iPhone 5s släpps officiellt i Sverige 25 Oktober- Vart i från köper du din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Om jag laddar ner någonting och vill placera det någon annanstans, eller om jag vill ta bort en fil, om jag vill komma åt en specifik fil utan att behöva koppla in till datorn etc.

Klarar du dig utan filhanterare på datorn också, eller?

Så gör du det via appen du öppnar filerna med.. Filer som inte går att öppna med nån app i telefonen, kan inte tankas direkt i telefonen..

Klarar mig utan filhanterare i datorn? Stoooooor skillnad på iOS och dator.. tänker inte svara på en så dum fråga ens,,

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Nu ska ju inte jag köpa en till mig själv, men jag ska roffa åt mig en till min sambo vars abonnemang ska förnyas. Jag ska som vanligt hålla henne kvar hos Tre med ett härligt abonnemang med obegränsad surf. (Jo det finns. om man vet vad man ska fråga efter).

Hon vill ha en svart.

Finns "obegränsad" som blir begränsad till 200 kb/s efter 100gb (Om man inte ringer och gnäller när spärren slår till)...

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Så gör du det via appen du öppnar filerna med.. Filer som inte går att öppna med nån app i telefonen, kan inte tankas direkt i telefonen..

Klarar mig utan filhanterare i datorn? Stoooooor skillnad på iOS och dator.. tänker inte svara på en så dum fråga ens,,

Filer som inte kan öppnas med någon app kan jag ladda ner utan problem. Jag vet inte hur iOS funkar men att inte kunna ladda ner vilken fil som helst känns knas.

Jag tycker det är en väldigt relevant fråga. Varför ska det behöva vara så stor skillnad på telefon och dator? För att Apple vill begränsa iOS-användarnas användande av sina enheter? Jag anser att det är obegripligt, filhanterare är för mig helt givet.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Filer som inte kan öppnas med någon app kan jag ladda ner. Jag vet inte hur iOS funkar men att inte kunna ladda ner vilken fil som helst känns knas.

Jag tycker det är en väldigt relevant fråga. Varför ska det behöva vara så stor skillnad på telefon och dator? För att Apple vill begränsa iOS-användarnas användande av sina enheter? Jag anser att det är obegripligt, filhanterare är för mig helt givet.

Filer som inte kan öppnas med nån app i telefonen, går inte att ladda ner i iOS..

som jag tog det, så var din fråga om ja använder filhanterare i datorn en helt självklar idiotisk fråga..
Klart det är givet att man behöver filhanterare i en dator.. Men en dator och telefon är inte samma sak, Android och iOS är inte samma sak..

för mig, Så behövs inte en filhanterare i iOS, däremot i PC..

Och nej, Ämnet var iPhone, inte dator.. Så frågan om ja använder filhanterare i datorn är inte relevant för 5 öre..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Filer som inte kan öppnas med någon app kan jag ladda ner utan problem. Jag vet inte hur iOS funkar men att inte kunna ladda ner vilken fil som helst känns knas.

Jag tycker det är en väldigt relevant fråga. Varför ska det behöva vara så stor skillnad på telefon och dator? För att Apple vill begränsa iOS-användarnas användande av sina enheter? Jag anser att det är obegripligt, filhanterare är för mig helt givet.

Då är IOS inget för dig helt enkelt. Köp en android telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Filer som inte kan öppnas med nån app i telefonen, går inte att ladda ner i iOS..

som jag tog det, så var din fråga om ja använder filhanterare i datorn en helt självklar idiotisk fråga..
Klart det är givet att man behöver filhanterare i en dator.. Men en dator och telefon är inte samma sak, Android och iOS är inte samma sak..

för mig, Så behövs inte en filhanterare i iOS, däremot i PC..

Och nej, Ämnet var iPhone, inte dator.. Så frågan om ja använder filhanterare i datorn är inte relevant för 5 öre..

Det började med att en person här i tråden frågade om filhanterare, du svarade "det behövs inte" och utifrån det fortsatte diskussionen.

Skrivet av ozo64:

Då är IOS inget för dig helt enkelt. Köp en android telefon.

Jag är väldigt nöjd med min Nexus 4 så jag väntar nog ett år till innan jag köper en ny telefon, men tack för tipset.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Det började med att en person här i tråden frågade om filhanterare, du svarade "det behövs inte" och utifrån det fortsatte diskussionen.

Ja, O jag svarade..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte bli för aggressiva här =).

En filhanterare är alltid bra, men kanske den inte är så nödvändig i ios som i android...

Men nu verkar jag ha fått ett nytt problem. Jag kan ringa från den och ta emot samtal, men varje gång jag försöker se mitt saldo genom att trycka *111# så funkar inte det. Jag har comviq.

Mobilen är köpt i usa och det satt en simkort från 'verizon' men jag aktiverade den med ett vanligt comviq kort här i Svea. Vad kan felet vara ?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Nu ska vi inte bli för aggressiva här =).

En filhanterare är alltid bra, men kanske den inte är så nödvändig i ios som i android...

Men nu verkar jag ha fått ett nytt problem. Jag kan ringa från den och ta emot samtal, men varje gång jag försöker se mitt saldo genom att trycka *111# så funkar inte det. Jag har comviq.

Mobilen är köpt i usa och det satt en simkort från 'verizon' men jag aktiverade den med ett vanligt comviq kort här i Svea. Vad kan felet vara ?

Har du senaste operatörsinställningarna? står under - Inställningar / Allmän / Om..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Känns som ni har kommit rejält ifrån ämnet nu va?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av OskarW90:

Finns "obegränsad" som blir begränsad till 200 kb/s efter 100gb (Om man inte ringer och gnäller när spärren slår till)...

Tro mig, jag har obegränsad. Jag orkar nästan inte förklara det gång på gång. Jag har en iPhone 5 64GB med vanliga pott 499 - rabatt 50:- alltså 449:- i månaden. I det de lagt in allt du kan tänka dig, 3 friends, tele2, telia etc samma sak med sms/mms. Detta bad jag inte om men det fick jag med i alla fall. Varför jag fick allt detta var för att jag varit kund sen 2005 och hade tecknat abb hos Telenor eftersom de vanliga säljarna på Tre inte ville ge mig mer än 5GB surf, detta fick mig att välja Telenor. Då när jag ville säga upp mitt abb så kom jag till en kille som bakade ihop allt detta till mig. Till en början fick jag bara surf i 7.2Mbit och efter många samtal till säljaren fick jag svaret : Det är löst. Jag har alltså nu obegränsad data (ingen förbrukningsgräns) i full fart 3G och 4G (om jag skulle välja en 4G telefon) fria samtal och sms/mms.

Surfen jag har tror jag är företag men är inte säker.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Har du senaste operatörsinställningarna? står under - Inställningar / Allmän / Om..

Hur vet man att det är senaste ?

Det står ' Operatör Comviq 15.1' och trycker man på det så står det 'PRL 62121'.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Så en 5s space grey, 32 GB, köpt för 5700;-.

Min första apple phone... Berätta lite om must have apps. Finns det några bra android-ekvivalenta som astro-filemanager, chrome, mx-player, bra pdf-reader osv?

Mvh

Vart?

Permalänk
Avstängd

ÖOB skämt åsido ska kolla på Siba om dom har den för ett bra pris

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Skrivet av dammskog:

För mig finns inget annat väl än Telia då alla andra operatörer har kass täckning på en del av mina favoritställen. Tyvärr vet Telia inte än om telefonerna är kompatibla med deras nät så jag avvaktar tills vidare.

Att köpa en telefon som inte är kompatibel med 4G är dumt och slöseri med pengar.

http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/09/iphone-5s-iph...

kommer antagligen köpa 5C 32 gb, då det andra i 5S känns onödigt att betala så mycket extra för. Huvudorsaken för mig att uppgradera från 4S är att få bättre datahastighet.

Vad menar du med bättre datahastighet? Snabbare surf eller snabbare telefon överlag?

Permalänk
Medlem

Snabbare surf så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Blocket. Kolla där då och då så kommer man göra en bra deal.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett problem...

Nu har jag hittat ett litet problem. Vet ej om det beror på min modell eller om det är ett problem i ios 7, men det måste det nämnas....

Prova att gå in på den här sidan exempelvis, antingen från safari eller chrome på era iphone 5s, ni som har det:

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/tv-hamren-spelar-ingen-...

eller typ aftonbladet.se eller någon valfri artikel på idg.se med några kommentarer.

Prova sen att zooma in och ut med två fingrar lite snabbt några gånger, för mig kraschar det hela tiden, både när det gäller chrome och safari. Är det samma för er ?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Nu har jag hittat ett litet problem. Vet ej om det beror på min modell eller om det är ett problem i ios 7, men det måste det nämnas....

Prova att gå in på den här sidan exempelvis, antingen från safari eller chrome på era iphone 5s, ni som har det:

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/tv-hamren-spelar-ingen-...

eller typ aftonbladet.se eller någon valfri artikel på idg.se med några kommentarer.

Prova sen att zooma in och ut med två fingrar lite snabbt några gånger, för mig kraschar det hela tiden, både när det gäller chrome och safari. Är det samma för er ?

Går inte att ladda den sidan överhuvudtaget på min iphone 5. Verkar vara tre som har problem här just nu. ska prova senare.

EDIT: har provat nu. Det fungerar fint. Ingen krasch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Går inte att ladda den sidan överhuvudtaget på min iphone 5. Verkar vara tre som har problem här just nu. ska prova senare.

Testa dom andra sidorna jag nämnde....

Har du ingen wifi?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Testa dom andra sidorna jag nämnde....

Har du ingen wifi?

Ingen wifi på jobbet nej.

Permalänk
Medlem

Testa zooma in och ut konstant med två fingrar... min kraschar tilllslut.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Testa zooma in och ut konstant med två fingrar... min kraschar tilllslut.

Har provat det både på aftonbladet och på den där fotbollssidan. Fungerar fint.
Är nog ngn bugg i 64bitars OS'et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har provat det både på aftonbladet och på den där fotbollssidan. Fungerar fint.
Är nog ngn bugg i 64bitars OS'et.

Fan också...
Vilken mobil testade du med?

Jag ska returna skiten tillbaka. Jag som var så nöjd...

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Fan också...
Vilken mobil testade du med?

Jag ska returna skiten tillbaka. Jag som var så nöjd...

Iphone 5. Därför jag misstänker det kan vara ngn bugg i nya 64bitars OS'et. Det krsachar nämligen dubbelt så mycket som 32 bitars.

Du kan knappast returnera en telefon pga en mjukvarubugg. Kommer säkert en uppdatering som åtgärdar det strax.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att återställa den till ursprungsversionen? När jag återställer med itunes så får jag fortfarande 7.0.2. Jag vill alltså ha den versionen som levererades med telefonen.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Är det möjligt att återställa den till ursprungsversionen? När jag återställer med itunes så får jag fortfarande 7.0.2. Jag vill alltså ha den versionen som levererades med telefonen.

Nej det går inte. Apple signerar bara senaste versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det går inte. Apple signerar bara senaste versionen.

...

Nu har jag läst lite, och väldigt många har problem med sina 5s. Dom kraschar, vissa får bsod osv. Så man är inte ensam

Tycker du jag borde behålla min och vänta på uppdatering då jag fick den till ett bra pris, eller borde jag bli av med skiten ?

Jag är för övrigt mycket nöjd med den, förutom att den inte är helt olåst och dom där krascherna ibland.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Helt nytt med 64bit så det är inte helt oväntat att det är lite barnsjukdomar i början. Lite svårt att gissa hur lång tid det tar innan problemen är åtgärdade men de brukar vara hyfsat snabba på att fixa buggar tycker jag.