The Division till PC

Permalänk
Medlem

vad ska man göra i spelet sen när man är level 30 i dark zone, har man spelat färdigt då eller? för i så fall så varar ju inte spelet så länge känns det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

vad ska man göra i spelet sen när man är level 30 i dark zone, har man spelat färdigt då eller? för i så fall så varar ju inte spelet så länge känns det som

Klara allt content på hard eller challenge-mode. Där har du en stor utmaning.
Crafting, pvp i darkzone(tror du har 100lvlar att få i darkzone, som du även kan förlora när du dör där inne, samt att den bästa looten troligtvis är i darkzone.)
Spelet är grindy och passar inte för alla, men i slutändan är det ju pvp och få bra gear som är endgamet.
Vänta på "instancer/raid" som kommer nästa uppdatering. Kan även tipsa om deras "year one" video där de skriver om vad man kan förvänta sig första året.

Permalänk

Hann inte testa betan till PC och blev lite sugen nu. Tro ni att spelet rulla med ett GTX 660? Jag förväntar mig att inte att köra High i 1080p , min skärm klarar bara 720p ändå har jag för mig. Kan tillägga att grafiktunga The Witcher 3 flyter på medium/high utan problem.

Systemspec:
i5-3450 @ 3,10 Ghz
8 Gb RAM
Geforce GTX 660 DirectCU

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Hann inte testa betan till PC och blev lite sugen nu. Tro ni att spelet rulla med ett GTX 660? Jag förväntar mig att inte att köra High i 1080p , min skärm klarar bara 720p ändå har jag för mig. Kan tillägga att grafiktunga The Witcher 3 flyter på medium/high utan problem.

Systemspec:
i5-3450 @ 3,10 Ghz
8 Gb RAM
Geforce GTX 660 DirectCU

Det kommer nog inte vara några problem för dig, iom att du kör i 720p.

Permalänk
Medlem

Förvånad över hur lite story det är i spelet, värre än Destiny på den fronten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Större chans att hitta bra vapen på stan IRL än det är i open world.

Att spela om samma mission på svårare svårighetsgrad som endgame. lål

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut om man har ett R9 290 och en i5 4690K och vill lira i 1440p, är det medium som gäller eller går det med high om man vill ligga runt 60fps?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Avstängd

Satt precis och spelade en mission med 3 andra, bam;

Permalänk
Medlem

Går tydligen ruskigt snabbt att nå "endgame" just nu. Ser flera på reddit som redan nu har i stort sett det bästa du kan ha. Och klarat det mesta i Challenge-mode.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Ska man ta deconstruct på vapnen/items eller sälja dom?

Gillar du att crafta skall du nog ta deconstruct för att få mats annars är det bara att sälja.

Skrivet av Eldritzh:

Går tydligen ruskigt snabbt att nå "endgame" just nu. Ser flera på reddit som redan nu har i stort sett det bästa du kan ha. Och klarat det mesta i Challenge-mode.

Fast dessa gubbar spelar väl dag och natt samt alltid i grupp? Frågan är om det är jämförbart med en vanlig nisse som har ett jobb och annat att sköta men som kan lägga några timmar per kväll. Står det hur många timmar de klockat på att få allt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Större chans att hitta bra vapen på stan IRL än det är i open world.

Att spela om samma mission på svårare svårighetsgrad som endgame. lål

Ingen tvingar dig att spela. Personligen tycker jag att spelet fått oförtjänt mycket skit pga lite content. Jag har spelat ca 15h och knappt spelat igenom halva spelets singleplayer, jag kommer mao fått ut över 30h playtime på endast singleplayerdelen. Och då har vi fortfarande två gratis DLC med extra endgame bland annat... Angående endgame så är det vad man får i ett spel gjort att grinda loot. Kolla på diablo etc, folk trashar inte det spelet för att man spelar samma skit over and over.

Vad som förvånar mig är att folk förväntar sig en 100h lång story med sjuklig varians i uppdrag etc etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muppeddie:

Ingen tvingar dig att spela. Personligen tycker jag att spelet fått oförtjänt mycket skit pga lite content. Jag har spelat ca 15h och knappt spelat igenom halva spelets singleplayer, jag kommer mao fått ut över 30h playtime på endast singleplayerdelen. Och då har vi fortfarande två gratis DLC med extra endgame bland annat... Angående endgame så är det vad man får i ett spel gjort att grinda loot. Kolla på diablo etc, folk trashar inte det spelet för att man spelar samma skit over and over.

Vad som förvånar mig är att folk förväntar sig en 100h lång story med sjuklig varians i uppdrag etc etc.

Du behöver inte ta illa upp för att folk kritiserar något du tycker om. Spelet har jävligt många brister. Därmed inte sagt att jag tycker det är tråkigt.

Inte värt 400kr dock. Tur jag köpte det på G2Play så att Ubisoft inte får ett skit ;P

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast dessa gubbar spelar väl dag och natt samt alltid i grupp? Frågan är om det är jämförbart med en vanlig nisse som har ett jobb och annat att sköta men som kan lägga några timmar per kväll. Står det hur många timmar de klockat på att få allt?

Precis, de har kört grupp på alla missions i Challenge. Ska tydligen vara näst intill omöjligt att klara challenge ensam.
Och ja, de har spelat i stort sett dygnet runt. Tror jag läste att en hade klockat in ca 50h.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nej det är med mods

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det ju svårt se vilket vapen som är bäst om man plockar upp ett som bara är lite bättre, kommer ju visa sämre stats än det man har moddat.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@lakej:
Tar inte illa upp. Jag tycker bara att det är komiskt hur orealistiska förväntningar folk har på spel.

Permalänk

GTX 970 OC eller R9 390 Nitro för The Division?

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag här som har problem med 100 % cpu usage? läser på reddit att endel folk verkar ha problem med detta, resulterar i att man får väldig stuttering och låg fps. Fungerar för endel att låsa FPS lock till 60. Ska testa när jag kommer hem.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Haha jag menar det. Folk som gnäller som satan på detta spel. Vad förväntade sig folk egentligen? Det är inte Jesus som har utvecklat spelet liksom...
Jag har förbannat roligt i alla fall, svårt att sluta spela när man är igång.
Testade lite DZ idag också, och det var riktigt kul det med!

Och även om det inte är "E3-snyggt", så är det likförbannat riktigt läckert! Allting är så detaljrikt, även på långt avstånd.

Permalänk
Medlem

Håller med, mycke gnäll här..

Kul och läckert spel helt klart nöjd med mitt köp

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@Blackie: Kitteh be like "Ey! Fuck off!"

Hittade precis ett easter egg till Lovecraft. <3

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppeddie:

Ingen tvingar dig att spela. Personligen tycker jag att spelet fått oförtjänt mycket skit pga lite content. Jag har spelat ca 15h och knappt spelat igenom halva spelets singleplayer, jag kommer mao fått ut över 30h playtime på endast singleplayerdelen. Och då har vi fortfarande två gratis DLC med extra endgame bland annat... Angående endgame så är det vad man får i ett spel gjort att grinda loot. Kolla på diablo etc, folk trashar inte det spelet för att man spelar samma skit over and over.

Vad som förvånar mig är att folk förväntar sig en 100h lång story med sjuklig varians i uppdrag etc etc.

Du kan aldrig läst ett diablo 3 forum någon längre tid eller så har du medvetet hoppat över vissa trådar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av UsAndThem:

GTX 970 OC eller R9 390 Nitro för The Division?

AMD verkar ha övertaget i denna titel ironiskt nog.

Skrivet av Blackie:

Håller med, mycke gnäll här..

Kul och läckert spel helt klart nöjd med mitt köp

https://www.dropbox.com/s/0b6w6438z2l5fto/DSC_0213.JPG?dl=1

Katten med?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@Blackie: Kitteh be like "Ey! Fuck off!"

Typ

Skrivet av Dinoman:

AMD verkar ha övertaget i denna titel ironiskt nog.

Katten med?

Haha, du ser ju..

Paxad, Don't touch!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Blackie:

Lite off topic nu men är den Rag doll eller Helig Birma?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Helig Birma

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Du kan aldrig läst ett diablo 3 forum någon längre tid eller så har du medvetet hoppat över vissa trådar.

Kolla valfri subreddit/forum för ett spel så kommer du alltid att stöta på ***bort/mod*** folk som klagar på allt möjligt. Diablo är en diskussion i sig men den tar jag inte här.
Ville bara påpeka att folk har störda förväntningar och inte förstår att content i spelet, speciellt storyn kostar enormt med resurser att skapa.

§1
Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Inte värt 400kr dock. Tur jag köpte det på G2Play så att Ubisoft inte får ett skit ;P

Varför skulle inte Ubisoft få ett skit? G2Play har ju knappast hittat på en nyckelsekvens, eller hur menar du?

Skrivet av Eldritzh:

Precis, de har kört grupp på alla missions i Challenge. Ska tydligen vara näst intill omöjligt att klara challenge ensam.
Och ja, de har spelat i stort sett dygnet runt. Tror jag läste att en hade klockat in ca 50h.

50h låter grymt bra och är supernöjd om det kommer ta så lång tid. Sen är jag långt ifrån pro så för mig blir det nog 70h. Mao kan vi väl säga att det går fort att nå endgame för några få individer

Skrivet av Oneone:

Är det fler än jag här som har problem med 100 % cpu usage? läser på reddit att endel folk verkar ha problem med detta, resulterar i att man får väldig stuttering och låg fps. Fungerar för endel att låsa FPS lock till 60. Ska testa när jag kommer hem.

Kan undersöka hemma men minns inte att det var något konstigt med CPU usage. Den verkade pendla mellan 50-75 om jag inte minns fel vilket känns högst normalt. Far Cry Primal däremot tvingar CPU2 att gå på 100% hela tiden vilket antagligen ger CPU drops.

Skrivet av Blackie:

Håller med, mycke gnäll här..

Kul och läckert spel helt klart nöjd med mitt köp

https://www.dropbox.com/s/0b6w6438z2l5fto/DSC_0213.JPG?dl=1

Fy fasiken vilken fin katt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Tack, hon är ett riktigt charmtroll

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen håll diskussionen på en saklig och trevlig nivå, se §1.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fantastiska katter!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt