man inte se skillnad på dem så kanske man inte skall ha en surfplatta alls. Kanske träklossar och en målarbok istället?

De flesta som har kommenterat iPaden har inte kunnat se vilken det är, trots att de är tillräckligt kompetenta för att kunna ha en egen surfplatta.

Skrivet av Justbecause:

Fast de heter iPad 3rd Gen, iPad 4th Gen osv

Vilket är oerhört tramsigt då 1) ingen säger så, alla säger iPad 3/4 och 2) det kan förväxlas med 3G/4G-uppkoppling.

iPad 2 var ett bra namn. Apple borde skämmas för att de håller på så här. Så urbota fånigt är det.

Skrivet av ozo64:

Finns bara 3 modeller på marknaden och de är väldigt lätta att skilja åt. Ipad 2 har annan kabel samt mycket sämre display, minin är mycket mindre och sen har vi ipad 4.
Ipad 3 slutade apple sälja samma dag som de släppte 4an. Jag kan inte se problemet ni har med att urskilja dem.

Jag skrev "stora surfplattor", alltså är iPad Mini helt utesluten. Den ser man självklart skillnad på. iPad 3 och 4 är en helt annan sak. De flesta vet inte att det är olika kontakter på dem.

Det spelar ingen roll att Apple har fasat ut iPad 3. Den finns fortfarande och säljs, om inte ny, så iallafall på Blocket och liknande. Nästa iPad kommer säkert också heta "the new iPad" eller bara "iPad" eller något. Det finns INGEN fördel med att vägra kalla dem vad de egentligen heter, bara en massa nackdelar.

Funderar på att på något sätt måla på en fyra på baksidan på min så att det står iPad 4, som det borde göra.

Det hade varit annat ljud i skällan om exempelvis Samsung kallade ALLA sina surfplattor enbart "Galaxy Tab".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

De flesta som har kommenterat iPaden har inte kunnat se vilken det är, trots att de är tillräckligt kompetenta för att kunna ha en egen surfplatta.

Vilket är oerhört tramsigt då 1) ingen säger så, alla säger iPad 3/4 och 2) det kan förväxlas med 3G/4G-uppkoppling.

iPad 2 var ett bra namn. Apple borde skämmas för att de håller på så här. Så urbota fånigt är det.

Jag skrev "stora surfplattor", alltså är iPad Mini helt utesluten. Den ser man självklart skillnad på. iPad 3 och 4 är en helt annan sak. De flesta vet inte att det är olika kontakter på dem.

Det spelar ingen roll att Apple har fasat ut iPad 3. Den finns fortfarande och säljs, om inte ny, så iallafall på Blocket och liknande. Nästa iPad kommer säkert också heta "the new iPad" eller bara "iPad" eller något. Det finns INGEN fördel med att vägra kalla dem vad de egentligen heter, bara en massa nackdelar.

Funderar på att på något sätt måla på en fyra på baksidan på min så att det står iPad 4, som det borde göra.

Det hade varit annat ljud i skällan om exempelvis Samsung kallade ALLA sina surfplattor enbart "Galaxy Tab".

Så iPhone 5 har 5G enligt vissa då?! Samma sak
De kallade väl alla sina Galaxy Tab för just Galaxy Tab...eller?!

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Justbecause:

Så iPhone 5 har 5G enligt vissa då?! Samma sak
De kallade väl alla sina Galaxy Tab för just Galaxy Tab...eller?!

Inte ens i närheten av samma sak. Du förvränger mina ord.

iPhone 5 ---> kan bara tolkas som den femte iPhonen.
iPad 4th Generation ---> kan förkortas till iPad 4G ---> kan tolkas som iPad med 4G-uppkoppling.

Vad jag kan se heter uppföljaren till Galaxy Tab Galaxy Tab 2.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Inte ens i närheten av samma sak. Du förvränger mina ord.

iPhone 5 ---> kan bara tolkas som den femte iPhonen.
iPad 4th Generation ---> kan förkortas till iPad 4G ---> kan tolkas som iPad med 4G-uppkoppling.

Vad jag kan se heter uppföljaren till Galaxy Tab Galaxy Tab 2.

hur då när den heter iPad (4th Gen)

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Justbecause:

hur då när den heter iPad (4th Gen)

Läs vad jag skriver. "iPad (4th Generation)" kan förkortas till "iPad 4G" av någon som inte är så insatt.

Visa gärna ett argument för att "the new iPad"/"iPad (4th Generation)" är bättre än "iPad 4".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Läs vad jag skriver. "iPad (4th Generation)" kan förkortas till "iPad 4G" av någon som inte är så insatt.

Visa gärna ett argument för att "the new iPad"/"iPad (4th Generation)" är bättre än "iPad 4".

Grundtanken är att någon gång tar siffrorna slut så att de blir bra att använda, t.ex om du kommer till iPad 10 så kan den lika gärna missuppfattas som att den har 10" och det förbryllar folk ännu mer eftersom den har ju alltid haft det

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

De flesta som har kommenterat iPaden har inte kunnat se vilken det är, trots att de är tillräckligt kompetenta för att kunna ha en egen surfplatta.

Vilket är oerhört tramsigt då 1) ingen säger så, alla säger iPad 3/4 och 2) det kan förväxlas med 3G/4G-uppkoppling.

iPad 2 var ett bra namn. Apple borde skämmas för att de håller på så här. Så urbota fånigt är det.

Jag skrev "stora surfplattor", alltså är iPad Mini helt utesluten. Den ser man självklart skillnad på. iPad 3 och 4 är en helt annan sak. De flesta vet inte att det är olika kontakter på dem.

Det spelar ingen roll att Apple har fasat ut iPad 3. Den finns fortfarande och säljs, om inte ny, så iallafall på Blocket och liknande. Nästa iPad kommer säkert också heta "the new iPad" eller bara "iPad" eller något. Det finns INGEN fördel med att vägra kalla dem vad de egentligen heter, bara en massa nackdelar.

Funderar på att på något sätt måla på en fyra på baksidan på min så att det står iPad 4, som det borde göra.

Det hade varit annat ljud i skällan om exempelvis Samsung kallade ALLA sina surfplattor enbart "Galaxy Tab".

Alla deras andra produkter följer samma mönster. En mac mini heter mac mini oavsett om den är från 2007 eller 2012. Samma med Imac och macbook.
Bara logiskt att Ipad och Iphone börjar följa samma mönster de också. Det är snarare de två som varit undantagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Alla deras andra produkter följer samma mönster. En mac mini heter mac mini oavsett om den är från 2007 eller 2012. Samma med Imac och macbook.
Bara logiskt att Ipad och Iphone börjar följa samma mönster de också. Det är snarare de två som varit undantagen.

Jag tror faktiskt iPhone 5S kommer vara den sista med en siffra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

De flesta som har kommenterat iPaden har inte kunnat se vilken det är, trots att de är tillräckligt kompetenta för att kunna ha en egen surfplatta.

Vilket är oerhört tramsigt då 1) ingen säger så, alla säger iPad 3/4 och 2) det kan förväxlas med 3G/4G-uppkoppling.

iPad 2 var ett bra namn. Apple borde skämmas för att de håller på så här. Så urbota fånigt är det.

Jag skrev "stora surfplattor", alltså är iPad Mini helt utesluten. Den ser man självklart skillnad på. iPad 3 och 4 är en helt annan sak. De flesta vet inte att det är olika kontakter på dem.

Det spelar ingen roll att Apple har fasat ut iPad 3. Den finns fortfarande och säljs, om inte ny, så iallafall på Blocket och liknande. Nästa iPad kommer säkert också heta "the new iPad" eller bara "iPad" eller något. Det finns INGEN fördel med att vägra kalla dem vad de egentligen heter, bara en massa nackdelar.

Funderar på att på något sätt måla på en fyra på baksidan på min så att det står iPad 4, som det borde göra.

Det hade varit annat ljud i skällan om exempelvis Samsung kallade ALLA sina surfplattor enbart "Galaxy Tab".

Alltså ursäkta mig, men jag fattar verkligen inte hur man INTE kan se skillnad. Man måste vara bra trög då alltså.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon200213:

Alltså ursäkta mig, men jag fattar verkligen inte hur man INTE kan se skillnad. Man måste vara bra trög då alltså.

Aha, du menar att de flesta vet att iPad 3 har Dock Connector och iPad 4 Lightning Connector?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

Aha, du menar att de flesta vet att iPad 3 har Dock Connector och iPad 4 Lightning Connector?

Ja det är ju ett exempel, och kanske det enklaste. Annars kan man ju titta vad det står på kartongen, eller vad det står i "kontrollpanelen", osv.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon200213:

Ja det är ju ett exempel, och kanske det enklaste. Annars kan man ju titta vad det står på kartongen, eller vad det står i "kontrollpanelen", osv.

Skämtar du? Varken kartongen eller appen Settings nämner ett enda ord om vilken iPad det är.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

Skämtar du? Varken kartongen eller appen Settings nämner ett enda ord om vilken iPad det är.

Klart det gör. Har du ens en iPad själv?

http://support.apple.com/kb/ht5452