Permalänk
Medlem

Köpråd uppgradering

Hej,
Har idag följande setup;
M-kort: Gigabyte P55A-UD3
CPU: Intel i5 750 2,66 GHz
GPU: Nvidia GFX 570
RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600MHz

Funderar på att uppgradera GPU till antingen GFX 580 eller R9290X med eftermarknadskylare.

Dock ställer jag frågan i denna del av forumet kring skillnaden att även byta ut m-kort och CPU till Asus Z87-Pro samt i7 4770k. Vad tror ni om detta?
Tanken är så klart att lira de senaste spelen med bra prestanda!

Permalänk

Hej!
Alltid kul med uppgraderingar. Det är nog smartast att byta ut ditt M-kort och din processor samt graffe då de flesta nya spel kräver tungt arbete från respektive delar(om du nu vill ligga på de högsta grafikinställningarna)

/ Bada

Permalänk
Medlem

Kommer bytet av moderkort och cpu göra skillnad i jämförelse med befintligt moderkort och cpu?
Tanken är att köpa ett bättre grafikkort i vilket fall.

Permalänk

2.66 gz till 3.5 ( om jag minns rätt' ) är en väldig uppgradering och borde absolut märkas av. Jag är dock inte alltid positivt inställd till paketbyggen. Jag väljer hellre att införskaffa en helt ny dator om det ska vara så. T.ex. kommer ditt nätagg att räcka om du skulle byta upp dig? Kolla så allt passar med

Ed: Och för att vidga vyerna, har du tittat något på de senaste i5orna ? dessa är betydligt billigare och, enligt mig, mer än kapabla för spel. Dessa går även att överklocka väldigt lätt då det finns enkla guider. i7or har haft smärre problem med överklockning då man inte kunnat hitta en stabil ström-ghz nivå

Permalänk
Medlem
Skrivet av badaemysigt:

2.66 gz till 3.5 ( om jag minns rätt' ) är en väldig uppgradering och borde absolut märkas av. Jag är dock inte alltid positivt inställd till paketbyggen. Jag väljer hellre att införskaffa en helt ny dator om det ska vara så. T.ex. kommer ditt nätagg att räcka om du skulle byta upp dig? Kolla så allt passar med

Ed: Och för att vidga vyerna, har du tittat något på de senaste i5orna ? dessa är betydligt billigare och, enligt mig, mer än kapabla för spel. Dessa går även att överklocka väldigt lätt då det finns enkla guider. i7or har haft smärre problem med överklockning då man inte kunnat hitta en stabil ström-ghz nivå

Tack för svar!
Vilka i5 kan du rekommendera mig?
Är inte i7 ett bättre alternativ om man skulle köra crossfire eller sli?

Jag tycker mitt nätagg borde hänga med då det är ett 850w agg?

Permalänk

Intel Core i5-3570K Processor är en jag har använt som funkar helt utomordentligt i de spel jag spelat. T.ex. BF3, crysis, Arma 2-3.
Men jo en i7 är mer slitstark i grunden, om du ska köra crossfire är en i7 att rekommendera!

850W är mer än dugligt

/ Bada