Köpråd: HTX One X - värt?

Permalänk
Inaktiv

Köpråd: HTX One X - värt?

Halli hallå!

Har fått erbjudande om att köpa en HTC One X.
Den är drygt ett halvår gammal och vad jag kan se i fint skick. Har den här hos mig för utvärdering, något man ska tänka på? Vill jag så är den min för drygt 1800SEK.

Vad sägs? Har idag en halvtrasig iPhone 4 som måste ersättas.
Har ingen tanke att spela på mobilen, utan ska ringa och skicka meddelande, och surfa lite.

Hälsningar
Andreas

Permalänk

För 1800 tycker jag du ska slå till, One X är en mycket bra telefon!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon4992:

Halli hallå!

Har fått erbjudande om att köpa en HTC One X.
Den är drygt ett halvår gammal och vad jag kan se i fint skick. Har den här hos mig för utvärdering, något man ska tänka på? Vill jag så är den min för drygt 1800SEK.

Vad sägs? Har idag en halvtrasig iPhone 4 som måste ersättas.
Har ingen tanke att spela på mobilen, utan ska ringa och skicka meddelande, och surfa lite.

Hälsningar
Andreas

När det gäller priset är det väl lagom. Inte billigt, inte dyrt. Du kan ta en titt på Traderas avslutade auktioner och bedöma själv (obs en del av dessa telefoner kan ha nån defekt): http://www.tradera.com/mobiltelefoner-c3_2601?search=htc+one+...

Får du med kvitto, var är den köpt? Kontrollera att den inte har skärmproblem. Tryck runt i kanten av skärmen och se om det uppstår ringer i displayen, finns även en del som har rätt stora glipar runt skärmen och kan läcka ljus. Givetvis bör du även kontrollera att gps, wifi och 3g fungerar perfekt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Om korta batteritider inte är något problem, köp.

Annars rekommenderar jag något som klarar över 2h surf/film/youtube/musik
Min One X klarar i snitt 2h surfande med CM 10.1

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Om korta batteritider inte är något problem, köp.

Annars rekommenderar jag något som klarar över 2h surf/film/youtube/musik
Min One X klarar i snitt 2h surfande med CM 10.1

Konkret! Som att säga att alla kort från Nvidia är värdelösa bara för att du fick ett värdelöst exemplar eller förstört det själv.

Jag har haft min One X i över 1 år och batteritiden håller hela dagen. Surfande, youtube och timern (på träningen) lyser upp min display minst 5h om dagen. Det håller en dag, men kunde självklart vart bättre.

OnT, det är ett lagom pris. Min har lite repig kamera, kantstött och 1 år gammal och hade lagt ut den för 1200:-

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skooglund:

Konkret! Som att säga att alla kort från Nvidia är värdelösa bara för att du fick ett värdelöst exemplar eller förstört det själv.

Jag har haft min One X i över 1 år och batteritiden håller hela dagen. Surfande, youtube och timern (på träningen) lyser upp min display minst 5h om dagen. Det håller en dag, men kunde självklart vart bättre.

OnT, det är ett lagom pris. Min har lite repig kamera, kantstött och 1 år gammal och hade lagt ut den för 1200:-

Jag vill gärna se dig filma din mobil under 2h sträck så tror jag dig. Annars inte, välkänt problem att One X har dålig batteritid till annat än standby. Dra igång MXPlayer och kör ett avsnitt Seinfeld och mobilen ligger på 70-80%.

Har haft min sedan Aug 2012.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Konkret! Som att säga att alla kort från Nvidia är värdelösa bara för att du fick ett värdelöst exemplar eller förstört det själv.

Jag har haft min One X i över 1 år och batteritiden håller hela dagen. Surfande, youtube och timern (på träningen) lyser upp min display minst 5h om dagen. Det håller en dag, men kunde självklart vart bättre.

Det var väl bara ett tips på vad han skulle se upp för. Inte kul att behöva köpa nytt batteri till en telefon.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa One X, har haft en men då batteritiden är så kass sålde jag den igen. Gör ett snabbt sök på Google så ser du själv, vanligt o känd problem med One X.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Jag vill gärna se dig filma din mobil under 2h sträck så tror jag dig. Annars inte, välkänt problem att One X har dålig batteritid till annat än standby. Dra igång MXPlayer och kör ett avsnitt Seinfeld och mobilen ligger på 70-80%.

Har haft min sedan Aug 2012.

Så jag skulle ljuga? Bara för att, vad? Kan väl ha en normal diskussion? Absolut är det ett välkänt problem att det är dålig batteritid, så köparen ska kolla och testa telefonen/batteriet och se vad den går för. Jag själv tycker att batteritiden kunde vart mycket bättre, men 2h surf, då hade jag faktiskt slängt telefonen.

Däremot, spelar jag något krävande spel, så blir den jättevarm och batteriet tar slut på 2h.

Edit: Och Videochatten med några vänner i Google Hangouts, då höll det också runt 2h.

Skrivet av Knakmupp:

Det var väl bara ett tips på vad han skulle se upp för. Inte kul att behöva köpa nytt batteri till en telefon.

Ja, ett tips kan det vara, men inte dra alla över en kam, eftersom det fungerar betydligt längre än 2h surf för min 1 år gamla HOX

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Inaktiv

Tack alla för tipsten, det blev en htc one x. Suveränt bra telefon ju, äger min gamla iPhone 4 med hästlängder, på alla sätt.

Som ny HTC ägare, är det något man inte får missa, eller något man absolut inte ska göra?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Som ny HTC ägare, är det något man inte får missa, eller något man absolut inte ska göra?

ROOT och en custom ROM efter smak.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM