vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Han kan la köra med en 200mm rad, dem kyler ungefär som en 360 rad

Ja jag kör själv med en 200mm rad och är sjukt nöjd

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

såg mycket bra ut man tackar men hade nog mer tänkt att kanske lösa det på ett annat sätt genom att montera kylaren så att båda slangarna sticker uppåt på radiatorn i chassit, istället för att dom sitter med slangarna neråt på radiatorn på H80i. Kan man möjligtvis montera min 120mm radiator i taket på mitt chassi med slangarna neråt på mitt NZXT phantom rosa? Mvh

Ändra till 16/10 slang och komp nipplar och släng in en 200mm Radiator istället.

13/10 slangar är för mjuka och viker för det minsta lilla.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Ja jag kör själv med en 200mm rad och är sjukt nöjd

Oj då fick du slita ut burarna va?

Skrivet av CitroFrukten:

Ändra till 16/10 slang och komp nipplar och släng in en 200mm Radiator istället.

13/10 slangar är för mjuka och viker för det minsta lilla.

BAHH kör med push-in och PUR-slangar, dem viker sig inte utan vidare!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Oj då fick du slita ut burarna va?

BAHH kör med push-in och PUR-slangar, dem viker sig inte utan vidare!

Behövde bara ta ur hårddiskburarna, det är millimeter precision till 5.25 tums utrymmet ovan kan jag lova!

Permalänk
Medlem

En beg TRUE-kylare för 2-300:- är det enda rätta. Svalare än så blir det inte om man inte pungar ut för riktig vattenkylning med en ordentlig loop.

Silver Arrow ska ju vara ett bra alternativ, men dubbelt så dyr då ...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

min 2500k i stock när jag hade min Antec Khuler H20 "rätt" monterad låg på ca 55c vid vanligt spelande, pg.a ett grafikkort skulle få plats monterade jag bort hdd buren i mitt Fractal design chassi, passade då även på att montera radiatorn i fronten istället för där den "ska" sitta. har en 120mm fläkt på vardera sida av radiatorn, och givetvis blåser den in lite varmluft, men tro det eller ej så har MB tempen även den sjunkit, nu i samma spel en dag efter samma rums temp ligger jag istället för på 55c på 39c, allt med att jag flyttat på fläktar och tänkt efter. Testa dig fram, H80 är inget skit bara felmonterad, har du fel flöde så spelar det ingen roll vad du har för kylare. Hoppas det hjälper dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kan folk sluta rekommendera denna? Den blir helt ok om man sätter två fläktar på den i pnp, men då tillkommer den kostnaden också, plus att den är sjukt jobbig att montera. Köpte den åt en vän för alla snackar om att den ska va så bra, höll på att slänga ut den genom fönstret vid montering. Den är helt ok, men inget mer.

Jag rekommenderar väl ändå det som jag tycker funkar bra för mig.

Svar på din fråga: Nej

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

Jag rekommenderar väl ändå det som jag tycker funkar bra för mig.

Svar på din fråga: Nej

Skönt svar sådär drygt ett år senare. Du vinner en like av mig...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm