Permalänk
Hedersmedlem

Ti4200 dog?

Sitter här med mitt Asus Gf4 Ti4200.. 64 megs varianten. skulle pilla på vattenkylning på kortet så jag drog ur det, tog av kylflänsen... satt och funderade en stund och kom fram till att jag inte kunde lösa det utan att handla lite skruvar. gjorde rent gpun med lite kemiskt ren bensin, satte på lite AS och tryckte fast fläsnen igen. Nu startar inte burken.. skärmen tänds aldrig. hårddiskarna går igång osv osv men skärmen tänds inte...

någon som har något tips? haft problemet? tråkigt att inte kunna lira någe spel :/

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
AS3 på olämligt ställe = skit.

Är det olämpligt att sätta AS3 på GPU:n ?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

jo tack jag vet att AS3 är olämpligt i kontakt med något ledande. Åandrasidan brukar inte GPUn vara fel ställe.

Men jag provade faktiskt att byta till vanlig, standardpasta, ingen skillnad :/

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ajrå.. Jag har också ett Asus GF4 Ti4200. Dock modellen med 128mb ram. Och jag drog på AS när jag satte dit min zalman fläns. Och jag har inte haft några problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Körde in kortet i min andra dator en sekund för att prova. Fungerade faktsikt så jag satte det i min dator igen - dött. provade andra datorn ytterligare en gång.. dött.

hmm.. seriös glappkontakt eller liknande :/

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya