Permalänk
Skrivet av patton:

Mitt funkar iaf

Vem va det som skickade mailet till dig då?

Permalänk
Skrivet av patton:

Mitt funkar iaf

när fick du mailet? du kanske är en av de första som fick den några veckor sen?

och när kom det up i origin efter du fick det? 1-2timmar eller dagar?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

eabastian: To clarify: We accidentally sent e-mails about an invitation out. This is not a second wave of Alpha invites.

Sry guys, I can totally understand that this is disappointing.

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-Alpha-Tr...

jahapp... det var ju tråkigt

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Medlem

HOST....dice...host!

Permalänk

Mycket tråkigt. Hade ändå inte fungerat på mitt win8 :/

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fillelito:

Mycket tråkigt. Hade ändå inte fungerat på mitt win8 :/

Öh jaha? Det är väl klart att det hade fungerat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Öh jaha? Det är väl klart att det hade fungerat.

Alphan som rullar nu är inte kompatibel med Win 8. Men självklart lär riktiga spelet vara det.

Permalänk

shuuuuuuuuuuu trodde först att de verkade bara SCAM för ett tag där. Men kan vara en miss från dice, kollat i mitt "spel bibliotek" och ser inget BF4 än

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Alphan som rullar nu är inte kompatibel med Win 8. Men självklart lär riktiga spelet vara det.

Det verakr funka enligt forumet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det verakr funka enligt forumet.

Systemkraven som står i mailet:

OS: Vista SP2, Win7
Windows 8 not supported.
64-bit! 32-bit not supported.
DX10 or DX11 GPU with 1+ GB of RAM,
DX11 highly recommended
25GB Free HDD space required
Latest Origin version required

Men jag har inte testat och fastställt detta.

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att när ni kollar efter scammail så är det inte bara att kolla adressen, då man kan fylla i den själv till något lämpligt om man har en bra klient. Kolla hela pathen och se om det verkar gå igenom riktiga servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Systemkraven som står i mailet:

OS: Vista SP2, Win7
Windows 8 not supported.
64-bit! 32-bit not supported.
DX10 or DX11 GPU with 1+ GB of RAM,
DX11 highly recommended
25GB Free HDD space required
Latest Origin version required

Men jag har inte testat och fastställt detta.

Det stod samma sak när BF3 kom om jag inte minns helt fel. Det är ett enkelt sätt för att slippa behöva supportera det än. Har väldigt svårt att tro hur det inte skulle kunna fungera att spela. Och detta meddelande kommer givetvis förändras innan spelet är släppt, annars skrämmer man nog iväg en hel del kunder.

Skrivet av Killbom:

Tänk på att när ni kollar efter scammail så är det inte bara att kolla adressen, då man kan fylla i den själv till något lämpligt om man har en bra klient. Kolla hela pathen och se om det verkar gå igenom riktiga servrar

Mailet i sig är det inget fel på, det är äkta. Däremot var det ett misstag att skicka ut dessa, så mailet gäller inte. Inga fler får spela alphan än de som fick nycklar tidigare, enligt EA själva i forum.

> http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-Alpha-Tr...

Permalänk
Medlem

att dom lyckas med detta fattar inte, tror det bara är för att reta upp folk... idioti

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Systemkraven som står i mailet:

OS: Vista SP2, Win7
Windows 8 not supported.
64-bit! 32-bit not supported.
DX10 or DX11 GPU with 1+ GB of RAM,
DX11 highly recommended
25GB Free HDD space required
Latest Origin version required

Men jag har inte testat och fastställt detta.

Systemkrav är systemkrav. Det är sällan dom stämmer eller lever upp till något alls.

Skrivet av brajonk:

att dom lyckas med detta fattar inte, tror det bara är för att reta upp folk... idioti

Det låter ju som ett bra beslut från deras sida, eller hur? Det får dom ju kunder av.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Det stod samma sak när BF3 kom om jag inte minns helt fel. Det är ett enkelt sätt för att slippa behöva supportera det än. Har väldigt svårt att tro hur det inte skulle kunna fungera att spela. Och detta meddelande kommer givetvis förändras innan spelet är släppt, annars skrämmer man nog en hel del kunder.

Mailet i sig är det inget fel på, det är äkta. Däremot var det ett misstag att skicka ut dessa, så mailet gäller inte.

Syftar du på att det kommer att fungera i det riktiga spelet, eller nu i Alphan? Jag syftar på att Win 8 inte är kompatibelt med Alphan, men kommer självklart vara det när spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Systemkrav är systemkrav. Det är sällan dom stämmer eller lever upp till något alls.

Det låter ju som ett bra beslut från deras sida, eller hur? Det får dom ju kunder av.

Varför skulle det vara osannolikt att Alphan inte fungerar med Win 8? Det är fortfarande under utveckling och endast några få har tillgång till det, inte lär det påverka försäljningssiffrorna senare. Systemkrav brukar sällan ge en exakt bild av verkligheten, men när det står tydligt att Win 8 inte är kompatibelt så finns det väl ingen anledning att tro annat. Spelet kommer ju ändå rulla på Win 8 när det släpps så ingen skada skedd.

Permalänk
Medlem

Fick också mailet...
Hur kan man vara så klantig?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Varför skulle det vara osannolikt att Alphan inte fungerar med Win 8? Det är fortfarande under utveckling och endast några få har tillgång till det, inte lär det påverka försäljningssiffrorna senare. Systemkrav brukar sällan ge en exakt bild av verkligheten, men när det står tydligt att Win 8 inte är kompatibelt så finns det väl ingen anledning att tro annat. Spelet kommer ju ändå rulla på Win 8 när det släpps så ingen skada är skedd.

För det knappt är någon operativ skillnad mellan Windows 7 och Windows 8. Finns ingen anledning att det inte skulle fungera. Det är skrivet så för att dom helt enkelt inte ger någon support för det. Jag har förövrigt aldrig sett systemkraven stämma på något annat än krav på DirectX.

Och eftersom folk skriver att det fungerar på forumet så tror jag på dom och inte systemkrav skivna för länge sedan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Avstängd

detta hände med mig för att jag sa att dem skulle ge "compensation"

You are not allowed to post in the forum until 2013-06-26 19:19

Permalänk
Medlem

Vet ni om det går att jag tar ut min HDD från min bärbara med W7 och pluggar in den i stationära? Eller kommer hela saker att gå sönder pga. att det är ett förinstallerat OS som kom med min Asus G73SW? Vill helst njuta av att spela det......

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För det knappt är någon operativ skillnad mellan Windows 7 och Windows 8. Finns ingen anledning att det inte skulle fungera. Det är skrivet så för att dom helt enkelt inte ger någon support för det. Jag har förövrigt aldrig sett systemkraven stämma på något annat än krav på DirectX.

Och eftersom folk skriver att det fungerar på forumet så tror jag på dom och inte systemkrav skivna för länge sedan.

Du får gärna visa några inlägg där folk skriver att Alphan fungerar med Win 8, för det påståendet har jag inte stött på.

Permalänk
Medlem

fick också mail, grymt surt detta.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Du får gärna visa några inlägg där folk skriver att Alphan fungerar med Win 8, för det påståendet har jag inte stött på.

Snabb googling
http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/forum/threadview/2832...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har själv inte alpha men en kompis fick det att fungera genom att gå in på battlelog för bf4 och starta en match, då kom spelet upp i origin och installerades.

Permalänk
Medlem

Och i samma tråd kan man läsa om folk som inte får det att fungera. Men ja, efter vissa tweaks har några fått det att fungera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Och i samma tråd kan man läsa om folk som inte får det att fungera. Men ja, efter vissa tweaks har några fått det att fungera.

Punkbuster har varit ett problem i BF2 och är det fortfarande, jag är inte förvånad att det är det som är problemet.

Att ta bort punkbuster skulle jag väl inte riktigt kalla tweaks.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Punkbuster har varit ett problem i BF2 och är det fortfarande, jag är inte förvånad att det är det som är problemet.

Att ta bort punkbuster skulle jag väl inte riktigt kalla tweaks.

Kan vara mycket komplicerat för vissa, till att börja med ska du hitta mappen och hur gör du det när du inte har en startknapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Varför skulle det vara osannolikt att Alphan inte fungerar med Win 8? Det är fortfarande under utveckling och endast några få har tillgång till det, inte lär det påverka försäljningssiffrorna senare. Systemkrav brukar sällan ge en exakt bild av verkligheten, men när det står tydligt att Win 8 inte är kompatibelt så finns det väl ingen anledning att tro annat. Spelet kommer ju ändå rulla på Win 8 när det släpps så ingen skada skedd.

Det stod precis samma sak i samband med Battlefield 3 och det får mig att tro att det bara är en markering att man slipper supportera det för tillfället. Troligtvis har man inte testat det fullt ut då man kanske kör W7 på testburkarna. Har du prövat båda operativsystemen så förstår du att det inte är några bekymmer i sådana sammanhang alls. Men det är en ganska irrelevant diskussion egentligen då ingen av oss verkar sitta på alphan och kan testa. Jag hade kunnat verifiera det för många timmar sedan om EA/DICE hade stått för vad man säger. Hur man av "misstag" skickar ut ett sådant mail är för mig helt obegripligt, det är knappast någon simpel knapp på en webbsajt som trycks av. Något säger mig att detta är ett otroligt bra sätt att bygga upp hype på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Det stod precis samma sak i samband med Battlefield 3 och det får mig att tro att det bara är en markering att man slipper supportera det för tillfället. Troligtvis har man inte testat det fullt ut då man kanske kör W7 på testburkarna. Har du prövat båda operativsystemen så förstår du att det inte är några bekymmer i sådana sammanhang alls. Men det är en ganska irrelevant diskussion egentligen då ingen av oss verkar sitta på alphan och kan testa. Jag hade kunnat verifiera det för många timmar sedan om EA/DICE hade stått för vad man säger. Hur man av "misstag" skickar ut ett sådant mail är för mig helt obegripligt, det är knappast någon simpel knapp på en webbsajt som trycks av. Något säger mig att detta är ett otroligt bra sätt att bygga upp hype på.

Att mailet sedan står under titeln "You have been enlisted - Hurry up & take part before it is too late!", tyder ju bara på att de är mycket väl medvetna om sitt agerande. Så att det inte var avsiktligt köper jag inte.