Permalänk
Medlem
Skrivet av Victorwidelund:

Och slangen är för liten, http://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/XSPC-Raystorm-... Slangen är 11,1 i inre diameter och den du skickade är 10 :0 passar inte.

För att 7/16 är någon storlek som inte är speciellt vanlig, därför måste man byta allt
Antingen så byter du både slang och nipplar eller så behåller du orginal.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Ett Corsair H100i är ett vattenkylningssystem som kommer med kylvätskan färdigt installerat i kylaren. Den har samma radiatoryta som det kittet du länkade, vilket borde betyda att den kyler ungefär lika bra. Ingen extra pump eller radiator behövs. Jag tycker även att den ser bättre ut då du bara ska ha en radiator.
http://farm9.staticflickr.com/8221/8299171945_6908633bfe_z.jp...
Färgen på led:en kan ändras med Corsairs mjukvara.

Det jag menar med clear-vätska är att de allra flesta föredrar att använda sig av genomskinlig vätska och färgade slangar, istället för att ha tvärtom. Detta beror på att färgen som tillsätts i kylvätskan kan tillföra problem. Det blir ju dock fortfarande blått eftersom slangarna är blåa.

Kan du skicka en länk av specs???

A fast jag tycker blått är coolt så jag tar risken

Permalänk
Skrivet av Tancoll:

För att 7/16 är någon storlek som inte är speciellt vanlig, därför måste man byta allt
Antingen så byter du både slang och nipplar eller så behåller du orginal.

ORIGINALET tror jag

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Kan du skicka en länk av specs???

A fast jag tycker blått är coolt så jag tar risken

En länk av vilka specs? H100i:an? Det är jättelätt att googla fram.

Om du ändå väljer att köra på ett kitt från cooling stuff så blir det ju självklart även blått om slangarna är blåa, även fast inte vätskan är det...

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

En länk av vilka specs? H100i:an? Det är jättelätt att googla fram.

Om du ändå väljer att köra på ett kitt från cooling stuff så blir det ju självklart även blått om slangarna är blåa, även fast inte vätskan är det...

Men det känns mer op om man har en tank med vatten, och vill ha blått så jag väljer nog den som jag sa.

Permalänk

Är min unge herre säker på att du skulle klara av att installera/läcktesta etc ett vattenkylningssystem? Jag får lite osköna vibbar av det du skrivit hittills...

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Men det känns mer op om man har en tank med vatten, och vill ha blått så jag väljer nog den som jag sa.

Ja, du kan mycket väl välja den som du nämnde tidigare, min poäng är att det vore smart att byta ut de genomskinliga slangar som följer med, till blåa slangar så att du kan använda genomskinligt vatten medan du samtidigt håller färgschemat blått....

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Ja, du kan mycket väl välja den som du nämnde tidigare, min poäng är att det vore smart att byta ut de genomskinliga slangar som följer med, till blåa slangar så att du kan använda genomskinligt vatten medan du samtidigt håller färgschemat blått....

Ja men hittar inga slangar

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Är min unge herre säker på att du skulle klara av att installera/läcktesta etc ett vattenkylningssystem? Jag får lite osköna vibbar av det du skrivit hittills...

Ja kan montera datorer och har gjort det förut, förresten jag e 14.

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Ja kan montera datorer och har gjort det förut, förresten jag e 14.

Det gör dig till en väldigt ung herre. Frågan var ju då alltså om du vågar ta dig an VATTENkylning innehållande VÄTSKOR som tar sönder dina fina datorkomponenter som du själv har monterat.

Det jag försöker säga är att det är skillnad på att fylla ett system med vatten utan några som helst läckor, och att stoppa ett grafikkort i en PCI-plats.

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Det gör dig till en väldigt ung herre. Frågan var ju då alltså om du vågar ta dig an VATTENkylning innehållande VÄTSKOR som tar sönder dina fina datorkomponenter som du själv har monterat.

Det jag försöker säga är att det är skillnad på att fylla ett system med vatten utan några som helst läckor, och att stoppa ett grafikkort i en PCI-plats.

Oroa dig inte för det. Men hittar ingen slang!

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Ja men hittar inga slangar

Permalänk

ja men hittar inga rätt storlek och som är blå.

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

ja men hittar inga rätt storlek och som är blå.

Det finns många andra kitt och slangar som fungerar fin-fint, leta vidare..

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Det finns många andra kitt och slangar som fungerar fin-fint, leta vidare..

Spelar liksom lol nu så....

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Det finns många andra kitt och slangar som fungerar fin-fint, leta vidare..

Trod du 10 mm går bra iställer för 11,1?

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Spelar liksom lol nu så....

Ja det är ju inte direkt mitt problem att du inte hittar några vattenkylningskomponenter, så fortsätt spela du.

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Ja det är ju inte direkt mitt problem att du inte hittar några vattenkylningskomponenter, så fortsätt spela du.

Spelar inte längre men tror du att 10 mm passar på 11.1 mm?

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Spelar inte längre men tror du att 10 mm passar på 11.1 mm?

Det bör du veta innan du ens tar vatten i närheten i din dator. Köp en luftkylare istället.

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Det bör du veta innan du ens tar vatten i närheten i din dator. Köp en luftkylare istället.

Du är inte till hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Victorwidelund:

Du är inte till hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victorwidelund:

Trod du 10 mm går bra iställer för 11,1?

NEJ... Det står ju 11.1 och inte 10 av en anledning...

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Skrivet av leyer32:

NEJ... Det står ju 11.1 och inte 10 av en anledning...

ja.

Permalänk
Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victorwidelund:

Spelar liksom lol nu så....

Tråden borde tagit slut här.