Grafiken på GTA V bättre än väntat på Xbox 360?

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen? Eller ni som säger det har ingen console ändå? Det är INTE ospelbart! Så dålig grafik är det inte. Hur skulle det kunna få så många 10/10 om det var ospelbart och en enda stor laggfest? Om ni bara bryr er om grafik kan ni väl sitta och kolla på 3D-mark

Blir så trött av dessa kommentarer... Jag är ett tillräckligt stort GTA-fan att jag tycker det är värt att vänta på att få uppleva det på bästa möjliga vis, utan utsmetade texturer, hackiga kanter och kass frame rate. Såna som du, som bara bry sig om att ha spelet spelbart, oavsett skick, så fort så möjligt får väl göra det. Se, det går att vara dryg och vara elitiskt åt båda håll, lustigt, eller hur?

Vilka betyg spelen får är irrelevant egentligen då de jämförs med andra konsolspel, och därmed jämfört med något som vi som vill vänta inte heller tycker är bra nog. Vissa vill uppleva spelet så bra det möjligen går, vissa vill spela det så snabbt så möjligt, enbart personlig preferens, och det är fånigt att låtsas att det handlar om något annat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Den där bilden var ju kass

Det är iaf det snyggaste spel jag sett på en konsol, det ser faktiskt riktigt bra ut (för att vara på 360/ps3)
Men ja, på PC hade det varit underbart.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

http://spacecloud.im/img/canibalskalle/IMG_20130917_181653.jp...

Visst, texturerna i naturen är skräp och låg FPS vid bilkörning gör körningen plågsam långa stunder (klarar bara spela en timma innan huvudvärken tar över) man annars en positiv överraskning grafikmässigt.

Vad tycker ni om grafiken (resten lämnar vi till stora GTA V tråden).

åå va ja längtar till pc versionen.. visste att hårdvaran skulle vart för klen på konsolerna för de här spelet..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

tja, jag tycker det skulle se /kännas bättre att dra ner grafik för att få 60 fps, men det är väl helt otänkbart för konsoler... svårt o lägga in lite inställningar <.<

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd

Personligen har jag noll problem med framedrops. Det håller sig runt 30 fps, subjektivt, hela tiden. Har dock PSN-versionen på en SSD i min PS3. Ingen skiva alls med andra ord. Kan eventuellt påverka det hela lite, vem vet?

För övrigt är grafiken extremt imponerande för att vara ett konsolspel och det är flera gånger snyggare än GTA IV till PS3 var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen? Eller ni som säger det har ingen console ändå? Det är INTE ospelbart! Så dålig grafik är det inte. Hur skulle det kunna få så många 10/10 om det var ospelbart och en enda stor laggfest? Om ni bara bryr er om grafik kan ni väl sitta och kolla på 3D-mark

Personligen är jag en aldeles för stor GTA-fan för att kunna vänta. Jag älskar det här spelet och köpte en ps3 för att kunna spela det. (Köpte en 360 för gta iv, men den har gått sönder sen dess).

Jag väntar
Jag föredrar att få en bra bild med mer än 24fps som bäst annars får det vara då det föstör handligen.

Edit:
bdw 3dmark är ser ganska fult ut så dålig gämförelse.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Går att stänga av.

Hur?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Har inte läst alla svaren här, Bilden på din tv ser ut att vara för skarpa färger på din tv. För mycket röd eller för mycket av allt enligt mig.

Verkar som om det bara är jag som tycker att gta 5 är jävligt mycket snyggare och snabbare än va tex 4:an var.
Kolla bara på en gubbe eller hund på nära håll.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Njaa, alla trailers gav 10x mer förväntan gällande grafik i mitt tycke, jämför med t.ex Dragons Dogma från 2008(om jag inte minns helt fel), ser ju exakt likadant ut.
Sjukt besviken.

Kör det på både X360 och Ps3, Ser bättre ut och fungerar förvånadsvärt bättre på X360 också. GTA V kör på 1280x720p, trots bildskärm/konsoll, bara så ni är medvetna om detta.

Bättre TV -> klarare bild, men inte bättre grafik! (jag kör själv på en 200Hz 55" LED-tv)

Permalänk
Medlem

Klart en av de snyggaste konsolspelen med tanke på vad det klarar av! Att det dessutom är riktigt kul gör ju inte saken sämre!

Fastnade häromdagen på skjutbanan! Bara en mini-grej av allt man kan göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Du är väl låg standard då
Det är samma sak med brudar, en del tar med sig vilka skräcködlor som helst hem från krogen

Ju mer jag spelar, ju mer blir jag förbannad att Rockstar släppte spelet till Xbox 360 och inte PC eller de kommande mer modernare konsolerna. Grafiken är enormt bra för att vara på gammal hårvara men, men, men.. tänk er att ni var barn, sommar, solen lyser och det är varmt som helvetet. Morsan tar fram en stor härlig glass och ni får bara slicka på ytan. Vill ni ha mer backar hon och ger er samtidigt ett elakt grin.

Flera mil om man jämför köra bil i GTA IV PC

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ser ju typ ut som Vice City till PC kvalitetsmässigt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Har ett ps3 men aldrig att jag låter mitt första intryck bli förstört av 24fps och dålig grafik! Jag får stå ut med att vänta på den bästa versionen och det är det värt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Avstängd

Jo det är värt det men fattar inte varför Rockstar inte släppte till nya konsolerna! Xbox 360 = pärlor till svina.

https://www.facebook.com/pages/We-Want-GTA-V-for-PC/300484250...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)