Unga arga män som bränner bilar i stockholm.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag brukar undvika att färga min svar politiskt alltför mycket. Det händer, absolut, men jag försöker undvika att göra det. Anyway, köp/låna/i vart fall LÄS senaste Neo när gammelräven Assar Lindbeck sakligt framför vissa argument as to why arbetslösheten är hög bland den senare tidens invandrare. Detta är ändå ofta en återkommande trend bland många som vill förklara varför upploppen sker, alltså utanförskap pga arbetslöshet framförallt. Jag tror i ärlighetens namn att karljäveln Assar har rätt.

Jag ser fram emot den som kan komma med _genuina_ motargument. Ty jag är själv intresserad.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastafelix:

Ja samhällen i samhället har inget med alienation att göra, många tar sig inte ifrån de mindre eftersökta områden på grund av pengar, studier och jobb. Spelar inte direkt någon roll om man är invandrare eller inte. Man fastnar i gröten helt enkelt.

Frågan är vad fan man ska göra? Dessa samhällen kommer ju bara växa som det ser ut nu, fler kommuner har börjat hjälpa till men det lär inte vara nog.

Ett nytt miljonprogram kanske? Utspritt över hela Sverige? Vilka lösningar finns det om man verkligen ska fortsätta invandringen vi har?

Orsakar miljonprogramshusen invandringen?
Är jobb en invandringsfråga om det gäller invandrare?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Orsakar miljonprogramshusen invandringen?
Är jobb en invandringsfråga om det gäller invandrare?

Vi måste ju ta hand om invandrande om vi ska fortsätta den höga invandringen vi har, ett miljonprogram utspritt över Sverige är väll inte en dum ide då? Jag har ingen jävla aning, men det måste ju finnas lösningar?

Jobb är verkligen en invandringsfråga när det gäller invandring, då det hjälper utanförskapet. Speciellt föräldrar! Barn i dom hushållen kommer få bättre uppfostran och syn på samhället.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Avstängd

Vissa vill inte integreras ju, det måste man ocksaå ta hänsyn till. Man visst, utbildnig och praktikplatser kan ge "ungdomarna" en positiv riktining i livet, om det får motivationen hemmifrån, vilket många inte får. Många föräldrar är passiva och de förväntar sig att "samhället" ska ta hand om ungdomarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastafelix:

Vi måste ju ta hand om invandrande om vi ska fortsätta den höga invandringen vi har, ett miljonprogram utspritt över Sverige är väll inte en dum ide då? Jag har ingen jävla aning, men det måste ju finnas lösningar?

Jobb är verkligen en invandringsfråga när det gäller invandring, då det hjälper utanförskapet. Speciellt föräldrar! Barn i dom hushållen kommer få bättre uppfostran och syn på samhället.

Vi måste väl se till att det finns jobb och det är inte mer med det, riktade insatser mot invandrare för att ge invandrare jobb hänger på arbetsmarknaden i stort, en reform för att öka konkurrenskraften har inget med invandringen specifikt att göra. Där till kommer bostäder men bostadsområden har en tendens att bli attraktiva ju större bristen är. Tveeggat svärd helt enkelt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)