SweClockers klättrar på listan över världens populäraste Battlefield-servrar

Permalänk
Medlem

Ogillar HC och ogillar 64player. Förstår att många vill ha stora krigskänslan eller vad man ska kalla det. Men tycker det blir otroligt tråkigt när det inte går att skapa några möjligheter alls utan det är bara zergen som bestämmer hur rundan går. Tycker 32 players conquest är det mest optimala.

Permalänk
Medlem

Tycker HC är generellt bättre, ingen 3D spotting. Sen blir det mer taktiskt då du faktiskt kan flankera folk utan att behöva avfyra ett magasin /person.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ZaRreE:

Tycker HC är generellt bättre, ingen 3D spotting. Sen blir det mer taktiskt då du faktiskt kan flankera folk utan att behöva avfyra ett magasin /person.

Så roligt med 3D spotting åker runt en tank och har 100000-0 och har 4 support som står och defendar den FY FAN säger jag bara.

Nej inget sånt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Tycker HC är generellt bättre, ingen 3D spotting. Sen blir det mer taktiskt då du faktiskt kan flankera folk utan att behöva avfyra ett magasin /person.

Du kanske behöver lära dig att släppa musknappen. HC helt generellt sänker antalet skott från average 4 till average 3 när det kommer till ARs/Carbines

Permalänk

Kul att Sweclockers klättrar på listorna.
Spelar på alla möjliga servrar, mest svenska och tyska.
Har inte varit inne på en enda server än där folk använder mick.
Fungerar inte VOIP??

Permalänk
Medlem

Behåll HC tack, inte kul att behöva sätta ett helt magasin i någon point blank för att sen bli zergad av hela fiendelaget som ser genom väggar med det inbyggda wallhacket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så roligt med 3D spotting åker runt en tank och har 100000-0 och har 4 support som står och defendar den FY FAN säger jag bara.

Nej inget sånt

Räcker ju tyvärr med att ha Minimap så dominerar man allt i vehicles.
Därför HC enbart sög i BF3. HC med No Minimap var det som gällde.

Edit: Så underbart att HC i bf4 är utan minimap med andra ord.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Wazzbi:

Räcker ju tyvärr med att ha Minimap så dominerar man allt i vehicles.

Därför HC enbart sög i BF3. HC med No Minimap var det som gällde.

Ja hatar minimap så mycket att jag skulle sluta spela spelet

HC no Minimap ja !!!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag är rätt så kräsen. Jag vill ha minimap men ingen 3d spotting. Det är rimligt att man i en squad eller ett lag har någon form av kommunikation som att fiende klockan 3, etc.

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Man dör lika lätt på Normal som HC - oneshot!

OnT: Har patch R11 förbättrat stabiliteten alls?

Jo men du har ju ingen karta på hardcore.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Man dör lika lätt på Normal som HC - oneshot!

OnT: Har patch R11 förbättrat stabiliteten alls?

Vi har inte R11 än utan R10. Det är bättre stabilitet nu än i helgen men vi upplever fortfarande krascher och blaze disconnects ungefär 1 gång per dygn.
Vi ligger på +15h upptid just nu.

Skrivet av MathNinja:

Kul att Sweclockers klättrar på listorna.
Spelar på alla möjliga servrar, mest svenska och tyska.
Har inte varit inne på en enda server än där folk använder mick.
Fungerar inte VOIP??

På Sweclockers servrar kör det flesta på Mumble för VOIP. Du hittar länk i min signatur för hur du hittar dit.

Permalänk
Medlem

Vill ha HC och minimap. Spotting och allt däromkring är ju stor del av spelet. (Vill absolut inte ha 3D-spotting).
Finns det med men filtreringen i Battlelog verkar inte fungera med minimap-alternativet.

Permalänk
Medlem

Var inte och testa HC igår och det blev betydligt enklare med Sniper där

1 shot kill

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen skill spela HC. Det är för folk som inte kan träffa!

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja hatar minimap så mycket att jag skulle sluta spela spelet

HC no Minimap ja !!!

Skrivet av Kriddezor:

Jo men du har ju ingen karta på hardcore.

Hört att de som dominerar använder minimap hela tiden, de som är sämre använder inte minimap (jag t ex).

Skrivet av agentq15:

Vi har inte R11 än utan R10. Det är bättre stabilitet nu än i helgen men vi upplever fortfarande krascher och blaze disconnects ungefär 1 gång per dygn.
Vi ligger på +15h upptid just nu.

15h var inte mycket men antar att det är bättre än andra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

15h var inte mycket men antar att det är bättre än andra.

Nä, vi hade över ett dygn igår men som sagt så är det inte 100% stabilt än...

Permalänk
Medlem

HC är det enda sättet att spela BF4.

Utan HC så kan man lika gärna spela Unreal Tournament instagib eller nåt, för det är vad spelet blir med alla idiotiska hjälpmedel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

HC är det enda sättet att spela BF4.

Utan HC så kan man lika gärna spela Unreal Tournament instagib eller nåt, för det är vad spelet blir med alla idiotiska hjälpmedel.

Ja för BF4 HC är ju verkligen inte instagib där alla spelar recon med sniper rifles som oneshottar oavsett avstånd.
Och vad hade UT : instagib för hjälpmedel förutom att allt oneshottade(alá BF4 HC)

Permalänk
Medlem

Vem är det som bestämmer reglerna på SWEC-servern? Tycker de är lite tetiga varningar när man skriver. Så som CAPS etc.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Ja för BF4 HC är ju verkligen inte instagib där alla spelar recon med sniper rifles som oneshottar oavsett avstånd.
Och vad hade UT : instagib för hjälpmedel förutom att allt oneshottade(alá BF4 HC)

En recon/sniperlimit borde definitivt finnas!

Skrivet av Jaaay2k:

Vem är det som bestämmer reglerna på SWEC-servern? Tycker de är lite tetiga varningar när man skriver. Så som CAPS etc.

Pinsamt ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Ja för BF4 HC är ju verkligen inte instagib där alla spelar recon med sniper rifles som oneshottar oavsett avstånd.
Och vad hade UT : instagib för hjälpmedel förutom att allt oneshottade(alá BF4 HC)

Lätt löst genom att begränsa sniper slots. På servrar som gör det så är de knappast så effektfulla så de kan vända striden.

Visst där finns idioter som inte vet vad täckning betyder utan springer på öppna ytor och sen gråter högt över hur obalanserad Recon är...

Permalänk

Hardcore skulle vara spelbart utan Airburst/m320/gp30, och det eviga granat spamet... Tycker det är vad som förstör HC för mig iaf, och puckon som inte duger till att se skillnad på fiendly/hostile...

Permalänk
Skrivet av HasseAro:

Lätt löst genom att begränsa sniper slots. På servrar som gör det så är de knappast så effektfulla så de kan vända striden.

Visst där finns idioter som inte vet vad täckning betyder utan springer på öppna ytor och sen gråter högt över hur obalanserad Recon är...

Det är en ganska dum lösning eftersom att BF4 är omstrukturerat i hur kitten fungerar.
Du kan spela extremt offensivt med en recon som nyttjar en karbin.

Folk kan, istället, lära sig att röra sig på ett vättigt sett, använda supression (det funkar faktiskt) genom automateld mot andra positioner medan resten i gruppen rör sig frammåt.

Så många snipers är inte inne på servrarna, det är bara att dom har ihjäl folk snabbare än på normal och därför gnäller folk på att det finns "sååååå många sn0000pers".

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Det är en ganska dum lösning eftersom att BF4 är omstrukturerat i hur kitten fungerar.
Du kan spela extremt offensivt med en recon som nyttjar en karbin.

Folk kan, istället, lära sig att röra sig på ett vättigt sett, använda supression (det funkar faktiskt) genom automateld mot andra positioner medan resten i gruppen rör sig frammåt.

Så många snipers är inte inne på servrarna, det är bara att dom har ihjäl folk snabbare än på normal och därför gnäller folk på att det finns "sååååå många sn0000pers".

Suppression....
I BF4...

HAHAHAH!

Brukar se ut så här:

LMG rakt i bröstkorgen på en recon lite längre bort där flera kulor träffar och allting runt omkring honom blästras bort.
- LOL NO SCOPE PEW PEW MK MOD 11 LAZERGUNS

Så dör man.
(Poängen är att suppression inte finns alls.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Det är en ganska dum lösning eftersom att BF4 är omstrukturerat i hur kitten fungerar.
Du kan spela extremt offensivt med en recon som nyttjar en karbin.

Folk kan, istället, lära sig att röra sig på ett vättigt sett, använda supression (det funkar faktiskt) genom automateld mot andra positioner medan resten i gruppen rör sig frammåt.

Så många snipers är inte inne på servrarna, det är bara att dom har ihjäl folk snabbare än på normal och därför gnäller folk på att det finns "sååååå många sn0000pers".

Många av de HC-servrar jag spelat på lider rejält av att ha obegränsat antal Recon. Spelet blir ju urtrist när majoriteten kör Recon och bara sitter på sina kullar och snipar varandra. Ingen tar flaggor eller bryr sig om nåt annat. Visst det är en smaksak, men för de som tycker Recon är trist så är de servrar öken. De borde inte hålla Conquest utan Team Deathmatch (om det läget finns ens, om inte så spela Call of duty istället).

Permalänk
Medlem

Ser inte poängen med HC, fruktansvärt trist spelläge. Det uppmanar verkligen till spray & pray då färre skott faktiskt behöver träffa, att inte kunna upplysa medspelare om var man ser fiender dödar effektivt all "realism" resterande borttaga funktioner skall tillföra.

Testade Swec-servern under gårdagen och såg dessutom att folk bannades till höger och vänster för ett allt för okristligt språkbruk helt utan att se till kontext. Jag vill inte skyddas från svordomar genom censur, inte heller finner jag någon "utmaning" i att ett eller två skott tar död på min fiende, då hade jag spelat Call of Duty. Nej, jag håller mig fortsatt till Webhallens servrar istället..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Den vanliga kartan går fortfarande att använda, så det hjälper att spotta även i HC.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Ser inte poängen med Normalläget, fruktansvärt trist spelläge. Det uppmanar verkligen till spray & pray då man har magiska magasin i vapnen som gör att du får behålla patronerna som finns kvar i magasinet som slängs bort... Att kunna upplysa medspelare om var man ser fiender verbalt är definitivt mycket mer utmanande än att sätta på 3D-hacket. Nej tack, Jag håller mig borta från Pojkhallen's servrar...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Ser inte poängen med Normalläget, fruktansvärt trist spelläge. Det uppmanar verkligen till spray & pray då man har magiska magasin i vapnen som gör att du får behålla patronerna som finns kvar i magasinet som slängs bort... Att kunna upplysa medspelare om var man ser fiender verbalt är definitivt mycket mer utmanande än att sätta på 3D-hacket. Nej tack, Jag håller mig borta från Pojkhallen's servrar...

Låter som att någon är lite arg.
Men visst, soldater slänger bort sina magasin väl? HC är ju mer orealistiskt där magasinet bara försvinner.
Hade varit något ifall dom körde ett riktigt mag pool system inte det här dåliga skämtet till ett försök till mag pool.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iaken:

Ser inte poängen med Normalläget, fruktansvärt trist spelläge. Det uppmanar verkligen till spray & pray då man har magiska magasin i vapnen som gör att du får behålla patronerna som finns kvar i magasinet som slängs bort... Att kunna upplysa medspelare om var man ser fiender verbalt är definitivt mycket mer utmanande än att sätta på 3D-hacket. Nej tack, Jag håller mig borta från Pojkhallen's servrar...

Du menar att det är bättre där du sprejar ett magasin på en kille och behöver bara träffa ett skott? HC i BF4 är skräp.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds