Permalänk
Medlem

Kan någon se?

Hej! min kompis tog denhär bilden när hon tyckte hon såg en gammal tant i ett i ett fönster på ett gammalt övergivet hus

och är nu livrädd, jag tycker det bara ser ut som en tavla, men om någon här kan ta bilden o sätta bättre ljus och kontrast, kanske någon expert? eller kanske bara några gissningar för vad det kan vara, jag tror inte på dehär med andar o skit
OBS: bilden är inzoomad på fönstret.

Orginalbilden utan inzoomning:

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem

Det är ju bara helsvart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det är ju bara helsvart...

du kanske borde höja ljusstyrkan på din skärm en aning

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem

Ser ut lite som ett ansikte i mitten på högra sidan av fönstret ja.

Fast är väl förmodligen reflektioner av träd och himmel i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Justerade ljuset i photoshop. Tycker jag ser något som linkar ett ansikte, men jag ser ingen kropp.

Edit: tog bort färgen ur bilden

Permalänk
Inaktiv

jasså det är du som stod och fipplade med mobilen utanför mitt fönster!?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av berggrenaren:

du kanske borde höja ljusstyrkan på din skärm en aning

Om du på fullt allvar ser något annat än svart i bilden så är det du som borde justera din skärm.

edit: Nu har du lagt in originalbilden och som sagt, ser du "ansiktet" i det svarta där så har du verkligen felaktiga inställningar.

Skrivet av tobbe305:

http://i.imgur.com/pzcqGsZ.jpg
Justerade ljuset i photoshop. Tycker jag ser något som linkar ett ansikte, men jag ser ingen kropp.

Samma här, efter extrem justering i PS så kan man eventuellt tyda ett ansikte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Om du på fullt allvar ser något annat än svart i bilden så är det du som borde justera din skärm.

edit: Nu har du lagt in originalbilden och som sagt, ser du "ansiktet" i det svarta där så har du verkligen felaktiga inställningar.

Samma här, efter extrem justering i PS så kan man eventuellt tyda ett ansikte...

sitter på en macbook, om du kan tro de e problemet med min skärm

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av berggrenaren:

sitter på en macbook, om du kan tro de e problemet med min skärm

Ja, alltså ser du "ansiktet" relativt tydligt eller ens en antydan(i de bilderna du bifogat här) så har du felaktiga inställningar. Man kan väl justera ljusstyrkan även på en Mac eller?

Problemet ligger, troligtvis, inte i själva skärmen i sig, givetvis. Utan det är den som sitter bakom skärmen och skruvar på inställningarna.
Säger sig självt, jag ser t.ex himlen alldeles perfekt här och det är ju mörkt ute, utan blixt.
Med kraftig höjd ljusstyrka kommer himlen inte att vara lika vacker längre.

Ser du antydan till "ansiktet" där så lovar jag att du har en rejält grådassig och tråkig bild.
Du bör justera den, innan du säger åt andra att höja ljusstyrkan till helt galna nivåer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja, alltså ser du "ansiktet" relativt tydligt eller ens en antydan(i de bilderna du bifogat här) så har du felaktiga inställningar. Man kan väl justera ljusstyrkan även på en Mac eller?

Problemet ligger, troligtvis, inte i själva skärmen i sig, givetvis. Utan det är den som sitter bakom skärmen och skruvar på inställningarna.
Säger sig självt, jag ser t.ex himlen alldeles perfekt här och det är ju mörkt ute, utan blixt.
Med kraftig höjd ljusstyrka kommer himlen inte att vara lika vacker längre.

Ser du antydan till "ansiktet" där så lovar jag att du har en rejält grådassig och tråkig bild.
Du bör justera den, innan du säger åt andra att höja ljusstyrkan till helt galna nivåer.

hur mycket jag än sänker ljusstyrkan så ser jag alltid ansiktet, tills skärmen blir helt svart då dvs

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem

Om man ser på den ut utzoomade bilden ser man himmeln och molnen som reflekteras på fönsterrutan. Många brukar titta på molnen och ser olika former och gestalter. Människans selektiva perspektiv gör att vi alla ser olika saker beroende på betraktarens sinnelag. Din kompis ser en äldre dam. Jag ser moln som reflekteras på fönsterrutan och min vän Molgan ser en het brud som vinkar till honom.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av biorrith:

Det är ju bara helsvart...

Skrivet av Falcon:

Om du på fullt allvar ser något annat än svart i bilden så är det du som borde justera din skärm.

edit: Nu har du lagt in originalbilden och som sagt, ser du "ansiktet" i det svarta där så har du verkligen felaktiga inställningar.

Samma här, efter extrem justering i PS så kan man eventuellt tyda ett ansikte...

Skrivet av Sneaky_rhino:

lämna forumet pls

Skrivet av Falcon:

Ja, alltså ser du "ansiktet" relativt tydligt eller ens en antydan(i de bilderna du bifogat här) så har du felaktiga inställningar. Man kan väl justera ljusstyrkan även på en Mac eller?

Problemet ligger, troligtvis, inte i själva skärmen i sig, givetvis. Utan det är den som sitter bakom skärmen och skruvar på inställningarna.
Säger sig självt, jag ser t.ex himlen alldeles perfekt här och det är ju mörkt ute, utan blixt.
Med kraftig höjd ljusstyrka kommer himlen inte att vara lika vacker längre.

Ser du antydan till "ansiktet" där så lovar jag att du har en rejält grådassig och tråkig bild.
Du bör justera den, innan du säger åt andra att höja ljusstyrkan till helt galna nivåer.

Man kan urskilja ansiktet även på en iPad 4 med relativt låg ljusstyrka.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

http://i.imgur.com/pzcqGsZ.jpg

Justerade ljuset i photoshop. Tycker jag ser något som linkar ett ansikte, men jag ser ingen kropp.

Edit: tog bort färgen ur bilden
http://i.imgur.com/jlONz87.jpg

He he spooky, det är nog bara reflektioner, MEN om du släpper den där på nätet med lite bra bildtext kommer den få liv. Tycker det är nästan varje dag som tidningar tar med liknande bilder, tror brittiska tidningar brukar gå igång på sånt.

Permalänk
Medlem

Ser bara reflexer i glaset antagligen himmlen som speglas.

Brittiska tidningar brukade ofta ha orbs.. damm framför kameran eller någon insekt som flög förbi
med någon text att *detta är paranormala orbs*

Även om man har hörttalas om äkta spök bilder.. som någon som tagit kort i en tom kyrka och fått massa folk i bänkraderna..
så är det så lätt att manipulera bilder idag så skulle någon ta en äkta bild skulle dom flesta avfärda det som en fejkad bild iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevligheter raderade.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Om du på fullt allvar ser något annat än svart i bilden så är det du som borde justera din skärm.

edit: Nu har du lagt in originalbilden och som sagt, ser du "ansiktet" i det svarta där så har du verkligen felaktiga inställningar.

RGB-värdena i det förmodade ansiktet ligger på typ 5-10 för röd, runt15 för grön och 25-30 för blå. Ser man inte det så har man definitivt en felaktigt inställd skärm eller alldeles för ljus i rummet.

Permalänk

Det ser ut som en väldigt mörk och grynig reflektion i ett fönster. Det är bara att kolla i resten av fönstren så ser du samma färger och där är det utan tvekan reflektioner av natthimlen.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Ni bör inte prata om eller håna poltergeists.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Poltergeist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Om du på fullt allvar ser något annat än svart i bilden så är det du som borde justera din skärm.

edit: Nu har du lagt in originalbilden och som sagt, ser du "ansiktet" i det svarta där så har du verkligen felaktiga inställningar.

Samma här, efter extrem justering i PS så kan man eventuellt tyda ett ansikte...

Vad sitter du på för skärm egentligen? Jag ser utan problem annat än rent svart på TS bilder, det är på en någorlunda korrekt inställd Dell U2311H IPS-skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vad sitter du på för skärm egentligen? Jag ser utan problem annat än rent svart på TS bilder, det är på en någorlunda korrekt inställd Dell U2311H IPS-skärm.

Ja, ser man absolut ingenting annat än svart så har man dåligt inställd skärm. Däremot så syns det absolut ingenting som ser ut som ett spöke. Däremot en korning reflektion i ett fönster.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Precis samma sak såg jag =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av berggrenaren:

Hej! min kompis tog denhär bilden när hon tyckte hon såg en gammal tant i ett i ett fönster på ett gammalt övergivet hus http://forumbilder.se/CE974/7140f00d-9947-4e22-aa56-9c269229b...
och är nu livrädd, jag tycker det bara ser ut som en tavla, men om någon här kan ta bilden o sätta bättre ljus och kontrast, kanske någon expert? eller kanske bara några gissningar för vad det kan vara, jag tror inte på dehär med andar o skit
OBS: bilden är inzoomad på fönstret.

Orginalbilden utan inzoomning:
http://forumbilder.se/CE974/2ec6a4e5-4138-48f0-9571-53d60d10c...

Japp jag ser en "kontur" av något som liknar ett ansikte men jag tror det är en reflektion av himlen faktiskt och inget annat!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

bort med lite skuggor och vips, hur klart som helst att det rör sig om reflektioner i fönstret

Permalänk
Medlem

Ja jag ser reflektioner, om man ser något annat handlar det nog mer om något annat än det som faktiskt visas på bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

bort med lite skuggor och vips, hur klart som helst att det rör sig om reflektioner i fönstret
http://farm8.staticflickr.com/7300/8728586311_6d54ec8849_o.jp...

Vadå bort med lite skuggor och vips?

Ser du verkligen inte den gamla tanten som vill hemsöka dig

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tanten kommer att komma hem till er och äta upp era kakor

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Vadå bort med lite skuggor och vips?

Ser du verkligen inte den gamla tanten som vill hemsöka dig

I foton dyker det ibland upp mörkare pariter, aka skuggor. De kan uppstå när ljuset fastnar på något kameran inte kan se. Genom att göra partier av bilden som är mörkare än medel så kan man ta bort skuggorna, vips.

Permalänk
Medlem

jag ser ansiktet fyfan va läskigt men det är bara reflektioner ........eller ELLER???

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=ixQbCXLUUj8

(kolla ett tag, han spårar bort från kyssar ganska fort )