Xperia Go Uppspelningsproblem

Permalänk

Xperia Go Uppspelningsproblem

Har problem med min Xperia Go (någon månad gammal) att spela upp musik med,
har mp3 filer som jag lägger över på Sd kortet via datorn (även testat lägga filerna direkt i internminnet) men varje gång jag startar Sony Walkman som ska spela upp musik åt en crashar den och lägger sig som en unresponding process i bakgrunden. Har testat ladda ner en annan musikspelare från google play, "Rocket player" den gör exakt samma sak. Det enda man hinner se innan den dör är att det inte finns en enda musikfil i mobilen.

Detta problemet kom efter jag uppdaterade Android 4.0 -> 4.1.2 och jag har återställt mobilen 2 ggr, en gång via datorn sen en gång via mobilen där jag faktiskt trodde 4.0 skulle komma tillbaka. Ingen framgång. Testat "Reparera" genom PC Companion men ack, allt fungerar enligt den.

Efter återställningarna har jag också märkt att musiken som låg i mapparna (både internt och sd kort) har försvunnit, mapparna syns när man kopplar in mobilen igen i datorn men mapparna är tomma. Musiken tas bort tydligen. (detta hände inte innan återställningen, men då kunde den ändå inte spela / hitta musiken.)

Ska testa ett annat SD kort senare men annars blamear jag helt 4.1.2 och nu kunde jag tydligen inte downgradea (iaf inte via Sony själva)

Är det någon som har en aning om vad problemet kan vara , eller hört om liknande? För övrigt har jag försökt googla, hittade ett svar om att rensa Walkmans data vilket gör att den inte crashade (förrän omstart av mobilen) men kunde ändå inte finna min musik.

Tack på förhand, vill jättegärna ha musik på bussresorna var dag :<

Permalänk
Avstängd

Vart lägger du musikfilerna? Om inte i mappen Music så lägg de där. Annars vet jag inte vad problemet är.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Vart lägger du musikfilerna? Om inte i mappen Music så lägg de där. Annars vet jag inte vad problemet är.

Sd kortet: Testat lägga i Phone.Music (egengjord folder, direkt i kortets root) samt lägga i en Media mapp som ligger på kortet.
Internminnet: Direkt i root med en mapp som heter allmusic (egengjord)
tror inte ens det finns en "Music" mapp by default men kan testa detta senare.

Permalänk
Avstängd

Jag hade lite problem på en gammal telefon tills jag skapade mappen Music i roten och använde den, sen fungerade det. Värt ett försök i alla fall...

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag hade lite problem på en gammal telefon tills jag skapade mappen Music i roten och använde den, sen fungerade det. Värt ett försök i alla fall...

Försökte. No success. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xubunticious:

Försökte. No success. :/

Segt, vet inte vad problemet kan vara.

Permalänk

Ska eventuellt senare idag testa ett annat micro sd kort, man vet aldrig. Annars kollar jag inom på phonehouse där jag köpte den, vad dem skulle kunna göra med ett sånt här problem dock vettefan, men får se.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xubunticious:

Ska eventuellt senare idag testa ett annat micro sd kort, man vet aldrig. Annars kollar jag inom på phonehouse där jag köpte den, vad dem skulle kunna göra med ett sånt här problem dock vettefan, men får se.

Jo, fast det borde ju fungera på det interna minnet även ifall kortet är kasst.

Phonehouse kanske kommer på något simpelt som vi missat, man vet aldrig...