Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Melding Plague

Corsair Obsidian 750D

Den välkända chassiserien Obsidian får ett nytillskott i 750D, som efterträder storsäljaren 650D. Jonas Thörnqvist undersöker nykomlingen och lämnar i vanlig ordning inga detaljer orörda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt trevligt chassi, och till en helt okej prislapp också!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Kommer det ett mitx chassi i obsidian serien snart tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Echelon:

Kommer det ett mitx chassi i obsidian serien snart tro?

Hoppas!
Och om det skulle komma ut så får man hoppas på att det är ett litet chassi och inte ett Prodigy 2.0

Permalänk
Medlem

Lika bra som alltid Jonas!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Corsair pls.

Permalänk
Medlem

Varför får man inte upp dessa klipp i sitt youtube-flöde numera?

Permalänk
Konsolgrävare

Denna eller HAF X?

Då menar jag inte snygghet men hur bra självaste chassit är eftersom jag vet att han x ser förjävligt ut

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Som jag har väntat på ett sånt här chassi, blir att skrota mitt 650D och köpa 750D

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem

Synd att det är större än 650D, annars hade det kanske blivit ett köp.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Varför får man inte upp dessa klipp i sitt youtube-flöde numera?

Detta klipp är olistat och kan endast nås via länk.

Permalänk
Medlem

Om man kan köpa en lös sida utan fönster kanske detta är något. Jag gillar inte alls mitt 650D, saknas mycket och många dumma design val.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

whoooah! du ska nog tänka på ditt klädval nästa gång du filmar jonas
man blir nästa hypnotiserad av alla streck på skjortan när man kollar i HD.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jonas är ju KUNG!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer en uppföljare till 550D med lite mer fokus på ljuddämpning. För de som vill ha ett tyst chassi är ju inte alla öppningar speciellt positivt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Avstängd

Varför i hela fridens namn är det så jävla mycket glapp i konstruktionen?

Sidopanelen borde vara ett enda stycke, detta är en designmiss som återfinns i 99% av alla chassin som gör mig vansinnig

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att de 3 föregående utmärkelserna lät mycket bättre. Dem nya får man ju kortslutning i huvet av att både se och höra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig och välarbetad recension.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Jonas är ju KUNG!

Frågan är om Jonas fått sig en ny favorit (Corsair Obsidian) efter Fractal Design

Permalänk
Medlem

Känns som att dom tar lite för mycket betalt för det tycker jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det här chassit var intressant.

Jag gillar den mörka färgen och designen på den och möjlighet att kunna montera SSD'er på baksidan så man bara kan behöva 3 hårddiskar på framsidan, eftersom att man själv här kör med 2 och 3 TB på 2 olika diskar.

Smidigt och prislappen var inge farlig alls 15 hundra är rekommenderat för Stort och design känslan och utrymmet såklart.

Den här blir till min Oktober uppgradering till Battlefield 4.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Helt klart en intressant å stilren burk! Lite synd att det inte satt något fläktfilter framme i botten. Hade även varit najs om man kunnat få den utan fönster. Köpte en extra sidoplåt till mitt 650D för att bli av med rutan, kanske går att göra samma med denna.

Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk
Medlem

Inte riktigt prisvärt om man inte är ute efter just att montera större radiatorer. Så mycket lägre byggkvalitet har inte chassin under tusenlappen. Som alltid ett trevligt test.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte fanns någon fläktkontroller. Var en liten dealbreaker. Annars skulle det vara ett givet köp..

Bättre kan ni Corsair

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Skrivet av Brillmongot:

http://i.imgur.com/TChoo7d.jpg

Varför i hela fridens namn är det så jävla mycket glapp i konstruktionen?

Sidopanelen borde vara ett enda stycke, detta är en designmiss som återfinns i 99% av alla chassin som gör mig vansinnig

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Menar du att hela chassit ska vara i ett stycke? Fronten måste man kunna ta bort då det finns saker så som fläktar, CD-läsare osv som kräver att fronten avlägsnas för att dessa ska kunna monteras.

Att sidopanelen och ovanstycket är separerade är ju ganska logiskt då de behöver vara det om man ska kunna ta bort sido-panelen utan att montera bort hela ovanpartiet och sidopanelen tillsammans, vilket skulle vara otroligt bökigt.

Om man ska kunna ta bort enbart sidopanelen så är det tvunget att vara springor runt hela.

Förstår helt ärligt inte alls din tanke.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Kan man ta bort hotwswap plast hållarna och skruva fast hårddiskarna om man skulle vilja?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Konsolgrävare

http://techreport.com/review/25410/corsair-obsidian-series-75...

Man blir sugen på att skaffa 780, 4th Intel och samsung ssd och självklart detta chassi!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Menar du att hela chassit ska vara i ett stycke? Fronten måste man kunna ta bort då det finns saker så som fläktar, CD-läsare osv som kräver att fronten avlägsnas för att dessa ska kunna monteras.

Att sidopanelen och ovanstycket är separerade är ju ganska logiskt då de behöver vara det om man ska kunna ta bort sido-panelen utan att montera bort hela ovanpartiet och sidopanelen tillsammans, vilket skulle vara otroligt bökigt.

Om man ska kunna ta bort enbart sidopanelen så är det tvunget att vara springor runt hela.

Förstår helt ärligt inte alls din tanke.

Som P182 kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

Jag tycker personligen inte att det är värt en uppgradering från 650D men det kan bero på att jag vill ha mATX istället.

Fördelar mot 650D:

120/140mm i fronten istället för endast 200mm.
3st 5,25 platser istället för 4st
Intern USB 3.0
Dammfilter i toppen
Större utrymme för kabeldragning på baksidan.
Tonat fönster (om det nu måste vara ett fönster)

Nackdelar mot 650D:

Ingen hotswap
Inte dolda portar + reset på fronten.
Större dimentioner
Större fönster
Ingen fläktkontroller

Annars en trevlig burk, men en del onödiga missar IGEN.....

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Menar du att hela chassit ska vara i ett stycke? Fronten måste man kunna ta bort då det finns saker så som fläktar, CD-läsare osv som kräver att fronten avlägsnas för att dessa ska kunna monteras.

Att sidopanelen och ovanstycket är separerade är ju ganska logiskt då de behöver vara det om man ska kunna ta bort sido-panelen utan att montera bort hela ovanpartiet och sidopanelen tillsammans, vilket skulle vara otroligt bökigt.

Om man ska kunna ta bort enbart sidopanelen så är det tvunget att vara springor runt hela.

Förstår helt ärligt inte alls din tanke.

Oj vad svårt det där var

Enda anledningen till att frontpanelen är en separat bit är för att den är av plast och för att stommen är av en gemensam konstruktion som andra chassin.

Samma gäller för glappet mellan sidopanel och topplocket.