Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Arctic Hybrid + ASUS 7970

Permalänk
Medlem

Arctic Hybrid + ASUS 7970

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

Nej.

7970 kräver en special hybrid då kärnan är nedsänkt.
den finns dock inte att få tag på i Sverige vad jag vet

man kan köpa adapter i mellan 7970 och ovanstående kylare inte lika bra.
http://www.inet.se/produkt/5322038/ek-vga-supreme-hf-hd7970-c...
.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Nej.

7970 kräver en special hybrid då kärnan är nedsänkt.
den finns dock inte att få tag på i Sverige vad jag vet

man kan köpa adapter i mellan 7970 och ovanstående kylare inte lika bra.
http://www.inet.se/produkt/5322038/ek-vga-supreme-hf-hd7970-c...
.

aha okej, som sagt så vill jag vattenkyla mitt ovanstående kort, men inte med eget vattensystem. Har du tips på hur jag kan göra?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

aha okej, som sagt så vill jag vattenkyla mitt ovanstående kort, men inte med eget vattensystem. Har du tips på hur jag kan göra?

Får använda en adapter som Flopper säger, borde inte vara något mer problem än så. Dock undrar jag varför du vill vattenkyla ? Överklockning ? Vill ha det tystare ? Tror det inte blir mycket skillnad mot DCII eftersom det är en väldigt bra kylare.

Adaptern verkar inte finns i lager hos Inet, men den finns hos coolerkit.
http://www.coolerkit.se/shop/ek-vga-supreme-hf-3075p.html

Annars kan du säkerligen modda på en sluten vattenkylare, alltså typ H40 eller liknande.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Får använda en adapter som Flopper säger, borde inte vara något mer problem än så. Dock undrar jag varför du vill vattenkyla ? Överklockning ? Vill ha det tystare ? Tror det inte blir mycket skillnad mot DCII eftersom det är en väldigt bra kylare.

Adaptern verkar inte finns i lager hos Inet, men den finns hos coolerkit.
http://www.coolerkit.se/shop/ek-vga-supreme-hf-3075p.html

Annars kan du säkerligen modda på en sluten vattenkylare, alltså typ H40 eller liknande.

Oavsett om trådskaparen skall ha Accelero, modda på ett h40 eller dyl så behövs det ett shim mellan gpu och kylare på radeon 7970.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Oavsett om trådskaparen skall ha Accelero, modda på ett h40 eller dyl så behövs det ett shim mellan gpu och kylare på radeon 7970.

Tänker jag fel om jag vill vattenkyla mitt 7970 även om kylaren är från ASUS och väldigt bra? Jag tänker att jag vattenkyler min CPU, och lika gärna kan gå "all in" ? Vad anser ni?

Vilka behöver egentligen en Arctic accelero hybrid?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Oavsett om trådskaparen skall ha Accelero, modda på ett h40 eller dyl så behövs det ett shim mellan gpu och kylare på radeon 7970.

Sa jag något annorlunda ?

Skrivet av YamahaDGX630:

Tänker jag fel om jag vill vattenkyla mitt 7970 även om kylaren är från ASUS och väldigt bra? Jag tänker att jag vattenkyler min CPU, och lika gärna kan gå "all in" ? Vad anser ni?

Vilka behöver egentligen en Arctic accelero hybrid?

Har du något problem med den i nuet ? Om du är nöjd med ljudnivån och temperaturerna så behövs det väl inte. Tror skillnaden inte kommer bli så pass stor, helst om du redan är nöjd. Om du tänker gå all-in är det väl mer ett eget vattenkylnings system du borde kolla på, annars är skillnaden mellan luft och vattenkylning inte mycket.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.