Permalänk

Blade & Soul

Nytt MMORPG släpps till höst/vinter, Blade & Soul (http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/97052-blade__soul) , har kikat in lite på de och de verkar lockande.

Orkar egentligen inte med alla dessa "MMORPG-lagar" där man är trött på grinding, upprepade saker, förnyningar, olika combat system som i Tera, utan jag tänker bara köra på känsla nu och skiter i om spelet har lite "grind" i sig. Huvudsakligen att spelet har en bra gameplay. Spelet är samma utvecklare som Aion och Lineage, så vi får se. Men det ser otroligt snyggt ut och verkar ha ett häftigt combat system!

Screenshots:
http://newmmorpgames.ru/uploads/posts/2012-03/1332516297_blad...
http://www.gameblog.fr/images/jeux/3777/Blade_and_Soul_ed_03....
http://mansimmorpg.com/wp-content/uploads/2012/12/blade-and-s...

Klasser:

  • Assassin

  • Blademaster

  • Destroyer

  • Force Master

  • Kung Fu Master

  • Summoner

Raser

  1. Gon

  2. Jin

  3. Kun

  4. Lyn

Spelet har redan gått om som #1 i Korea över League of Legends och Diablo III.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Lite gammal tråd dock.. 2010, och senaste inlägget 2011

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Lite gammal tråd dock.. 2010, och senaste inlägget 2011

Hehe, har uppenbarligen inte hänt så mycket med spelet sedan dess.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

NcSoft ge oss Lineage III bara =(

Jag kommer testa det pga utvecklarna bakom det, hoppas på grind och lite quest lineage style. Dock förväntar jag mig inget då Aion inte var någon höjdare.

EDIT: Har dock ingen aning om spelet då de har skjutit upp release hela tiden, men hoppas iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hehe, har uppenbarligen inte hänt så mycket med spelet sedan dess.

Eller så läser folk hära inte koreanska källor? Spelat har ju varit live där ett bra tag och sägs gå bra.

Skrivet av Blankah:

NcSoft ge oss Lineage III bara =(

Jag kommer testa det pga utvecklarna bakom det, hoppas på grind och lite quest lineage style. Dock förväntar jag mig inget då Aion inte var någon höjdare.

EDIT: Har dock ingen aning om spelet då de har skjutit upp release hela tiden, men hoppas iaf.

Om det kommer L3 så är det långt borta, Lineage eternal(tror det heter så) ska ju släppas.
Atm jobbar typ 5st Lineage2 devs på L2, ncsoft går mindre bra atm.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blankah:

NcSoft ge oss Lineage III bara =(

Jag kommer testa det pga utvecklarna bakom det, hoppas på grind och lite quest lineage style. Dock förväntar jag mig inget då Aion inte var någon höjdare.

EDIT: Har dock ingen aning om spelet då de har skjutit upp release hela tiden, men hoppas iaf.

Aion var ju L3 på ett sätt. De höll väl på med L3, sedan flyttade vissa och skapade TERA och NcSoft drog på igång Aion.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Fan detta såg ju kul ut! Finns det inget release date?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Har varit smått intresserad sedan slutet av 2011 då jag såg en känd wow spelare göra en video av Blade & Soul PvP.

Skrivet av Twister86:

Nytt MMORPG släpps till höst/vinter, Blade & Soul (http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...52-blade__soul) , har kikat in lite på de och de verkar lockande.

Har du någon källa mer än webahallen att det faktisk kommer till höst/vinter (2013)? Ända jag kan hitta är "At this time, we are hoping to release an English version of “Blade & Soul” by sometime next year (2014)."

Skrivet av Twister86:

Spelet har redan gått om som #1 i Korea över League of Legends och Diablo III.

Har ändrats en del sen dess också. Från juni till augusti (2013), league har haft ~40% speltid medan blade and soul ~4%.
Källla: http://www.gametrics.com/news/News02_View.aspx?seqid=12057 , http://www.gametrics.com/news/News02_View.aspx?seqid=12836 , http://www.gametrics.com/news/News02_View.aspx?seqid=13516

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepium:

Har varit smått intresserad sedan slutet av 2011 då jag såg en känd wow spelare göra en video av Blade & Soul PvP.Har du någon källa mer än webahallen att det faktisk kommer till höst/vinter (2013)? Ända jag kan hitta är "At this time, we are hoping to release an English version of “Blade & Soul” by sometime next year (2014)."

Har ändrats en del sen dess också. Från juni till augusti (2013), league har haft ~40% speltid medan blade and soul ~4%.
Källla: http://www.gametrics.com/news/News02_View.aspx?seqid=12057 , http://www.gametrics.com/news/News02_View.aspx?seqid=12836 , http://www.gametrics.com/news/News02_View.aspx?seqid=13516

Med tanke på hur lite pengar B&S drar in så har jag svårt att tro att det någonsin var större LoL

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Vänta, så gällande den statistiken så har Lineage 1 sålts mer under 2013 året än Guild wars 2 och andra spel?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Fan detta såg ju kul ut! Finns det inget release date?

NCSoft har aldrig ens sagt att spelet ska komma ut på engelska, idag finns det än så länge inget som hintar att det kommer heller.

NCSofts roadmap så finns inte ens Spelet med i huvud taget för engelsk release. Det enda som sagts är Kinesisk release vilket de har också gjort.

Skrivet av Twister86:

Vänta, så gällande den statistiken så har Lineage 1 sålts mer under 2013 året än Guild wars 2 och andra spel?

Ja, Lineage är otroligt otroligt stort i Korea, det är lite därför Lineage Eternal har gått tillbaka rejält till rötterna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

NCSoft har aldrig ens sagt att spelet ska komma ut på engelska, idag finns det än så länge inget som hintar att det kommer heller.

NCSofts roadmap så finns inte ens Spelet med i huvud taget för engelsk release. Det enda som sagts är Kinesisk release vilket de har också gjort.

Det verkar vara i Asien som den stora marknaden är för nya mmo's. Ska man porta ett spel till väst så måste man oftast ha en organisation/utgivare i USA och en i EU.
I Europa har vi dessutom an faslig massa olika språk (alla är inte så bra å engelska som vi svenskar) så marknaden är inte så stor som man tror.
Det är svårt för nya mmo's att hitta spelare i Europa helt enkelt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Men Sverige är ett riktigt respektabelt land i Asien dock, speciellt i Japan och Kina och Hong Kong, då det finns flera professionella e-sport gamers från Sverige, i både Starcraft, HoN, LoL, och Dota2. Mästerskapen i Dota2 vanns dessutom av svenska Alliance, så visst är Sverige ett land som blir mer och mer nämnt i Asien när det gäller e-sport och gaming. Vi har bra spelare här och även världens största LAN, dreamhack. Även Spotify och Skype grundades av svenskar.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

NCSoft har aldrig ens sagt att spelet ska komma ut på engelska, idag finns det än så länge inget som hintar att det kommer heller.

NCSofts roadmap så finns inte ens Spelet med i huvud taget för engelsk release. Det enda som sagts är Kinesisk release vilket de har också gjort.

vad dillar du om egentligen? http://us.bladeandsoul.com/uk/faq/

Citat:

Will there be a development team in the West to support Blade & Soul?
NCSOFT has a team of game designers, localisation experts, community support managers, and producers dedicated to working closely with Team Bloodlust to deliver the Blade & Soul experience to Western audiences without compromising the game's artistic vision.

Citat:

When does the game launch in North America and Europe?
We are eagerly working to bring this acclaimed title to Western gamers, and we will launch it when we are confident it is ready.

ganska uppenbart att de planerar en release för västvärlden.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

vad dillar du om egentligen? http://us.bladeandsoul.com/uk/faq/

ganska uppenbart att de planerar en release för västvärlden.

Jasså? Då hade de haft ett forum öppet, börjat prata med oss o.s.v., Men nejdå, sidan du länkar till har inte uppdaterats på snart ett helt ÅR.. Inte heller annonserade NCSoft ett skit under deras Release scedule som jag postar innan med.

Dessuom vist, de har annonserat det, men de har inte sagt ett ord efter detta, och ja detta var ett år sedan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jasså? Då hade de haft ett forum öppet, börjat prata med oss o.s.v., Men nejdå, sidan du länkar till har inte uppdaterats på snart ett helt ÅR.. Inte heller annonserade NCSoft ett skit under deras Release scedule som jag postar innan med.

Dessuom vist, de har annonserat det, men de har inte sagt ett ord efter detta, och ja detta var ett år sedan.

Faktum kvarstår att det är du som spekulerar här. Vad som är sagt officiellt är att det skall komma och inget annat, det är möjligt att det är lagt på is, det är möjligt att de inte hittat någon som kan publicera det än för US och EU och det är möjligt att de bara hemlighestfulla av annan anledning.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jag tror det här spelet skulle ha väldigt svårt att få fäste i väst.

Testade spelet på de koreanska servrarna.
Combaten skulle väl kunna vara rolig (inget jag kan kommentera på med 400ms ping) men 'stilen' är så helt udda så jag vart schockad (har spelat liknande spel, som tera).
Ormskinn i regnbågens färger, glasögon, påsbyxor och varannan karaktär såg ut som de tagit ett oljebad.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Men klart det måste finnas intresse i väst och springa runt och leka ninja?

Om NCsoft kan släppa Wildstar i väst, kan dom väl släppa Blade & Soul?

Men är allvarligt combat systemet likt Tera? Att man slåss med musen som i ett FPS , istället för tangentbordets knappar som är "1, 2, 3, 4, 5, 6, osv"?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Tycker det är MYCKET skönare att spela mer likt som i ett FPS spel. hålla på och klicka överrallt börjar bli gammalt tycker jag..

Ser dock inte ut och vara nått nytt detta, vilket jag hade hoppats på. För höga krav kanske

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Någon som vet om det kommer att kosta i månaden? och hur mycket i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcel Gutierrez:

Någon som vet om det kommer att kosta i månaden? och hur mycket i så fall?

Finns inget officiellt, fanns bara ett uttalande för ungefär 1 år sedan, dött sedan dess, finns ingen information, som jag redan skrev så finns inte spelet med i deras lista av länder de har planer att släppa spel i detta år samt nästa.

Men i alla fall alla andra regioner kostar spelet i månaden ja.

Senaste ORDET enns om något från deras US sida var från december förra året, dvs nästan ett år sedan nu. Och för tillfället har deras hemsida gått under också.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Fan då.. Tänkte att man skulle ha en nytt schysst mmo till vintern, men icke :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Mjo, när de bränt 50+ miljoner dollar på Wildstar är det dags att ta fokus på nå annat.
Spelet har ju varit ute sen 2012 så borde vara ett ganska komplett spel de tar hit.
Går också bra för B&S atm, ökar varje kvartal.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Även om spelet är gammalt det ser ändå ganska bra ut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Det ser fantastiskt bra ut, och spelas riktigt bra också

Mitt nästa MMO! Beta snart och release Q1 2016. Och med tankte på var spelet är nu och beta-schemat så blir det nog Januari tidigt.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av superstoffe:

Det ser fantastiskt bra ut, och spelas riktigt bra också

Mitt nästa MMO! Beta snart och release Q1 2016. Och med tankte på var spelet är nu och beta-schemat så blir det nog Januari tidigt.

Att man kan köpa sig in i "beta" till ett spel som redan är live i EU säger mycket om vilka som sköter det

Skulle inte ha höga förhoppningar för B&S med tanke vilka idioter som är i ledningen.
http://boards.rochand.com/viewtopic.php?f=31&t=1497

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Att man kan köpa sig in i "beta" till ett spel som redan är live i EU säger mycket om vilka som sköter det

Skulle inte ha höga förhoppningar för B&S med tanke vilka idioter som är i ledningen.
http://boards.rochand.com/viewtopic.php?f=31&t=1497

Sicken tur att man inte behöver betala då. Beta är ju trots allt frivilligt

Jag ser dock hellre att man betalar för det innan och får beta, early access m.m. än att de behöver ta till pay to win aspekten i för stor skala. Även om de vid åtskilliga tillfällen heligt lovat att affärsmodellen inte behöver det.

Men å andra sidan vet man aldrig. Men gör man sin research så behöver man inte spekulera allt för mycket och slipper då att kasta skit i onödan.

Och spelet är inte live i EU, var du nu har fått det i ifrån. Korea, China, Taiwan och Japan har fulla releaser. Ryssland har någon opatchad halv inofficiell variant.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D