Apple TV - vad kan man göra med den?

Permalänk
Medlem

Apple TV - vad kan man göra med den?

Som titeln antyder: vad kan man göra med en Apple TV? Jag köpte en ATV3 i går för att kika på Netflix och lyssna på Spotify. Jag har även kommit på det häftiga med att dela skärmbilden till min TV. Redan här är jag fetnöjd, men finns det något uppenbart annat kul man kan göra med denna pryl?

Det är hopplöst att googla eftersom alla tydligen redan vet allt om ATV och därför verkar ingen skrivas ner.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Hyra film?
Streama från ditt itunes-bibliotek?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Du kan spegla apps/spel från iPad /iphone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla trailers från itunes.

Jag ledsnade ganska snabbt på min ATV3 och köpte mig en riktig HTPC istället.
Använde mest airplay-funktionen men insåg att den funkade bra i XBMC också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganksta:

Du kan spegla apps/spel från iPad /iphone

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar även med imac, air och pro

Visa signatur

YOU SHALL NOT PASS!!

Permalänk
Medlem

Hyra film - Njaä. Har ju Netflix.
Streama från mitt iTunes-bibliotek - Använder inte iTunes så mkt
Spegla apps/spel iPhone - Det har jag testat och det funkar ypperligt.
Kolla trailers från iTunes - Inte gjort så mycket, men det funkar ju också mkt bra.

Jag har redan en ordentlig HTPC, detta är mest tänkt som komplement.

Jag förstår ju att det blir en helt annan sak om de lyckas jailbreaka den, men jag tänkte mest fråga om vardagstips under tiden.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Som titeln antyder: vad kan man göra med en Apple TV? Jag köpte en ATV3 i går för att kika på Netflix och lyssna på Spotify. Jag har även kommit på det häftiga med att dela skärmbilden till min TV. Redan här är jag fetnöjd, men finns det något uppenbart annat kul man kan göra med denna pryl?

Det är hopplöst att googla eftersom alla tydligen redan vet allt om ATV och därför verkar ingen skrivas ner.

Airplay och kanske netflix är det enda som är något att ha. Använder själv ATV3 som "htpc" via airplay och det funkar sådär, en riktigt htpc är verkligen att föredra.

Permalänk
Medlem

Det går att köra plex på den nu, genom att man startar en DNS-server på en dator och kapar trailers-appen.
Har testat det lite och det fungerar bra förutom att det krockar med andra servertjänster jag har på den datorn.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."