Permalänk
Medlem

WinCommander

Säkerligen så kör ni eller har åtminstone sätt Windows Commander.

För ett tag sedan så har ägaren av "Windows" recommenderat företaget att bytta namn på sin mjukvara till något annat så att inte folk råkar tro att det är de som har utvecklat WinCommander.

Detta är egentligen förståligt men grejen är att Windows Commander har funnitis i över 9år och nu plötsligt ska de byta namn.

Så nu mer heter det Total Commander....

Nu undrar jag bara kommer M$ vilja att ALLA som har program som börjar på Win eller Windows byta namn???

Som tex WinZip, WinRar, WinCDon, WinDac... ja listan tar aldrig slut.

källa: http://www.wincommander.com/name.htm

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Tror inte det.. bara dom som börjar på windows antar jag.. WinZip, WinAmp etc,etc kommer nog finnas kvar.. Och jag kan förstå dom... Det kan kosta dom massa pengar om dom får massa usage frågor om programmet Windows Commander t.ex.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Tror inte det.. bara dom som börjar på windows antar jag.. WinZip, WinAmp etc,etc kommer nog finnas kvar.. Och jag kan förstå dom... Det kan kosta dom massa pengar om dom får massa usage frågor om programmet Windows Commander t.ex.

Jo men det är lite konstigt att det tog 9år för dem att komma på det...

Är man så pass att man tror att M$ utvecklade Windows Commander så kan man lika gärna tror att dem utvecklade WinZip, det står tex på WinZips start sida "The archive utility for Windows"

Man kan lika gärna tror att de har någon att göra med M$.

Jag tror det är snarare för att Total Commander som det nu mera heter. Är konkurent mot "Windows Explorer" Total Commander är bättre på alla sätt förutom att den inte följer med Windows.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Winamp har ju typ skrivit och sagt någonstans att namnet inte har något att göra med windows... Det skrivs inte WinAmp utan Winamp.
Därför skulle linux-versionen också heta winamp...

Winzip kanske gör likadant

Windows commander... tja =/