BEACN Mic Dynamisk Vit

Permalänk

BEACN Mic Dynamisk Vit

Hej!

Jag har införskaffat mig en BEACN Mic Dynamisk Vit mikrofon.
Har laddat ner den senaste beacn appen.
Men har lite problem ändå att få den att fungera, micen lyser upp som den ska men får ingen ny enhet på windows ( 10 ) eller på själva beacn appen.
Har läst att detta verkade vara ett känt problem nu i efterhand. Personen som hade mikrofonen innan så fungerade den utmärkt för.

Någon som kan veta något att lösa detta på?

Permalänk
Rekordmedlem

Behövdes det verkligen ett separat program för den, den hittades inte som ett ljudkort i win utan att programvaran installerades ?
Har du provat olika usbportar (med olika usbversioner) ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Behövdes det verkligen ett separat program för den, den hittades inte som ett ljudkort i win utan att programvaran installerades ?
Har du provat olika usbportar (med olika usbversioner) ?

Hej!
Den blir inte alls connectad till datorn, (hör inget ljud alls när den blir inkopplad ) Har testat med flera usb uttag, utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fladdermusen1:

Hej!

Jag har införskaffat mig en BEACN Mic Dynamisk Vit mikrofon.
Har laddat ner den senaste beacn appen.
Men har lite problem ändå att få den att fungera, micen lyser upp som den ska men får ingen ny enhet på windows ( 10 ) eller på själva beacn appen.
Har läst att detta verkade vara ett känt problem nu i efterhand. Personen som hade mikrofonen innan så fungerade den utmärkt för.

Någon som kan veta något att lösa detta på?

Hej!

Har du testat kontakta BEACN direkt?
Dom har en riktigt bra support funktion i deras Discord kanal där man kan få livesupport av deras anställda

https://discord.gg/fp7zwpr9

Allt gott
Cem

Permalänk

Hej!
Den blir inte alls connectad till datorn, (hör inget ljud alls när den blir inkopplad ) Har testat med flera usb uttag, utan resultat.

har du kollat i enhetshanteraren?

tror inte anslutningsljudet kommer om den inte hittar någon passande drivrutin till enheten utan den ligger där som oidentifierad hårdvara .
ibland kan korrekta drivaren behöva tvingas in manuellt där ifrån när detta händer.

kan även vara värt att testa den i någon annan dator

annan usbsladd om den är lös kabel kan även vara värt att testa iom att det är en begagnad inte omöjligt att usbkabeln blivit skadad under sin livstid men slutade inte fungera förrän man började flytta runt mikrofonen och böja på kabeln.

antar även att usbkabeln är innom specifikationerna för maxlängd enligt usb 3?

aka max ~1.5-2m nånstans mins inte exakt var gränsen är satt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

har du kollat i enhetshanteraren?

tror inte anslutningsljudet kommer om den inte hittar någon passande drivrutin till enheten utan den ligger där som oidentifierad hårdvara .
ibland kan korrekta drivaren behöva tvingas in manuellt där ifrån när detta händer.

kan även vara värt att testa den i någon annan dator

annan usbsladd om den är lös kabel kan även vara värt att testa iom att det är en begagnad inte omöjligt att usbkabeln blivit skadad under sin livstid men slutade inte fungera förrän man började flytta runt mikrofonen och böja på kabeln.

antar även att usbkabeln är innom specifikationerna för maxlängd enligt usb 3?

aka max ~1.5-2m nånstans mins inte exakt var gränsen är satt.

Micen är använd av en streamer och använd 2-3 streams.
USB kabel än en usb c som har en adapter till usb A. Om jag kopplar in USB C enbart så lyser inte ens mikrofonen upp.

Permalänk

Micen är använd av en streamer och använd 2-3 streams.
USB kabel än en usb c som har en adapter till usb A. Om jag kopplar in USB C enbart så lyser inte ens mikrofonen upp.

tyder ju då på att den inte äns får ström som den ska isf.

för även om den inte ansluter till datorn så borde den få sina 5V den vill ha iom att 5V altid matas på usb oavsett om något är inkopplat eller inte så den borde iaf startar sina status leds. (ingen koll på vad som finns på den)

och kan seriöst inte äns hitta användarmanualen för den på deras hemsida...

laddade ner appen och se om den har någon information hur den används och kan inte äns starta den utan microfonen ansluten så kan inte få någon bra beskrivning på hur den ska fungera...

antar att du installerade appen innan du anslöt din mikrofon eller iaf drog ur den när appinstallationen sa åt dig att koppla ur den?

annars får du nog avinstallera allt beacn relaterat och göra om installationen utan den ansluten.

jag fick 3 saker installerade med appen

Beacn Appen
Beacn mic driver
Beacn Mix driver

så drivare för den ska komma med appen iaf.

hur som haver om den faktiskt ansluter till datorn även om plinget inte noteras kolla i enhetshanteraren efter ny hårdvara. för som jag skrev så tror jag inte datorn gör anslutningsljudet om den kommer upp som en okänd enhet.

den kanske inte tänder något på micken alls förrän drivaren är installerad korrekt.

bör isf se ut något sånt här om den detkteras men inte får någon drivare tilldelad.

och antar att du har verifierad att USB-c porten faktiskt är inkopplad om den sitter på chassit och inte bak på moderkortets i/o panel?

även provat med USB-A adaptern?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

tyder ju då på att den inte äns får ström som den ska isf.

för även om den inte ansluter till datorn så borde den få sina 5V den vill ha iom att 5V altid matas på usb oavsett om något är inkopplat eller inte så den borde iaf startar sina status leds. (ingen koll på vad som finns på den)

och kan seriöst inte äns hitta användarmanualen för den på deras hemsida...

laddade ner appen och se om den har någon information hur den används och kan inte äns starta den utan microfonen ansluten så kan inte få någon bra beskrivning på hur den ska fungera...

antar att du installerade appen innan du anslöt din mikrofon eller iaf drog ur den när appinstallationen sa åt dig att koppla ur den?

annars får du nog avinstallera allt beacn relaterat och göra om installationen utan den ansluten.

jag fick 3 saker installerade med appen

Beacn Appen
Beacn mic driver
Beacn Mix driver

så drivare för den ska komma med appen iaf.

hur som haver om den faktiskt ansluter till datorn även om plinget inte noteras kolla i enhetshanteraren efter ny hårdvara. för som jag skrev så tror jag inte datorn gör anslutningsljudet om den kommer upp som en okänd enhet.

den kanske inte tänder något på micken alls förrän drivaren är installerad korrekt.

bör isf se ut något sånt här om den detkteras men inte får någon drivare tilldelad.
https://lennox-it.uk/wp-content/uploads/2015/11/Device-Manager1.jpg

och antar att du har verifierad att USB-c porten faktiskt är inkopplad om den sitter på chassit och inte bak på moderkortets i/o panel?

även provat med USB-A adaptern?

Har provat med båda A och C, C utaget finns på bakisdan, A har jag testat bak och på framsida.
usb-c ger ingen ström, men det uttaget funkar till annat. Så inget strul på uttaget.
Har avinstallerat och installerat drivers flera ggr.
Får inte upp "okända enheter" i enhetshanteraren som du fick.

Permalänk

Har provat med båda A och C, C utaget finns på bakisdan, A har jag testat bak och på framsida.
usb-c ger ingen ström, men det uttaget funkar till annat. Så inget strul på uttaget.
Har avinstallerat och installerat drivers flera ggr.
Får inte upp "okända enheter" i enhetshanteraren som du fick.

då har du troligen en död mikrofon eller kabel känns det som för oavsett om du har drivare eller inte pluggas den in i en fungerande usb så ska den dyka upp som en enhet där.

Visa signatur

Permalänk

Okej, har haft det på känn, kanske fick någon smäll under leveransen eller ngt. Ska testa med en ny USB C kabel och se om det är något fel på den.
Tack för hjälpen.