Problem med BF4-server från RocketBlast

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem
kan verkligen inte alls logga in på "kontrollpanelen" och meddelandet jag får är (Invalid User ID or Password.
You have used 1 out of 20 login attempts. After all 20 have been used, you will be unable to login for 0 minutes.)

+ I rocketcon står det fel rcon pass kontakta supporten..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Även jag har problemet med "We couldn't connect to your server, wrong RCON password. Please contact support." när jag försöker starta om servern... Finns det hjälp att få? : ) Är för övrigt nykomling inom server-världen, så om någon skulle vilja guida mig lite är det mer än tacksamt mottaget!

Permalänk

Vi håller på att kikar på problemet ni nämner. Anledningen till felmeddelandet är att rcon-lösenordet i vår databas inte matchar det aktuella lösenordet som servern kör. Vi använder en mellantabell så det går att ändra lösenord via kontrollpanelen men fortfarande kunna starta om servern för att ändringarna ska gälla (annars skulle det ske en missmatch). Maila in på supporten så kan vi hjälpa er manuellt så länge.

Detsamma gäller inloggningsproblem på RocketCon. Bara maila så åtgärdar vi det så fort vi kan

EDIT: Oj, klockan är ganska mycket. Nåja, ena delen av problemet är löst. Den andra ska vi kunna klara av under morgondagen tycker jag.

Permalänk
Medlem

Okej, jättefint. Fick mycket hjälp av Martin på er support igår, bland annat med hur man installerar procon plugins samt ansluter till den.

För tillfället återstår bara en fråga: hur kommer det sig att min server kör med en så pass gammal version av procon layer? Inne i procon programmet står det att layer körs med 1.4.1.4, som visst ska vara mer än ett år gammal.. Jag har försökt att uppdatera manuellt, men det gick bara från 1.4.1.3 till 1.4.1.4, fanns ingen nyare i listan att välja på. Är ju lite tråkigt när i princip inga plugin funkar för att lagret är föråldrad :/ Kan man på nåt vis få en nyare version?

Fick inte chansen att tacka Martin från supporten ordentligt igår, du kan väl vidarebefordra ett gott tack till honom eller nåt

Permalänk

Hej,

Kan inte svara den frågan exakt. Vad jag vet har vi inte fått in någon information tidigare om att det varit problem med plugins, och därför kanske det inte uppmärksammas. Kan inte uppdatera det personligen men det är lyft till folk som kan ordna det. Kan inte ge svar när det löser sig dock. I värsta fall kan vi säkert sätta upp någonting manuellt tills vidare.

Skoj att höra! Martin brinner verkligen för det här och det är sällan det postiva lyfts fram. Vidarebefodrar detta direkt

/Daniel

EDIT: Glömde tillägga. Vi har löst rcon-synk problemet tidigare idag, så nu ska det fungera bättre. Använd helst inte tredjepartstillägg för att modifiera just rcon-lösenordet.

Permalänk
Medlem

Hur installerar jag plugin till mitt procon layer på korrekt sätt? Står att man ska ladda upp följande fil till följande mapp:

procon/Plugins/BF4 CAdaptiveServerSize.cs [copy file into there.]
procon/Plugins CAdaptiveServerSize.inc [copy file into there.]

Hittar inte någon mapp som heter plugins. Var laddar jag upp? : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Sen så kommer RocketCon få en "monitor"-del för kunderna som man kan välja att aktivera på sin server. Då får du gemensamma banlistor över dina servrar, en spelardatabas, chattloggar m.m. Dvs, lite som rconnet. Och riktigt välskrivet system för in-game kommandon som slår de övriga utan problem. Det håller på att testas nu, och utvecklas på varje dag. Så det förhoppningsvis inte långt kvar innan det dyker upp i RocketCon

Hej jagardaniel

Undrar lite hur det går med "monitor" delen i RocketCon. Får ni någon ordning på det eller ställer alla uppdateringar till BF4 till det för er? Är väldigt sugen på "monitor" biten.

Har tidigare haft detta aktiverat på våra servrar i BF30 men efter en buggrapport till Ronald 16 januari så har jag inte hört eller sätt något mer angående denna funktion. Dessa funktioner togs bort så att säga. Om jag tolkade det rätt så var denna del inte färdig utvecklat eller har jag totalt bommat något, typ att jag ska aktivera det själv. Du kanske kan berätta lite om hur det går för jag börjar tröttna lite på Frostbite ;).

Blackis

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

-- Problemete är fixat --

Försöker (och försökt) att få tillgång till själva Procon som ligger hos Rocketblast där jag även hyr servern men utan någon framgång

Började att hyra servern hos Rocketblast och körde inställningar genom Procon från min dator. Detta funkade utan problem men störde mig på att servern "glömde" sina inställningar när jag stängde ner Procon. Därför bestämde jag mig för att skaffa Procon via samma ställe som servern.
Fick all info igår för inloggning till Procon men där står det sedan helt still, meddelandet är "Connection error" vilket känns som det är fel på Rocketblast sida.

Jag kan logga in på Rocketblast's kontrollpanel, lägga in filer mm men kan inte ansluta till den med min Procon.

Gör jag något fel eller är det fel på Rocketblast sida?

Fick kontakt med Rocketblast och kan nu ansluta
Visa signatur

Fractal Design Define R6 TG | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | Intel Core i7 8700K 3,7GHz | NZXT Kraken X62 280mm | Corsair Vengeance Black RGB LED DDR4 3000MHz 4x8GB | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Acer Predator XB271HU + LG 27UL650 | Seasonic Focus Plus Gold 750W | Samsung 960 EVO Series 500Gb + Crucial P1 M.2 2280 1TB

Permalänk
Skrivet av blackis:

Hej jagardaniel

Undrar lite hur det går med "monitor" delen i RocketCon. Får ni någon ordning på det eller ställer alla uppdateringar till BF4 till det för er? Är väldigt sugen på "monitor" biten.

Har tidigare haft detta aktiverat på våra servrar i BF30 men efter en buggrapport till Ronald 16 januari så har jag inte hört eller sätt något mer angående denna funktion. Dessa funktioner togs bort så att säga. Om jag tolkade det rätt så var denna del inte färdig utvecklat eller har jag totalt bommat något, typ att jag ska aktivera det själv. Du kanske kan berätta lite om hur det går för jag börjar tröttna lite på Frostbite ;).

Blackis

Hej,

Jag kan tyvärr inte ge dig ett exakt svar. Monitor-delen är i sig fungerande och vi använder den mot Webhallens servrar, så alla våra administratörer har tillgång till systemet. Alla spelar registreras i en databas. Chatt loggas. Bans som sträcker sig över flera servrar. Möjlighet att banna i efterhand. In-game kommandon mm. Detta är inte påkopplad mot privata kunders servrar än. Senaste tiden har det varit i princip brandsläckning, men det har förbättrats rejält på senaste tiden. Detta gör att vi förhoppningsvis kommer att ha mer utvecklingstid framöver. Men jag kommer inte lova någonting då det inte finns något svar än. Men det är verkligen någonting vi vill få ut med tanke på att ProCon är långt ifrån optimalt, och vi vill kunna leverera en enklare lösning på detta.
Det är även ett stort steg att gå ifrån 20 servrar och sedan lasta ut det på alla privatas servrar. Är ganska mycket data som skyfflas in i databaser.

http://i.imgur.com/iXatc83.png
http://i.imgur.com/7VIHOUE.png

Skrivet av Luthuur:

-- Problemete är fixat --

Försöker (och försökt) att få tillgång till själva Procon som ligger hos Rocketblast där jag även hyr servern men utan någon framgång

Började att hyra servern hos Rocketblast och körde inställningar genom Procon från min dator. Detta funkade utan problem men störde mig på att servern "glömde" sina inställningar när jag stängde ner Procon. Därför bestämde jag mig för att skaffa Procon via samma ställe som servern.
Fick all info igår för inloggning till Procon men där står det sedan helt still, meddelandet är "Connection error" vilket känns som det är fel på Rocketblast sida.

