Någon som fortfarande spelar MW2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Jan 2011

Någon som fortfarande spelar MW2?

Undrar om det är några som fortfarande spelar mw2, jag har ett mappack (det sista) och det går fan inte och hitta games typ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

När jag försökte spela det senast (2-3 månader efter MW3 kom ut) så kunde jag inte hitta ett enda game. Känslan man får när man försöker spela det är som om de stängt av servrarna som aldrig funnits. Nånting har de gjort, för så dött blir inte ett spel som var så populärt.

Om det inte är bättre nu, för någon annan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Feb 2011

Senast jag lirade MW2 (1 månad efter MW3 kom ut) så var det lite halvdött. Det finns säkert några enstaka som fortfarande lirar men mest chans har man om man sätter ihop ett eget party och startar ett eget game.

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2004

Lite udda egentligen med tanke på hur stort CoD4 (MW1) fortfarande är, eller så kanske det säger mer om uppföljarna MW2/3 än något annat.

CASE: Fractal Design Define R5 - PSU: EVGA Supernova G2 750W - MB: ASUS Z170 Maximus VIII Hero
CPU: Intel i7 6700K @ 4.7 GHz vcore 1.385 - CLR: Corsair Hydro H100i GTX + 2x Noctua NF-F12
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133MHz
HDD: WD 3TB 64MB SSD: Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe - MON: ASUS VG278HE 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Vincent:

Undrar om det är några som fortfarande spelar mw2, jag har ett mappack (det sista) och det går fan inte och hitta games typ

Jag älskar MW2, det var det första CoD spelet jag körde och jag lirar det fortfarande. Tycker mapsen är helt underbara! Jag har kört allt från CoD 4 till BO2 men Mw2 är nog det jag har haft mest kul på. Någon annan som lirar? I så fall adda mig på steam, "Proxiuz".

Only a slave is afraid to ask questions.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Powaz:

Jag älskar MW2, det var det första CoD spelet jag körde och jag lirar det fortfarande. Tycker mapsen är helt underbara! Jag har kört allt från CoD 4 till BO2 men Mw2 är nog det jag har haft mest kul på. Någon annan som lirar? I så fall adda mig på steam, "Proxiuz".

Jag kör fortfarande mw2. Det bästa cod spelet!

Bara adda om ni känner för det
på chrille8624 på steam!

AMD FX 8350 4.0ghz (stock) | H90 | Corsair 8gb 1600mhz | GTX 760 2gb | A-DATA 256GB SSD | CX 750M | Obsidian 750D | WIN 8.1 PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Ja fast på FourDeltaOne eftersom jag laggar på Steam versionen. xD

Spelar Just Nu: D2: La ner PGA Bullet Magnetism Väntar På: Identity, HL 3, BO4
Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz Kylare: Corsair Hydro H80i Internminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz GPU: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme HDD: 2TB WD Red SSD: Samsung 850 PRO 256GB & Samsung 840 PRO 256GB & Samsung 850-Series EVO 500GB OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013

Jag kör på Fourdeltaone med Steamversion ibland

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Odensbacken
Registrerad
Mar 2011

Spelade knappt MW2 då jag blev rätt besviken i jämförelse till MW1.

Dock intressant att det dog så snabbt då sist jag kollade (ett par månader sen) så var det 10k+ servrar uppe i MW1 fortfarande.

*EDIT*

Såg nu att jag inte var först med denna tanke

Skrivet av Murvel:

Lite udda egentligen med tanke på hur stort CoD4 (MW1) fortfarande är, eller så kanske det säger mer om uppföljarna MW2/3 än något annat.

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design R4 | ASUS PRIME Z370-P | i5 8600K @ 4.2GHz | CM MasterLiquid Lite 240 | EVGA 1080 SC ACX | Corsair 16GB 3600MHz LP | Corsair Force GT 120GB, Samsung PRO-850 256GB & WD Blue NAND 250GB
Laptop: ASUS K56CB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

jag kör fortfarande mw1 till och med

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

MW2 är typ det enda CoD spelet jag lirat. Tyckte det var rätt ball. Commando kniven var sjukt kul!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jun 2012

Fourdeltaone blev ju nedlagt idag, på det spelade jag hela tiden...

