Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Konvertera .bin och mds fil till ISO?

Permalänk

Konvertera .bin och mds fil till ISO?

Min tjejs far har lämnat in några gamla VHS-band för att få de till DVD. Jag tänkte då rippa de så att jag har de på disk med. När jag gör detta med IMGBurn så säger den att dessa skivor inte funkar att skapa en ISO från utan den vill skapa en .bin och en mds-fil. Min fråga är då hur man kan konvertera dessa till en ISO som man bara kan dra till VLC för att spela upp. Har googlat lite men inte hittat nått bra svar, de flesta har en mds och en mdf fil men jag har ju mds och bin.

Permalänk
Medlem

jag har för mig att VLC eller MPC redan klarar bin. Om så inte är fallet så kan du ju alltid mounta med daemon tools.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciscodisco:

Min tjejs far har lämnat in några gamla VHS-band för att få de till DVD. Jag tänkte då rippa de så att jag har de på disk med. När jag gör detta med IMGBurn så säger den att dessa skivor inte funkar att skapa en ISO från utan den vill skapa en .bin och en mds-fil. Min fråga är då hur man kan konvertera dessa till en ISO som man bara kan dra till VLC för att spela upp. Har googlat lite men inte hittat nått bra svar, de flesta har en mds och en mdf fil men jag har ju mds och bin.

Installera programmet DAEMON Tools Lite 4 så kan du spela upp i VLC som en virtuell DVD:

http://www.daemon-tools.cc/products/dtLite#features

Functionality

Mount *.mdx, *.mds/*.mdf, *.iso, *.b5t, *.b6t, *.bwt, *.ccd, *.cdi, *.bin/*.cue, *.ape/*.cue, *.flac/*.cue, *.nrg, *.isz disc images to a virtual drive
Create .iso, *.mds/*.mdf and *.mdx images of CD, DVD, Blu-ray discs
Compress your images
Protect images with password
Manage your Image Collection

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av gothxx:

jag har för mig att VLC eller MPC redan klarar bin. Om så inte är fallet så kan du ju alltid mounta med daemon tools.

Skrivet av sp1k3n:

Installera programmet DAEMON Tools Lite 4 så kan du spela upp i VLC som en virtuell DVD:

http://www.daemon-tools.cc/products/dtLite#features

Functionality

Mount *.mdx, *.mds/*.mdf, *.iso, *.b5t, *.b6t, *.bwt, *.ccd, *.cdi, *.bin/*.cue, *.ape/*.cue, *.flac/*.cue, *.nrg, *.isz disc images to a virtual drive
Create .iso, *.mds/*.mdf and *.mdx images of CD, DVD, Blu-ray discs
Compress your images
Protect images with password
Manage your Image Collection

Givetvis har jag testa med daemon tools och det funkar men jag skulle vilja ha en ISO så man slipper dra in daemon tools:)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Hittade precis ett program som heter MagicISO. Mountade mds filen med daemon tools och kunde sedan med MagicISO skapa en fil av den virtuella skivan