Jag kan logga in på Rocketblast's kontrollpanel, lägga in filer mm men kan inte ansluta till den med min Procon.

Gör jag något fel eller är det fel på Rocketblast sida?

Skönt att du löste det. ProCon behöver konfigureras i TCAdmin för att peka mot din spelinstans
Hojta om det dyker upp flera problem!

Jag vill även tipsa er som behöver support att använda supporten istället för snabbare svar. Det går givetvis bra att söka hjälp här, vi svarar glatt, men kanske inte lika fort. Många av oss hänger förvisso här ofta, men supporten är en mer frekvent uppslagning i det dagliga surfschemat

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag vill även tipsa er som behöver support att använda supporten istället för snabbare svar. Det går givetvis bra att söka hjälp här, vi svarar glatt, men kanske inte lika fort. Många av oss hänger förvisso här ofta, men supporten är en mer frekvent uppslagning i det dagliga surfschemat

Tackar för svar :).

Edit: En annan fråga som du kanske kan hjälpa mig med angående konfig av en BF4 server. Ska man inte kunna välja om man vill ha Commander eller inte på en "Normal, Rankad" server och att den då fortfarande kommer visa sig som Normal i Battleloggen?

Får inte till det med Rocketcon. Läser man senaste PC_Server_R31_117719_Docs för ServerAdministrator så står det som du ser på bilden nedan om jag förstår det rätt. Att man ska kunna använda vars.commander "true / false"
Om jag ändrar en av våra servrar från Custom till Normal / Rankad med Rocketcons knappsystem så försvinner valmöjligheten commander true / false.

Försöker jag ändra i texteditorn till vars.commander "false" så får jag detta meddelande: #vars.commander "false" #Removed because vars.preset is set.

Ja hoppas du hänger med i svängarna och förstår vad jag menar.

Dold text
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av blackis:

Tackar för svar :).

Edit: En annan fråga som du kanske kan hjälpa mig med angående konfig av en BF4 server. Ska man inte kunna välja om man vill ha Commander eller inte på en "Normal, Rankad" server och att den då fortfarande kommer visa sig som Normal i Battleloggen?

Får inte till det med Rocketcon. Läser man senaste PC_Server_R31_117719_Docs för ServerAdministrator så står det som du ser på bilden nedan om jag förstår det rätt. Att man ska kunna använda vars.commander "true / false"
Om jag ändrar en av våra servrar från Custom till Normal / Rankad med Rocketcons knappsystem så försvinner valmöjligheten commander true / false.

Försöker jag ändra i texteditorn till vars.commander "false" så får jag detta meddelande: #vars.commander "false" #Removed because vars.preset is set.

Ja hoppas du hänger med i svängarna och förstår vad jag menar.

Hej blackis!

Kommer svara som en användare nu och inte respresentant för Rocket Blast (behöver verifiera mitt konto först).
Det verkar som att commander-slotsen hoppar in automatiskt om du har tillräckligt med slots för detta. Jag hoppade in på en server som vi har commander-slots på men fortfarnade under Normal, konfigurerad via RocketCon. Vi har satt vars.maxPlayers 64 och vars.maxSpectators 1 på en server som har totalt 70 slots "köpt". Eftersom 64 är max spelare och och commander slots kan vara maximalt 2, samt att spectator är fast på en 1 så har vi alltså 64 spelare, 1 spectator slots och 2 commander slots. Vi har egentligen tre slots till som vi skulle kunna lägga på spectatorplatser.

Så testa detta; Har ni köpt 64 slots och vill ha två commander-platser, sätt servern till normal, sätt maxplayers till 62 och sedan kommer commander automatiskt ta de 2 slotsen, så länge ni inte konfigurerat en spectator-plats som tar den. Ni ska inte behöva klicka i vars.commander true alls i konfigurationsmenyn utan detta ska fyllas upp automagiskt då servern är satt till Normal. Detta är inget unikt för Rocket Blast utan bara hur EA/DICE har byggt upp hela lösningen med slots. Det är rörigt, speciellt med olika presents som kräver att vissa värden ej är satta. Vi kan t ex inte sänka idle-kick för folk som vill starta igång servrar, för då går servern över till custom. Bedrövligt i min mening.

Fungerade det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Hej blackis!

Kommer svara som en användare nu och inte respresentant för Rocket Blast (behöver verifiera mitt konto först).
Det verkar som att commander-slotsen hoppar in automatiskt om du har tillräckligt med slots för detta. Jag hoppade in på en server som vi har commander-slots på men fortfarnade under Normal, konfigurerad via RocketCon. Vi har satt vars.maxPlayers 64 och vars.maxSpectators 1 på en server som har totalt 70 slots "köpt". Eftersom 64 är max spelare och och commander slots kan vara maximalt 2, samt att spectator är fast på en 1 så har vi alltså 64 spelare, 1 spectator slots och 2 commander slots. Vi har egentligen tre slots till som vi skulle kunna lägga på spectatorplatser.

Så testa detta; Har ni köpt 64 slots och vill ha två commander-platser, sätt servern till normal, sätt maxplayers till 62 och sedan kommer commander automatiskt ta de 2 slotsen, så länge ni inte konfigurerat en spectator-plats som tar den. Ni ska inte behöva klicka i vars.commander true alls i konfigurationsmenyn utan detta ska fyllas upp automagiskt då servern är satt till Normal. Detta är inget unikt för Rocket Blast utan bara hur EA/DICE har byggt upp hela lösningen med slots. Det är rörigt, speciellt med olika presents som kräver att vissa värden ej är satta. Vi kan t ex inte sänka idle-kick för folk som vill starta igång servrar, för då går servern över till custom. Bedrövligt i min mening.

Fungerade det bättre?

Ska titta på det när servern blir tom. Återkommer med svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Hej blackis!

Fungerade det bättre?

Ok har suttit här och mixtrat med våra servers (Vill förtydliga att jag vill inte ha commander på servern). Verkar som det beror på vilka kartor man kör. Man kan inte endast köra conquest kartor i kartrotationen utan commander. Man måste då ställa in server som custom. Lägger man in en domination karta i rotationen så försvinner commandern. Då visas Ranked/Normal i battlelog.

Idiotisk system från Dice men men.... Men om det finns någon som har en conquest server utan commander som visas som Normal i battlelog så får ni gärna höra av er.

Edit: Sorry för dubbel post

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blackis:

Ok har suttit här och mixtrat med våra servers (Vill förtydliga att jag vill inte ha commander på servern). Verkar som det beror på vilka kartor man kör. Man kan inte endast köra conquest kartor i kartrotationen utan commander. Man måste då ställa in server som custom. Lägger man in en domination karta i rotationen så försvinner commandern. Då visas Ranked/Normal i battlelog.

Idiotisk system från Dice men men.... Men om det finns någon som har en conquest server utan commander som visas som Normal i battlelog så får ni gärna höra av er.

Edit: Sorry för dubbel post

Förlåt, jag misstolkade inlägget i sådanafall. Låter som en mysig bugg det där med domination. Jag kände faktiskt inte till att man är påtvingad commander när man kör conquest@normal, men du har helt rätt - och detta är som sagt något som EA/DICE styr. Våra normal-servrar som kör conquest har alla commander-slots :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Förlåt, jag misstolkade inlägget i sådanafall. Låter som en mysig bugg det där med domination. Jag kände faktiskt inte till att man är påtvingad commander när man kör conquest@normal, men du har helt rätt - och detta är som sagt något som EA/DICE styr. Våra normal-servrar som kör conquest har alla commander-slots :/

Daniel vad har hänt med Webhallen 01 all maps? Den var ju alltid full förr , men nu är det aldrig en kotte inne där :S

Permalänk
Skrivet av Dippenz:

Daniel vad har hänt med Webhallen 01 all maps? Den var ju alltid full förr , men nu är det aldrig en kotte inne där :S

Jag vågar inte svara på det. Det är inget fel med servrarna i sig, men det är tyvärr väldigt tomt på folk. Vi försöker göra förändringar för att öka aktiviteten, troligtvis kraftigare sådana inom kort. Samtidigt vill vi gärna ha in feedback från spelare vad vi kan göra bättre och ändra på. I slutändan så handlar det om att folk hoppar in för att starta upp servrarna tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Hej igen

Hur ska man lyckas med att aktivera fairFight.activate "true" via Rocketcon.
Hur jag en ändrar på alla vars så får jag inte till det. Detta är till våran Match server som då ska vara konfigurerad efter ESL Battlefield 4 5on5 A-Series (se konfig nedan).

Fungerar bra att aktivera fairFight via Rocketcon men det blir inte aktiverat så att säga. I Battlelog så är den inaktiv likaså i Procon Frostbite efter en omstart av servern. Det enda sättet jag lyckas med att aktivera fairFight på en Private Custom Server är att via Procon Frostbite bocka i bocken för fairFight. Detta håller ju enda tills servern måste startas om igen.

Problemet har funnits sedan starten av BF4 vill jag minnas. Har googlat runt en del men hittar inget som stämmer in på vårat problem.
När man söker på svenska match servrar exempelvis EYEBALLERS med flera så hittar jag bara en server som har fairFight aktiverad. Kan det vara så att det helt enkelt inte går att aktivera fairFight förutom via procon frostbite på en Private Custom Server?

Har slagit av layerserver och procon frostbite med m.m för att utesluta konflikt med andra verktyg.

Inga problem med att aktivera fairFight på våra normala servrar. Så är det EA/Dice igen som bråkar tro. Men det som faller mig udda är väl att en så stor liga som ESL borde ha uppmärksammat detta problem

Så här är våran och den ESL konfiguration som ska brukas i match spel. Hoppas att någon kan hjälpa till att lösa detta.

punkBuster.activate "true"
fairFight.activate "true" <----------RocketCon tar commandot men registrera ändock till Battlelog att det är inaktivt.
vars.serverType "private"
admin.password "xxxxxxx"
vars.serverName "=BF30= War Server"
vars.serverDescription "BF30 @ www. bf30.se"
vars.serverMessage "Welcome to =BF30="
vars.gamePassword "xxxxxxxx"
vars.alwaysAllowSpectators "false"
vars.maxSpectators 0
vars.maxPlayers 12
vars.vehicleSpawnAllowed "false"
vars.commander "false"
vars.gameModeCounter 67
vars.forceReloadWholeMags "false"
vars.autoBalance "false"
vars.friendlyFire "true"
vars.idleTimeout 0
vars.teamKillCountForKick 0
vars.teamKillValueForKick 0
vars.teamKillValueIncrease 1
vars.teamKillValueDecreasePerSecond 0
vars.killCam "false"
vars.miniMap "true"
vars.3dSpotting "true"
vars.miniMapSpotting "true"
vars.3pCam "true"
vars.idleBanRounds 0
vars.hitIndicatorsEnabled "true"
vars.unlockMode "all"
vars.vehicleSpawnDelay 100
vars.bulletDamage 100
vars.nameTag "true"
vars.regenerateHealth "true"
vars.roundRestartPlayerCount -1
vars.roundStartPlayerCount -1
vars.onlySquadLeaderSpawn "false"
vars.soldierHealth 100
vars.hud "true"
vars.playerManDownTime 100
vars.playerRespawnTime 100
reservedSlotsList.aggressiveJoin "true"
vars.roundLockdownCountdown 60
vars.roundWarmupTimeout 600
vars.mpExperience "DOMCLASSIC"

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blackis:

Hej igen

Hur ska man lyckas med att aktivera fairFight.activate "true" via Rocketcon.
Hur jag en ändrar på alla vars så får jag inte till det. Detta är till våran Match server som då ska vara konfigurerad efter ESL Battlefield 4 5on5 A-Series (se konfig nedan).

Fungerar bra att aktivera fairFight via Rocketcon men det blir inte aktiverat så att säga. I Battlelog så är den inaktiv likaså i Procon Frostbite efter en omstart av servern. Det enda sättet jag lyckas med att aktivera fairFight på en Private Custom Server är att via Procon Frostbite bocka i bocken för fairFight. Detta håller ju enda tills servern måste startas om igen.

Problemet har funnits sedan starten av BF4 vill jag minnas. Har googlat runt en del men hittar inget som stämmer in på vårat problem.
När man söker på svenska match servrar exempelvis EYEBALLERS med flera så hittar jag bara en server som har fairFight aktiverad. Kan det vara så att det helt enkelt inte går att aktivera fairFight förutom via procon frostbite på en Private Custom Server?

Har slagit av layerserver och procon frostbite med m.m för att utesluta konflikt med andra verktyg.

Inga problem med att aktivera fairFight på våra normala servrar. Så är det EA/Dice igen som bråkar tro. Men det som faller mig udda är väl att en så stor liga som ESL borde ha uppmärksammat detta problem

Så här är våran och den ESL konfiguration som ska brukas i match spel. Hoppas att någon kan hjälpa till att lösa detta.

punkBuster.activate "true"
fairFight.activate "true" <------------------- RocketCon tar commandot men registrera ändock till Battlelog att det är inaktivt.
vars.serverType "private"
admin.password "xxxxxxx"
vars.serverName "=BF30= War Server"
vars.serverDescription "BF30 @ www. bf30.se"
vars.serverMessage "Welcome to =BF30="
vars.gamePassword "xxxxxxxx"
vars.alwaysAllowSpectators "false"
vars.maxSpectators 0
vars.maxPlayers 12
vars.vehicleSpawnAllowed "false"
vars.commander "false"
vars.gameModeCounter 67
vars.forceReloadWholeMags "false"
vars.autoBalance "false"
vars.friendlyFire "true"
vars.idleTimeout 0
vars.teamKillCountForKick 0
vars.teamKillValueForKick 0
vars.teamKillValueIncrease 1
vars.teamKillValueDecreasePerSecond 0
vars.killCam "false"
vars.miniMap "true"
vars.3dSpotting "true"
vars.miniMapSpotting "true"
vars.3pCam "true"
vars.idleBanRounds 0
vars.hitIndicatorsEnabled "true"
vars.unlockMode "all"
vars.vehicleSpawnDelay 100
vars.bulletDamage 100
vars.nameTag "true"
vars.regenerateHealth "true"
vars.roundRestartPlayerCount -1
vars.roundStartPlayerCount -1
vars.onlySquadLeaderSpawn "false"
vars.soldierHealth 100
vars.hud "true"
vars.playerManDownTime 100
vars.playerRespawnTime 100
reservedSlotsList.aggressiveJoin "true"
vars.roundLockdownCountdown 60
vars.roundWarmupTimeout 600
vars.mpExperience "DOMCLASSIC"

Dold text

Hej! Tack för ett informativt inlägg och härlig felsökning

Eyeballers är faktiskt våran gamla server och jag har bråkat med precis samma sak. Det fungerar utmärkt på icke låsta servrar. Men så fort den blir privat så går inte fairfight igång, precis som du skriver. Om du gör en sökning på battlelog efter privata servrar så ser du att fairfight inte är aktiverat på någon av dessa. ESL har dessvärre inte så stort inflytande alls vad gäller spelet. I princip ingenting skulle jag tro. Man har fått en summa pengar som man kör EMS One på, och det är det. Jag kände faktiskt inte till att man kunde aktivera FairFight under spelets gång via ProCon (eller annan programvara som skickar in det kommandot). Detta kan mycket väl vara en bugg - ja, från båda håll. Antingen är det tänkt att det ska vara avstängt på privata servrar, eller så är det inte tänkt att det skall kunna aktiveras under spelets gång.

Jag kommer testa lite fram och tillbaka och se om jag kan hitta någonting i loggarna kring detta. Ibland kan man ha tur att hitta något stycke. Annars kan vi nog lyfta det till DICE och se vad man har att säga om saken. Håller dig uppdaterad om vad som händer, om något händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Hej! Tack för ett informativt inlägg och härlig felsökning

Eyeballers är faktiskt våran gamla server och jag har bråkat med precis samma sak. Det fungerar utmärkt på icke låsta servrar. Men så fort den blir privat så går inte fairfight igång, precis som du skriver. Om du gör en sökning på battlelog efter privata servrar så ser du att fairfight inte är aktiverat på någon av dessa. ESL har dessvärre inte så stort inflytande alls vad gäller spelet. I princip ingenting skulle jag tro. Man har fått en summa pengar som man kör EMS One på, och det är det. Jag kände faktiskt inte till att man kunde aktivera FairFight under spelets gång via ProCon (eller annan programvara som skickar in det kommandot). Detta kan mycket väl vara en bugg - ja, från båda håll. Antingen är det tänkt att det ska vara avstängt på privata servrar, eller så är det inte tänkt att det skall kunna aktiveras under spelets gång.

Jag kommer testa lite fram och tillbaka och se om jag kan hitta någonting i loggarna kring detta. Ibland kan man ha tur att hitta något stycke. Annars kan vi nog lyfta det till DICE och se vad man har att säga om saken. Håller dig uppdaterad om vad som händer, om något händer.

Hehehe precis... om något händer ;). Men det jag tänkte på är att jag kan inte hitta något på ESL´s hemsida där detta tas upp. Men det står att man måste ha det aktiverat enlig deras regler. Någon borde där egentligen ha kommenterat detta pga att det blir ett regelbrott och man kan då förlora matcher pga detta om någon lägger in en protest.

Har inte frågat på ESL forum men ska nog ta och göra ett inlägg, min engelska är inte så bra så har dragit mig för det ;). Sen så har vi Runnguns server som då kör CONQUEST Private Custom och har FairFight aktiverat enligt Battlelog.

Det man inte vet är om dom som jag aktiverar det via Procon Frostbite och kör det via Layer server som står hemma 24/7. Ska ta och kolla på deras hemsida och se om jag får fram något där.

Ikväll är det match dax så nu aktiverar vi det via Procon Frostbite så länge. Tackar för din uppskattning av inlägget och väntar på att få höra mer om detta om det nu dyker upp något. Hittar jag eller hör något så hör jag självklar av mig.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blackis:

Hehehe precis... om något händer ;). Men det jag tänkte på är att jag kan inte hitta något på ESL´s hemsida där detta tas upp. Men det står att man måste ha det aktiverat enlig deras regler. Någon borde där egentligen ha kommenterat detta pga att det blir ett regelbrott och man kan då förlora matcher pga detta om någon lägger in en protest.

Har inte frågat på ESL forum men ska nog ta och göra ett inlägg, min engelska är inte så bra så har dragit mig för det ;). Sen så har vi Runnguns server som då kör CONQUEST Private Custom och har FairFight aktiverat enligt Battlelog.

Det man inte vet är om dom som jag aktiverar det via Procon Frostbite och kör det via Layer server som står hemma 24/7. Ska ta och kolla på deras hemsida och se om jag får fram något där.

Ikväll är det match dax så nu aktiverar vi det via Procon Frostbite så länge. Tackar för din uppskattning av inlägget och väntar på att få höra mer om detta om det nu dyker upp något. Hittar jag eller hör något så hör jag självklar av mig.

Jag har grävt lite lätt och det verkar helt enkelt inte som att servern kör fairFight.activate (som ligger i Startup.txt) vid uppstart. Den skriver att den kör kommandot i loggen, men uppenbarligen verkar det inte fungera.

Efter en omstart av servern:
Sent: "fairFight.isActive"
Response: ['OK', 'false']

och så skickar du in att aktivera det:
Sent: "fairFight.activate"
Response: ['OK', 'Connecting']

Response: ['OK', 'true']

Syns även i loggen att det aktiveras. Och på battlelog då.
Så då står vi där igen - antingen är det servern som inte lyckas få igång fairfight vid en start (på olåsta servrar så aktiveras det ju utan att ha fairFight.activate i Startup.txt). Eller så ska det inte gå att aktivera alls. Jag tror fortfarande mer på första alternativet. Skickat iväg det och se om vi kan få något "officiellt" svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag har grävt lite lätt och det verkar helt enkelt inte som att servern kör fairFight.activate (som ligger i Startup.txt) vid uppstart. Den skriver att den kör kommandot i loggen, men uppenbarligen verkar det inte fungera.

Efter en omstart av servern:
Response: ['OK', 'false']

och så skickar du in att aktivera det:
Sent: "fairFight.activate"
Response: ['OK', 'Connecting']

Response: ['OK', 'true']

Syns även i loggen att det aktiveras. Och på battlelog då.
Så då står vi där igen - antingen är det servern som inte lyckas få igång fairfight vid en start (på olåsta servrar så aktiveras det ju utan att ha fairFight.activate i Startup.txt). Eller så ska det inte gå att aktivera alls. Jag tror fortfarande mer på första alternativet. Skickat iväg det och se om vi kan få något "officiellt" svar

Precis så uppför det sig som du beskriver. Ska ta och läsa igenom lite server dokument och se om man kan hitta något där. Så får vi se om det blir något svar från EA/Dice. Dom har ganska mycket på kö som priotieras högre än detta men då har vi gjort det vi kan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen

Undrar lite över den senaste uppdateringen till BF4. Det var ju så att vi fick en ny setting High Frequency Update och undrar nu om det är aktiverat på Rocketblast servrar?

Det snackas på diverse forum om att det är server providern som måste aktivera detta eller är det bara struntprat och det är redan aktiverat?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blackis:

Hej igen

Undrar lite över den senaste uppdateringen till BF4. Det var ju så att vi fick en ny setting High Frequency Update och undrar nu om det är aktiverat på Rocketblast servrar?

Det snackas på diverse forum om att det är server providern som måste aktivera detta eller är det bara struntprat och det är redan aktiverat?

Hej,
Har inte kommit ut någon information om detta vad jag vet - så jag vet tyvärr inte mer än vad du gör just nu. Kikar och svarar när jag har lite mer klarhet
Enligt deras nyhet så behöver RSP:erna aktivera detta (om det gäller PC).

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Hej,
Har inte kommit ut någon information om detta vad jag vet - så jag vet tyvärr inte mer än vad du gör just nu. Kikar och svarar när jag har lite mer klarhet

/Daniel

Hittade denna på tuben och där verkar det som att Rocketblast ej svarat om dom stödjer High Frequency Update

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Hej,

/Daniel

Hej jagardaniel

En fråga angående dessa vars som du ser längst ned. Har snackat lite med folk på Procon Frosbite forum angående dessa och dom är ju till för att få bort redy-knappen i BF4. I RocketCon så går det endast att köra dessa i vars.preset "CUSTOM". Om man vill ha en server som är Normal/Ranked/UtanRedy-Knapp så fungerar inte det. Utan man får upp detta:

line 22: vars.preset has been set, adding variables part of preset defenition not allowed.
line 23: vars.preset has been set, adding variables part of preset defenition not allowed.
line 24: vars.preset has been set, adding variables part of preset defenition not allowed.

Verkar som det finns dom som kan köra Normal/Ranked/Utan Redy-knapp. Eller är det restriktioner från EA/Dice?

vars.roundPlayersReadyBypassTimer 30
vars.roundPlayersReadyMinCount 0
vars.roundPlayersReadyPercent 0

Edit: Rocketblast har fixat problemet.

Visa signatur

Permalänk

We couldn't connect to your server, wrong RCON password. Please contact support.

@jagardaniel: Jäkligt gammal tråd men men. Har samma problem som de flesta andra.. ''We couldn't connect to your server, wrong RCON password. Please contact support.'' år inte starta om servern eller nåt.. Behöver verkligen hjälp. Mailat support utan framgång..