Problem med grafikkort hos webbhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2011

Problem med grafikkort hos webbhallen

Under de senaste månaderna har jag haft problem med mitt nyinköpta nvidia gtx 760. När jag fick mitt kort så hade jag först problem med coilwhine som sedan ledde till att fläktar inte fungerade som de skulle. Blinkande pixlar och flera krasher i spel trots senaste drivrutiner. Även en av mina dvi portar vägrade funka. Det jag gjorde var att sedan skicka tillbaka kortet till webbhallen för undersökning och fick ett nytt kort som kompensation. Värt att notera är att det gamla kortet redan var betalt vid denna tidpunkt. Det nya kortet jag fick och fortfarande använder fungerar helt felfritt och fakturan jag fick med det nya kortet har också makulerats.

Nu däremot, har saker förändrats. I morse fick jag tillbaka mitt gamla defekta kort med en felrapport, det var inga defekter på det tydligen. Detta är ju lustigt i och med att jag hade så mycket problem med just det kortet och inte det nya. Vad borde jag göra?, jag har inte fått en ny faktura och den gamla fakturan har inte öppnats upp (den som makulerades).

Jag undrar helt enkelt vad jag bör göra.

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Gonum:

Under de senaste månaderna har jag haft problem med mitt nyinköpta nvidia gtx 760. När jag fick mitt kort så hade jag först problem med coilwhine som sedan ledde till att fläktar inte fungerade som de skulle. Blinkande pixlar och flera krasher i spel trots senaste drivrutiner. Även en av mina dvi portar vägrade funka. Det jag gjorde var att sedan skicka tillbaka kortet till webbhallen för undersökning och fick ett nytt kort som kompensation. Värt att notera är att det gamla kortet redan var betalt vid denna tidpunkt. Det nya kortet jag fick och fortfarande använder fungerar helt felfritt och fakturan jag fick med det nya kortet har också makulerats.

Nu däremot, har saker förändrats. I morse fick jag tillbaka mitt gamla defekta kort med en felrapport, det var inga defekter på det tydligen. Detta är ju lustigt i och med att jag hade så mycket problem med just det kortet och inte det nya. Vad borde jag göra?, jag har inte fått en ny faktura och den gamla fakturan har inte öppnats upp (den som makulerades).

Ring och fråga.

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | Custom loop | i5-3570k@4,8Ghz/65° (NAKED)
ASUS GTX680 DCII@1215/6008Mhz/45° | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
HP LP3065 (2560x1600) | Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2
ASUS N56VZ - i7-3610QM | GT650M | 2x4GB 1600Mhz | Arch/W10 | 1080p Matt

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Tjo.

Ser ut som något gått snett i våra rutiner. Our bad.

Vi löser så du kan behålla båda. Om det gamla inte funkar så har du inte förlorat något, om det gamla trots allt funkar så har du gratis SLI och kan komma in o fragga lite extra gött på våra battlefield-servrar
Dock skulle jag behöva ordernr eller RMA-nr bara så jag kan kolla vad som hänt och se till att du inte får något efterkrav eller så.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gråbo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Webhallen:

Tjo.

Vi löser så du kan behålla båda. Om det gamla inte funkar så har du inte förlorat något, om det gamla trots allt funkar så har du gratis SLI och kan komma in o fragga lite extra gött på våra battlefield-servrar
Dock skulle jag behöva ordernr eller RMA-nr bara så jag kan kolla vad som hänt och se till att du inte får något efterkrav eller så.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

Finns änglar trots allt...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Webhallen:

Tjo.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

Extremt snyggt gjort, WH.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2011

Så, jag har svarat på ert PM med nummer på båda ordnarna. Tack för hjälpen!

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

Wow, good-will företag much??. Webhallen har just fått en ny kund

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gråbo
Registrerad
Jul 2010

Nu blev jag faktiskt lite avundsjuk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2013

Stor tumme upp för Webhallen, det luktar seriöst företag när det sköts så bra som detta! var nog bland det bästa jag hört någonsin, så er lär jag rekommendera till nära och kära.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Riktigt snyggt gjort av Webhallen!

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Fick loggen från felsökningen av det gamla kortet:

** Alla DVI portar funkar utan problem (Benchat med båda portarna, DVI-D Kabel använd) ** Fläktarna fungerar utan problem, alla 3 rullar som det skall. (Kollat igenom och benchat x antal gånger, samt startat om datorn) ** Kan inte se något svagt flimmer på mörk bakgrund (aktiverat svart bakgrund till windows och kollat andra mörka "motiv") ** Benchmarkat heaven n valley, även kört 3D mark, kan inte höra något coilwhine. (Kör senaste WHQL-drivrutinen 320,49 lanserades 2013-07-01. Aldrig varit med om att drivrutiner kunnat påverka coilwhine dock.) ** Kan inte se något "pixelflimmer", har lått grafikkortet/datorn vara igång en längre stund utan några antydan till "pixelfel". ** Kortet/datorn har ej kraschat under något av testerna.

Med andra ord borde kortet fungera som det ska, det var därför det skickades tillbaka till dig och att fakturan på ersättningskortet makulerades var egentligen ett misstag.
Men men, sånt som händer och vi som gjorde fel (även om det i det här fallet verkar ha blivit fel fast till kundens fördel ).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012

Har haft skitbra service hos Webhallen med två olika headsets som har gått sönder flera gånger, de har alltid ersatt det utan något strul. Detta får mig bara att tro ännu mera på butiken!

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2012

Wat? Bästa jag sätt hos ett företag! Ångrar inte att jag köpte mitt 770 från dem!

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Edit: Fel tråd xD

Citera för snabbt svar.

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av WhiteOnyx:

det luktar seriöst företag

Nej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Sjuka i detta är att jag hjälpte Gonum (Som råkar vara en närstående till mig) och det var seriösa problem med det kortet när vi hade det hemma!

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Gonum:

Vilket nätaggregat har du?

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Okt 2004

En av anledningarna till varför jag BARA handlar på webhallen!

Är också admin på WH´s BF3 servers

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Bra jobbat WH!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Om nu kortet inte fungerar för dig men funkar precis som det ska för webhallen så är det väl mer logiskt att skicka tillbaks det så dom sitter med ett fungerande istället för att du sitter med ett trasigt? Nu när de var så generösa och allt

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008

Sicken sjuk service..

Handlar också av Webbhallen och efter att ha sett det här kommer det fortsätta så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Naga:

Om nu kortet inte fungerar för dig men funkar precis som det ska för webhallen så är det väl mer logiskt att skicka tillbaks det så dom sitter med ett fungerande istället för att du sitter med ett trasigt? Nu när de var så generösa och allt

Var inte avund nu kompis, gläds åt att din medmännsika fick nåt extra.. Detta är bara +++ för Webhallen som är ett stort företag! Billig reklam helt klart

Sorry för dubbelt upp, ber om ursäkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av fark:

Var inte avund nu kompis, gläds åt att din medmännsika fick nåt extra..

Vad skulle jag vara avundsjuk på och vad har han att glädjas åt? Ett kort som han upplever som defekt?

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Apr 2006

Något som är minst lika underbart som servicen är hur personen som skriver å webhallens vägnar är så "down to earth" och icke-formell! Alla är vi nördar på Swec!

Skickades från m.sweclockers.com

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Såklart att det är kul med trevligt service, men jag förstår inte riktigt.. Bra service är en sak, att ge bort grafikkort höger och vänster är en annan. Att få ett kort som 'kompensation' för att man fått 1 defekt, det är.. Galet?

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av MoNkeY-05:

Såklart att det är kul med trevligt service, men jag förstår inte riktigt.. Bra service är en sak, att ge bort grafikkort höger och vänster är en annan. Att få ett kort som 'kompensation' för att man fått 1 defekt, det är.. Galet?

Jävligt bra reklam, inte säkert att TS hade fått det om han bara hade skickat mail. Nu finns det ju en hög här på swec som läser detta och det kommer spridas som löpeld. Webhallen kan dessutom redan ha fått ett nytt kort av leverantören.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Webhallen:

Fick loggen från felsökningen av det gamla kortet:

** Alla DVI portar funkar utan problem (Benchat med båda portarna, DVI-D Kabel använd) ** Fläktarna fungerar utan problem, alla 3 rullar som det skall. (Kollat igenom och benchat x antal gånger, samt startat om datorn) ** Kan inte se något svagt flimmer på mörk bakgrund (aktiverat svart bakgrund till windows och kollat andra mörka "motiv") ** Benchmarkat heaven n valley, även kört 3D mark, kan inte höra något coilwhine. (Kör senaste WHQL-drivrutinen 320,49 lanserades 2013-07-01. Aldrig varit med om att drivrutiner kunnat påverka coilwhine dock.) ** Kan inte se något "pixelflimmer", har lått grafikkortet/datorn vara igång en längre stund utan några antydan till "pixelfel". ** Kortet/datorn har ej kraschat under något av testerna.

Med andra ord borde kortet fungera som det ska, det var därför det skickades tillbaka till dig och att fakturan på ersättningskortet makulerades var egentligen ett misstag.
Men men, sånt som händer och vi som gjorde fel (även om det i det här fallet verkar ha blivit fel fast till kundens fördel ).

Måste bara fråga,

hur kommer det sig att ni skickade ut ett nytt G-kort till kund Innan att ha kontrollerat det gamla?
I vilket fall som helst tycker jag att det är väldigt stort gjort av er.
Men jag tycker inte det är helt rätt - mot er som företag. Skulle det vara helt i sin o-ordning att fakturera kund för exempelvis en undersökningsavgift - eller åtminstone skicka tillbaka kortet?

Skrivet av screamin-daemon:

Jävligt bra reklam, inte säkert att TS hade fått det om han bara hade skickat mail. Nu finns det ju en hög här på swec som läser detta och det kommer spridas som löpeld. Webhallen kan dessutom redan ha fått ett nytt kort av leverantören.

Tvekar på att leverantören skickar ut ett nytt kort när det inte är något fel på det första.
Detta är ren goodwill

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av lucifer579:

Måste bara fråga,

hur kommer det sig att ni skickade ut ett nytt G-kort till kund Innan att ha kontrollerat det gamla?
I vilket fall som helst tycker jag att det är väldigt stort gjort av er.
Men jag tycker inte det är helt rätt - mot er som företag. Skulle det vara helt i sin o-ordning att fakturera kund för exempelvis en undersökningsavgift - eller åtminstone skicka tillbaka kortet?

Tvekar på att leverantören skickar ut ett nytt kort när det inte är något fel på det första.
Detta är ren goodwill

Hej,

att skicka ut en ny produkt innan den första är felsökt är något vi gör ganska ofta så att kunden ska slippa vänta på ersättningsprodukten.
Vi gör det dock i princip enbart i de fall där vi är så tillfreds med felbeskrivningen att vi anser att det är uppenbart att det är fel på produkten.
I samband med detta ställer vi ut en faktura på ersättningsprodukten men så fort vi testat och konstaterat felet så makulerar vi den fakturan och kunden behåller helt enkelt den nya produkt han fått medan vi går till leverantören och kräver en ny av dem.
Testas produkten felfritt så får man dock skicka tillbaka sin produkt eller betala fakturan helt enkelt.

Ett smidigt sätt att hålle nere väntetider för kunderna och minska arbetsbelastningen för oss med uppföljning och allt.

I det här fallet blev det lite missförstånd internt hos oss och fakturan på ersättningsprodukten makulerades redan innan vi felsökt kortet och det kort vi felsökt men inte hittat fel på skickades tillbaka. (Om kortet fortfarande strular ute hos kund vet vi ju dock inte än.)

Men summa sumarum: risken för att det fortfarande är strul med kortet, även om vår serviceavdelning fått det till att det är felfritt i kombination med att vi redan makulerat fakturan samt det faktum att min kollega precis ställt en kall julmust på mitt skrivbord gjorde att vi i detta fallet kände "låt gå".

Nytt kort av leverantören får vi ju dock inte såklart: TS har ju (kommer att ha) båda korten hos sig, för att få ett nytt måste vi ju skicka tillbaka ett trasigt och så är inte fallet här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Webhallen:

samt det faktum att min kollega precis ställt en kall julmust på mitt skrivbord.

Julmust i början av oktober!? Inte sett maken till oseriöst företag!!

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Naga:

Julmust i början av oktober!? Inte sett maken till oseriöst företag!!

Ja fast vi fuskade, den är sen förra julen.