Intel i7-2600 | GTX 1060 | 16GB | | Samsung 850 EVO 250GB | 2TB Seagate Barracuda | OCZ ModXtream Pro 500W | CM Quickfire TK | Razer Deathadder Chroma | Steelseries Qck | BenQ XL2410T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013

Kan någon förklara vad "fourdeltaone" är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Spelar ibland på xbox 360. Där spelar folk fortarande. MW2 va det CoD jag spelade mest och nog det jag tycker var roligast!

Fördelen med långsamt internet är att man hinner tilll affären och tillbaka innan filmen är nerladdad
Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green | cpu:AMD FX-8320 | Moderkort: MSI 970A-G46 SLI| GPU: Sapphire Radeon 6870| A-Data 8GB | Nätagg: Corsair 600W ||||||| BENQ 24' | Samsung 21' | QPAD MK-85 | Razer Deathadder | QPAD QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Powaz:

Kan någon förklara vad "fourdeltaone" är?

Skrivet av RMDZ:

Fourdeltaone blev ju nedlagt idag, på det spelade jag hela tiden...

Spelar nog ingen roll nu om det är nedlagt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Men vafan! Varför ska detta hända just nu.

Nu är MW2 verkligen dött för alltid.

Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz Kylare: Corsair Hydro H80i Internminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz GPU: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme HDD: 2TB WD Red SSD: Samsung 850 PRO 256GB & Samsung 840 PRO 256GB & Samsung 850-Series EVO 500GB OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av segafreaks:

Men vafan! Varför ska detta hända just nu.

Nu är MW2 verkligen dött för alltid.

Faaan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

På xbox är det fortfarande igång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Bättre lycka med Cod 4, flera thundra om inte tusen som fortfarande kör, både core, HC och ProMod men även zombie-survival och liknande är jäkla poppis fortfarande.

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013

Haha, blev precis bannad från MW2 på grund av moddad lobby. (Gav ingen xp, körde bara gun-game.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

MW2 är väl den ohotat mest populära konsolshooter som nånsin släppts, pc-versionen blev lite mer ljummet mottagen och tror du har bättre lycka med CoD4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Powaz:

Vad händer? Jag har precis börjat planera att börja spela MW2 igen och ni skrämmer mig >.<

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Elitist:

MW2 är väl den ohotat mest populära konsolshooter som nånsin släppts, pc-versionen blev lite mer ljummet mottagen och tror du har bättre lycka med CoD4.

Jag har faktiskt redan börjat lira CoD 4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013

Det verkar som att Infinityward inte bryr sig om pc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Powaz:

Det verkar som att Activision inte bryr sig om pc.

FTFY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av jonasies:

Vänta, så det är activision som portar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Jag spelar BF4 nu hehe! 4D1 var fan hur bra som hellst.
Orka spela Steam versionen, bara massa ryssar med dåligt internet som får hosta. xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av segafreaks:

Jag spelar BF4 nu hehe! 4D1 var fan hur bra som hellst.
Orka spela Steam versionen, bara massa ryssar med dåligt internet som får hosta. xD

I agree!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

skulle inte förvåna mig om moneygrabbing acitivision har ökat tiden att hitta annat folk, just för att få alla att tro att "alla" har gått över till det senaste CoD"spelet"/expansionen

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Lindell90:

skulle inte förvåna mig om moneygrabbing acitivision har ökat tiden att hitta annat folk, just för att få alla att tro att "alla" har gått över till det senaste CoD"spelet"/expansionen

Eller så kanske det helt enkelt är så att folket gått över till nyaste generation CoD i hopp om att mängden fuskare skall ha minskat? dock är det otroligt falska förhoppningar har jag lärt mig....

Jag köpte MW3 och det va det första och sista köpet jag gjort ifrån CoD, det går inte att hoppa in i ett enda game där utan att det finns minst 1 fuskare per game.... tråkigt men sant, det är annars ett helt okej spel :/

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED