Permalänk
Medlem

@thexps
Xperia Z har väl bra batteritid med. Den har en speciell funktion för det vad jag vet.

Men vän som har en sådan laddar sin var 4:e dag iaf.
Nu vet jag dock inte hur pass tungt han använder den.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Top 3 bland mobiler just nu, Galaxy S4, HTC One och Xperia z. S4an och HTC one är snäppet bättre än Xperian men det beror en del på vad du prioriterar.
Är inte kameran det viktigaste är HTCn absolut bäst enligt mig. S4an kommer på stark andra plats men känns verkligen som en leksak. En massa funktioner som aldrig kommer användas osv.
Xperian har opraktisk form, känns verkligen som en kall glasbit att hålla i och har dålig batteritid (jämför med kompisen på jobbet, jag har HTC One).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Många rekommenderar HTC One men hade den inte massa problem?

Jag har pillat en del på S4an (och går i samma tankar som du då jag själv har en S3a som jag funderar på att byta ifrån) och tycker det är som en S3a med ett stort plus. 4G är löjligt snabbt, telefonen känns kvickare osv. Därför lägger jag min röst på SGS4.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Funderar dock på ifall det är värt att vänta till nya releases? S4an har ju varit ute ett tag nu och priset är ju detsamma som vid release
Kanske man bör vänta till okt-nov då det lär släppas en drös nya telefoner.

Mobilerna brukar knappt sänka förrän det kommer en nya modell av den
vilket brukar vara en gång om året...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Om du skulle kunna skicka länken till den sidan så hade jag vart tacksam!
Jag ska dra in på nån affär här i Dublin och kika då vi inte har Media Markt

Finns ett till test jag tänkte på men kan inte hitta tillbaka till den
Men dessa 2 är riktigt bra med.

http://www.photographyblog.com/reviews/sony_xperia_z_review/

http://www.youtube.com/watch?v=Op4OYdwQ-zU (Visar hur bra den filmar)

Permalänk
Medlem

S4 vs HTC one - kamerajämförelse

http://www.androidcentral.com/megapixels-ultrapixels-samsung-...

S4 vs Xperia Z - klicka på de små bilderna för bättre titt.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_sony_xperia_z-re...

Det första man lägger märke till är Samsungs otroliga skärpa och detaljer och hur kassa detaljer HTC one har (se trädens blad samt asfalten) samt hur bra den är i mörker. Sen finns mycket annat som kontrast och färger som spelar roll. Alla dessa kameror duger nog men HTC one:s detaljrikedom är nog på gränsen, även Xperia är ganska blek i jämförelse.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Hehe då låter det ju mer intressant helt klart. Dock har jag väldigt dålig erfarenhet med ASUS produkter rent generellt sett. Min laptop krånglar alltid, min Nexus 7 fick lämnas in på reparation vid leverans och det känns rent allmänt som att ASUS är dyra men levererar inte samma klass som konkurrenterna.

Kanske avvaktar till september-oktober och ser vad nya Google telefonen kommer med för speccs

Fick min Infinity idag, är kanonnöjd Jämfört med farsans S4 så skulle jag nog våga påstå att Infinityn är bättre, men det är nog väldigt subjektivt

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag är rätt less på android faktiskt, mest för att jag förstår vad folk menar när de kallar android "the bastard child of linux".

Det är kul att leka med, men jag är till och från ganska besviken. Jag tycker inte att android 4.0 - 4.2 är en så förbaskat stor förbättring från gingerbread. Min telefon var lika smooth i båda och drog i princip lika mycket batteri. Ända skillnaden verkar vara att i gingerbread gjorde processorn mer jobb, och i jellybean gör gpun mer, men skillnaden är för mig marginell. Dags att byta telefon kanske, för jag tror att jelly bean skalar bra men inte gör någon större skillnad för äldre telefoner.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Jag tror jag ska ga in idag och skaffa en S4. Kanns helt enkelt battre an Xperia Z och HTC One. Har last mangder med recensioner och alla verkar eniga om att S4 ar den battre telefonen.

Det enda som fortfarande ar lockande med HTC eller Xperia ar att den inte ar sa plastig som S4.
Men slutligen sa har jag inte nagot behov av HTC One's kamera mojligheter i morkare ljus utan jag foredrar S4ans kamera. Och samma galler Xperia, foredrar S4ans kamera vilket var det viktigaste for mig.

Tycker inte heller det jag laser om de kommande Q4 telefonerna ar nagot jag kanner for att vanta pa. Jag byter upp nasta sommar igen

Tack for alla svar aterigen!

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Jag tror jag ska ga in idag och skaffa en S4. Kanns helt enkelt battre an Xperia Z och HTC One. Har last mangder med recensioner och alla verkar eniga om att S4 ar den battre telefonen.

Det enda som fortfarande ar lockande med HTC eller Xperia ar att den inte ar sa plastig som S4.
Men slutligen sa har jag inte nagot behov av HTC One's kamera mojligheter i morkare ljus utan jag foredrar S4ans kamera. Och samma galler Xperia, foredrar S4ans kamera vilket var det viktigaste for mig.

Tycker inte heller det jag laser om de kommande Q4 telefonerna ar nagot jag kanner for att vanta pa. Jag byter upp nasta sommar igen

Tack for alla svar aterigen!

Mic och högtalare lockar även hos HTC One.

http://www.ebay.com/itm/Luxury-Aluminum-Battery-Back-Case-Bla...

För 50:- blir din S4 borstad aluminium i valfri färg. Vet dock inget om kvalitén men det är bra att det bara är batteriluckan man byter ut och inget skal.
Det kan vara plast med aluminumöverdrag men och andra sidan är det ingen kostnad för lite pimp.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej om du kollar på lite olika reviews kommer du märka att man säger att Xperia Z har en bra skärm, men den är inte på samma nivå som resten av flaggskeppen. Tyvärr har Sony börjat ha för vana att trycka i lite tråkiga skärmar i deras mobiler, Xperia V hade en hemsk skärm, Xperia S hade inte heller en särskilt bra skärm.
Dessutom har Sony valt en långsammare processor, samt så verkar den ha absolut sämst batteritid av alla de nya flaggskeppen.

Infinityn finns att köpa på Komplett bland annat i Sverige, men de säljer slut snabbt! På Irland har jag dock ingen aning om vart man kan få tag på den, Amazon kanske?

Kan inte direkt hålla med om att inte skärmen ska hålla samma nivå som resten av "flaggskeppen". För vad tänkte du på? Betraktningsvinkeln? Samsung s4 har tex en egenskap att göra en nästan blind med sin skärm då den är övermättad av färger, det blir en snygg effekt men inte direkt någon bättre bild. Både Samsung s4 och Sony xz har 441 ppi, samma upplösning som ligger på 1920*1080 p. Skillnaden kommer till amoleden som s4 har medans xz har lcd...men det har htc också dock så ska htc one ha den bästa skärmen då den har 469 ppi. Vidare så har Sony uppdaterat xz och däribland mjukvaran på skärmen vilket skulle ha gjort rätt stor skilllnad.

Vidare så kan jag rekommendera trådstartaren att gå in och söka på Swedroid, där kommer du att få bra med info.

En jämförelse över de tre mobilerna som jag har pratat om.
http://androidenheter.se/jamfor?Sony-Xperia-Z||Samsung-Galaxy...

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fnikanor:

Kan inte direkt hålla med om att inte skärmen ska hålla samma nivå som resten av "flaggskeppen". För vad tänkte du på? Betraktningsvinkeln? Samsung s4 har tex en egenskap att göra en nästan blind med sin skärm då den är övermättad av färger, det blir en snygg effekt men inte direkt någon bättre bild. Både Samsung s4 och Sony xz har 441 ppi, samma upplösning som ligger på 1920*1080 p. Skillnaden kommer till amoleden som s4 har medans xz har lcd...men det har htc också dock så ska htc one ha den bästa skärmen då den har 469 ppi. Vidare så har Sony uppdaterat xz och däribland mjukvaran på skärmen vilket skulle ha gjort rätt stor skilllnad.

Vidare så kan jag rekommendera trådstartaren att gå in och söka på Swedroid, där kommer du att få bra med info.

En jämförelse över de tre mobilerna som jag har pratat om.
http://androidenheter.se/jamfor?Sony-Xperia-Z||Samsung-Galaxy...

Jag har fått det intrycket av tester jag läst, dessutom har jag personligen jämfört telefonerna och kommit fram till samma resultat som i reviewsen, Xperia Z når inte upp till samma nivå.

Det är dessutom en billigare E-IPS panel Sony använt sig utav vilket förklarar varför de med bättre IPS teknik.. Ser bättre ut.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag kopte en S4 igar och jag ar mycket nojd! Inte hunnit testa sarskilt mycket annu men av det lilla jag hunnit sa ar jag imponerad jamfort med min S3.

Tack for alla svar

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Avstängd

Note II LTE för 2999:- på cyberphoto gäller som längst till 23/6.
Superpris för en lur som är riktigt riktigt bra.

Permalänk

S4an kör över allt som finns ute just nu. Skämt-iPhone kommer inte ens nära.

Permalänk

Varför har man pentile i en smartphone 2013? Är Samsung korkade? Jag har testat en Galaxy S4 och jag kunde med en gång se att det var en pentile skärm, usch.
Jag föredrar HTC One's skärm med stor marginal. Den var riktigt nice faktiskt.

Galaxy S4:

HTC One:

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S och iPhone 4 på översta bilderna. Gamla men duger fortfarande riktigt bra.

Vet ingen som tittat på en S4 och tyckt att skärpan/pixlarna är dåliga. Fix idé du har efter att ha läst på andra forum. Kan tänka mig att du såg att det var amoled men knappast pentiletekniken. S4 har sjuk pixeltäthet och om man tycker sig kunna se pixlarna och finna det störande är man skadad.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Skrivet av bennyfax:

Samsung Galaxy S och iPhone 4 på översta bilderna. Gamla men duger fortfarande riktigt bra.

Vet ingen som tittat på en S4 och tyckt att skärpan/pixlarna är dåliga. Fix idé du har efter att ha läst på andra forum. Kan tänka mig att du såg att det var amoled men knappast pentiletekniken. S4 har sjuk pixeltäthet och om man tycker sig kunna se pixlarna och finna det störande är man skadad.

Det är lätt att se att skärpan på S4:an inte är den bästa, just pga pentile.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det är lätt att se att skärpan på S4:an inte är den bästa, just pga pentile.

Ok, då får jag kolla noga nästa gång. Har inte bestämt mig ännu om jag ska ha S4 eller One. Båda har brister, frågan är vad man kan leva med.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Skrivet av bennyfax:

Ok, då får jag kolla noga nästa gång. Har inte bestämt mig ännu om jag ska ha S4 eller One. Båda har brister, frågan är vad man kan leva med.

Det spelar ingen roll faktiskt pentile eller inte därför att det syns inte med över 400ppi skärm 1080p och om man vill se om den är pentile eller inte så måste man ha mikroskåp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej om du kollar på lite olika reviews kommer du märka att man säger att Xperia Z har en bra skärm, men den är inte på samma nivå som resten av flaggskeppen. Tyvärr har Sony börjat ha för vana att trycka i lite tråkiga skärmar i deras mobiler, Xperia V hade en hemsk skärm, Xperia S hade inte heller en särskilt bra skärm.
Dessutom har Sony valt en långsammare processor, samt så verkar den ha absolut sämst batteritid av alla de nya flaggskeppen.

Infinityn finns att köpa på Komplett bland annat i Sverige, men de säljer slut snabbt! På Irland har jag dock ingen aning om vart man kan få tag på den, Amazon kanske?

Sitter på en sxz, och skärmen är utmärkt... Visst, betraktningsvinklarna må vara sämre än sgs4 el HTC one, men det märks inte vid normal användning, och det gör knappast den på pappret något klenare SoC som sitter i... Batteritiden kan jag dock skriva under på, den suger...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Köp för allt i världen inte en telefon från Sony. Mycket glitchar och dålig support. Fungerar det så fungerar det i princip.

Jag skulle hålla mig till HTC eller Samsung om jag var du. Just nu i alla fall.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd

Farsan har en SGS4 och säger bara OMG...vist, har inte haft nån annan att jämföra med men fy fan vad skärmen är bra! Körde över en full HD film och satt och tittade och var förundrad över hur fantastisk svärtan är på OLED skärmen Och pixel densiteten är inget att klaga på Nä ingen IPS kan se bättre ut än en OLED för svärtan är nästan hela dealen när du ska vara utomhus!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Det spelar ingen roll faktiskt pentile eller inte därför att det syns inte med över 400ppi skärm 1080p och om man vill se om den är pentile eller inte så måste man ha mikroskåp.

Det var det jag tänkte och skrev innan. Måste vara riktigt svårt att se, om ens möjligt men furuliden påstår sig kunna det så jag måste verkligen kolla noga nästa gång.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fizzdan:

Sitter på en sxz, och skärmen är utmärkt... Visst, betraktningsvinklarna må vara sämre än sgs4 el HTC one, men det märks inte vid normal användning, och det gör knappast den på pappret något klenare SoC som sitter i... Batteritiden kan jag dock skriva under på, den suger...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag håller inte med, jämfört med min PadFone så är skärmen väldigt tråkig, enligt min subjektiva bedömning. S600 är väl sisådär 30% snabbare än S4 Pro, inte kattskit om du frågar mig. Adreno 320'in som sitter i S600 verkar även vara högre klockad än S4 Pro's dito, då jag får högre resultat i 3DMark med min Infinity än vad jag fick med min PadFone 2, som hade en S4 Pro SoC. Däremot hade PadFone 2 en 720P skärm, vad får din Xperia Z för resultat om du kör 3DMark? Jag får lite drygt 11000 med min Infinity.

Nu säger kanske inte resultaten i benchmarks allt om det generella flytet, men det ger ändå en fingervisning om hur stod prestanda-skillnaden är.

Hur lång skärmtid får du ut på en laddning med din Xperia Z?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej jag håller inte med, jämfört med min PadFone så är skärmen väldigt tråkig, enligt min subjektiva bedömning. S600 är väl sisådär 30% snabbare än S4 Pro, inte kattskit om du frågar mig. Adreno 320'in som sitter i S600 verkar även vara högre klockad än S4 Pro's dito, då jag får högre resultat i 3DMark med min Infinity än vad jag fick med min PadFone 2, som hade en S4 Pro SoC. Däremot hade PadFone 2 en 720P skärm, vad får din Xperia Z för resultat om du kör 3DMark? Jag får lite drygt 11000 med min Infinity.

Nu säger kanske inte resultaten i benchmarks allt om det generella flytet, men det ger ändå en fingervisning om hur stod prestanda-skillnaden är.

Hur lång skärmtid får du ut på en laddning med din Xperia Z?

Har faktiskt inte bänkat luren, men flytet är ju minst lika bra som sgs4 eller HTC one (har inte ägt någon personligen, men har provkört bekantas längre perioder) ..

Vad gäller skärmtid så är det inget att hänga i granen... På vardagar (=jobb, mest lyssna på musik någon timme surf kanske) så har jag sällan mer än 20-25% batteri kvar på kvällen.. På helgerna är det mer skärmtid, och då brukar jag få ladda under dagen....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Det spelar ingen roll faktiskt pentile eller inte därför att det syns inte med över 400ppi skärm 1080p och om man vill se om den är pentile eller inte så måste man ha mikroskåp.

Det där stämmer inte. Både Galaxy S4 och HTC One har 1920x1080 upplösning på sina skärmar, då skulle man kunna tro att skärpan är lika bra på båda telefonerna? Detta stämmer tyvärr inte, jag har tittat på både en Galaxy S4 och en HTC One, och HTC One hade skarpare text, bild, allt.

Vad kan detta bero på?

Pentile!

Galaxy S4:

HTC One:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag har fått det intrycket av tester jag läst, dessutom har jag personligen jämfört telefonerna och kommit fram till samma resultat som i reviewsen, Xperia Z når inte upp till samma nivå.

Det är dessutom en billigare E-IPS panel Sony använt sig utav vilket förklarar varför de med bättre IPS teknik.. Ser bättre ut.

Får jag då fråga när du gjorde jämförelsen mellan de skärmarna då? Köper nämligen fortfarande inte detta med att inte den ska nå upp till samma nivå, dock så är det din och min åsikt som står emot varandra.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Det där stämmer inte. Både Galaxy S4 och HTC One har 1920x1080 upplösning på sina skärmar, då skulle man kunna tro att skärpan är lika bra på båda telefonerna? Detta stämmer tyvärr inte, jag har tittat på både en Galaxy S4 och en HTC One, och HTC One hade skarpare text, bild, allt.

Seriöst, vem fan bryr sig? Förutom du då, som ska gå under lupp med allt. Du tror medelsvensson ger ett ruttet lingon för om det är en AMOLED-skärm eller LCD? De går troligtvis bara efter den de gillar bäst och så som jag ser det verkar de flesta (där jag bor, iaf) gilla AMOLED mer, eller så köper de en S4a bara för den marknadsförs större och bättre.

Jag bryr mig då i alla fall inte om en ikon inzoomad en miljon gånger (överdrivet, so what) ser bättre ut på en viss typ av skärm.