Frakta med Posten eller Posten AB [Cooling Stuff]

Permalänk
Medlem

Frakta med Posten eller Posten AB [Cooling Stuff]

Tjena!

Lika förvirrad som du antagligen blev av rubriken är jag angående att bestämma fraktsätt från Cooling Stuff, haha
Jag ska köpa några Phobya 3Pin to 4x 3Pin och då fick jag fram dessa två alternativen:

Vanligtvis hade jag kört på den för 20kr, men eftersom båda hette posten började jag nästan undra om det var någon märklig skillnad mellan dessa? Jag hittade inget konkret på Google, förutom någon som skrev någonstans att "posten" var för mindre saker och "posten AB" var för lite större saker, men jag tyckte inte riktigt att det gick ihop. Jag antar att det inte gör så stor skillnad om jag tar den för 20kr eller den för 49kr, men jag skulle gärna vilja veta för vetandets skull. Finns det någon här som sitter på denna infon och kan hjälpa mig?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Dagens heta tips:
Fråga Cooling Stuff!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Är nog att ena är brev och andra är paket.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Antagligen så är det så att Posten AB skickas som ett (ex mypack?), paket som kommer till serviceställe. Medans den andra trillar in på brevlådan och om den är för stor för brevlådan/inte får plats för andra brev så lämnas den in på ett serviceställe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffer:

Dagens heta tips:
Fråga Cooling Stuff!

Jo, tack Tänkte göra det, men eftersom det blir röd dag, sedan klämmdag och sedan helg så antog jag att detta skulle gå snabbare

Skrivet av KaakaaN:

Är nog att ena är brev och andra är paket.

Skrivet av Pewtah:

Antagligen så är det så att Posten AB skickas som ett (ex mypack?), paket som kommer till serviceställe. Medans den andra trillar in på brevlådan och om den är för stor för brevlådan/inte får plats för andra brev så lämnas den in på ett serviceställe

Det ni säger låter väldigt troligt! Dock synd att de inte skriver det lite tydligare. Se där! Det gick snabbt och lätt! Tack alla medverkande

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jo, tack Tänkte göra det, men eftersom det blir röd dag, sedan klämmdag och sedan helg så antog jag att detta skulle gå snabbare

Det ni säger låter väldigt troligt! Dock synd att de inte skriver det lite tydligare. Se där! Det gick snabbt och lätt! Tack alla medverkande

Glöm inte att föregående svar enbart är spekulationer...Det kan lika gärna vara så att AB representerar företagspaket eller att den billigare är sämre packad eller helt enkelt ett feltryck.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |