Hur ska jag göra?[Vem kontaktar jag angående min felaktiga Corsair H60?]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Hur ska jag göra?[Vem kontaktar jag angående min felaktiga Corsair H60?]

Det är så att min Corsair H60 har börjat att ge ifrån sig missljud pga den har fått för hög volt i sig och det handlar om nån mV över 12V. Har läst runt lite på nätet och fann att fler haft samma problem och de löste det genom att kontakta corsair och de fick sin pump utbytt.
Har själv kontaktat corsair och de är villiga att byta ut den. men problemet är att jag inte har så stor lust att skicka ner grejerna till Nederländerna

Kylarn köptes ifrån webhallen 2012-02-26 och det ända jag har kvar är ordernummret.

Å nu äre så att jag skulle jag ha lite råd på hur jag ska göra. för så som jag ser det så har jag 3 val just nu.

1 skicka kylarn till Nederländerna.
2 dra till webhallen och reklamera kylarn.
3 köpa ny kylare. (en helt annan kylare)

Tydligare rubrik
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av m45t3rm1nd:

Det är så att min Corsair H60 har börjat att ge ifrån sig missljud pga den har fått för hög volt i sig och det handlar om nån mV över 12V. Har läst runt lite på nätet och fann att fler haft samma problem och de löste det genom att kontakta corsair och de fick sin pump utbytt.
Har själv kontaktat corsair och de är villiga att byta ut den. men problemet är att jag inte har så stor lust att skicka ner grejerna till Nederländerna

Kylarn köptes ifrån webhallen 2012-02-26 och det ända jag har kvar är ordernummret.

Å nu äre så att jag skulle jag ha lite råd på hur jag ska göra. för så som jag ser det så har jag 3 val just nu.

1 skicka kylarn till Nederländerna.
2 dra till webhallen och reklamera kylarn.
3 köpa ny kylare. (en helt annan kylare)

2:an såklart? Om den är trasig reklamerar du

Sennheiser RS 185 | Audio Technica AT2050 | M-Audio M-track Plus | Yamaha HS8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av m45t3rm1nd:

Det är så att min Corsair H60 har börjat att ge ifrån sig missljud pga den har fått för hög volt i sig och det handlar om nån mV över 12V. Har läst runt lite på nätet och fann att fler haft samma problem och de löste det genom att kontakta corsair och de fick sin pump utbytt.
Har själv kontaktat corsair och de är villiga att byta ut den. men problemet är att jag inte har så stor lust att skicka ner grejerna till Nederländerna

Kylarn köptes ifrån webhallen 2012-02-26 och det ända jag har kvar är ordernummret.

Å nu äre så att jag skulle jag ha lite råd på hur jag ska göra. för så som jag ser det så har jag 3 val just nu.

1 skicka kylarn till Nederländerna.
2 dra till webhallen och reklamera kylarn.
3 köpa ny kylare. (en helt annan kylare)

Kontakta webhallen och se vad de säger. Om de tjurar eller vill ta in den för undersökning, skicka till Holland, det kommer troligen gå fortast isåfall.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

*Trådrubrik redigerar*

Jag gjorde rubriken lite tydligare, se till att försöka skriva bra rubriken så andra har en aning om vad tråden behandlar.

MVH
Moderator Shimonu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

2an känns självklar?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005

Står på alla Corsair's produkter att du ska kontakta dem, och lägger du in en RMA hos dem så skickar dem UPS till dig för att hämta din kylare, samtidigt skickar dem en ny till dig, gjorde det när jag fick problem med mitt tangentbord, dem är så enkla att ha att göra med också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Exeo:

Står på alla Corsair's produkter att du ska kontakta dem, och lägger du in en RMA hos dem så skickar dem UPS till dig för att hämta din kylare, samtidigt skickar dem en ny till dig, gjorde det när jag fick problem med mitt tangentbord, dem är så enkla att ha att göra med också

Till mig sa dom att jag skulle pröjsa frakten till nederländerna när jag hade coil whine på mitt nätagg
Jag skulle prova webhallen först, iaf kontakta dom först. Känns lättare

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Widholm:

Till mig sa dom att jag skulle pröjsa frakten till nederländerna när jag hade coil whine på mitt nätagg
Jag skulle prova webhallen först, iaf kontakta dom först. Känns lättare

Afan, som sagt fick problem med mitt tangentbord fyllde i deras RMA enkät på deras hemsida sen fick jag mail från en och sa att jag borde skicka in den, så dem skickade ups, corsair skickade ett tangentbord till mig fast dem skickade fel (engelsk layout) dem fixade med ups igen så dem hämtade den med engelsk layóut skickade en med nordisk, sen blev något mer fel så 2 veckor efter så hörde ups av sig igen och sa dem hade ett paket till mig och då var det samma engelska layout jag fick igen och det ville dem aldrig ha tillbaka så har ett sånt liggande nu, detta var väl endå för 1-2 år sen, dem kanske har ändrat sig lite eller så hade jag tur att få tag på en bra person

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Exeo:

Står på alla Corsair's produkter att du ska kontakta dem, och lägger du in en RMA hos dem så skickar dem UPS till dig för att hämta din kylare, samtidigt skickar dem en ny till dig, gjorde det när jag fick problem med mitt tangentbord, dem är så enkla att ha att göra med också

Det kan man, om man vill, skita fullständigt i. Man kan alltid kräva att butiken ska hantera ärendet.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

jag moddade en fläktkontroller o sänkte volten med 0.4v på pumpen, så blev den knäpptyst

moddet var att jag bytte kontakt

// LZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Exeo:

Afan, som sagt fick problem med mitt tangentbord fyllde i deras RMA enkät på deras hemsida sen fick jag mail från en och sa att jag borde skicka in den, så dem skickade ups, corsair skickade ett tangentbord till mig fast dem skickade fel (engelsk layout) dem fixade med ups igen så dem hämtade den med engelsk layóut skickade en med nordisk, sen blev något mer fel så 2 veckor efter så hörde ups av sig igen och sa dem hade ett paket till mig och då var det samma engelska layout jag fick igen och det ville dem aldrig ha tillbaka så har ett sånt liggande nu, detta var väl endå för 1-2 år sen, dem kanske har ändrat sig lite eller så hade jag tur att få tag på en bra person

Hoppsan, "dem är så enkla att ha att göra med också" Kändes lite fel?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Tea42BBS:

jag moddade en fläktkontroller o sänkte volten med 0.4v på pumpen, så blev den knäpptyst

moddet var att jag bytte kontakt

// LZ

har lite funderingar på det också eller om man bara ska klippa i en molex till fläkt pin adapter och löda på ett motstånd

Skrivet av GaMeR2K5:

Jo enligt svensk lag så är det så. Personligen tar jag alltid kontakt med tillverkaren först då det är smidigast.

kan man få hjälp och hitta den paragrafen fall de skulle käfta?

ska till webhallen i täby imorn. om det går bra så byter de direkt på plats. men kylarn finns inte i lager där så hur kommer de att göra om de inte byter.
Om de skulle få för sig och säga tyver vi kan inte hjälpa dig vad kan jag motargumentera med då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av m45t3rm1nd:

har lite funderingar på det också eller om man bara ska klippa i en molex till fläkt pin adapter och löda på ett motstånd

kan man få hjälp och hitta den paragrafen fall de skulle käfta?

ska till webhallen i täby imorn. om det går bra så byter de direkt på plats. men kylarn finns inte i lager där så hur kommer de att göra om de inte byter.
Om de skulle få för sig och säga tyver vi kan inte hjälpa dig vad kan jag motargumentera med då?

Nämn konsumentköplagen den fungerar alltid. Webhallen är väl ändå bra att ha att göra med?! Aldrig varit nå tvivel där för min del i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av m45t3rm1nd:

har lite funderingar på det också eller om man bara ska klippa i en molex till fläkt pin adapter och löda på ett motstånd

kan man få hjälp och hitta den paragrafen fall de skulle käfta?

ska till webhallen i täby imorn. om det går bra så byter de direkt på plats. men kylarn finns inte i lager där så hur kommer de att göra om de inte byter.
Om de skulle få för sig och säga tyver vi kan inte hjälpa dig vad kan jag motargumentera med då?

Vad sägs om att skapa en tråd i corsairs underforum? Där kan du ju få hjälp direkt från corsair.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

              Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Jag har en guide på en alternativ lösning, kostar typ 50 spänn att göra:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Kan ju vara värt att testa om du inte har någon backupkylare att ha sålänge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Widholm:

Hoppsan, "dem är så enkla att ha att göra med också" Kändes lite fel?

Tyckte jag inte, allt gick lätt jag slapp göra något, dem skötte allt enda jag behövde göra var att lyfta på telefonen när ups kom, vilket jag anser vara "lätt att ha göra med"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

kan avsluta denna tråd med att säga att det löste sig. webhallen tog emot den med ett glatt humör och gav mig ett tillgodokvitto då kylaren inte fanns i lager. la en slant imellan och gick hem med en Antec Kuhler H20 1220.
slutet gott allting gott:)