Dayz problem med enkla saker...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Feb 2013

Dayz problem med enkla saker...

Tjäna! Jag är ny till dayz. Spelade aldrig arma 2 dayz moddet.

Som sagt har jag problem med enkla saker som att ta upp saker stänga dörrar osv, har sökt genom hela controllerna med hittar ingenting...
Hur gör man?

En annan sak är att jag inte har sett 1 enda zombie/spelare även på natten, finns det inga zombizar på alphan?

Ursäkta min stavning , är bara 14 år.

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2012

Scrolla på dörrarna för att få upp en meny där det står t.ex "open door"
Sedan trycker du på Enter för att öppna när du har det du vill göra markerat i menyn.

Det kan bero på att du spelar på servrar som är tomma, och där det inte finns loot. Annars får du kolla på kartan om du nu har en sådan och navigera dig mot en stad där det brukar finnas människor.
Zombies spawnar där det finns loot, ha det i tankarna också.

Men leta rätt på en ny server och spela där.

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av reflect:

Scrolla på dörrarna för att få upp en meny där det står t.ex "open door"
Sedan trycker du på Enter för att öppna när du har det du vill göra markerat i menyn.

Det kan bero på att du spelar på servrar som är tomma, och där det inte finns loot. Annars får du kolla på kartan om du nu har en sådan och navigera dig mot en stad där det brukar finnas människor.
Zombies spawnar där det finns loot, ha det i tankarna också.

Men leta rätt på en ny server och spela där.

Wow , tack!!!

Men hur får man upp mappen , hittar inte det heller

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lordran
Registrerad
Jan 2012

Hallå.

För att öppna och stänga dörrar så rullar du mus hjulet samtidigt som du tittar mot dörren tills du får upp en meny, Där rullar du tills du hittar Open Door eller Close door.

Många funktioner ska vara avaktiverade för att förbättra prestanda. Men zombisar finns, om spelare finns beror mer på vilken server du spelar på.

Men jag rekommenderar dig att gå till denna tråd på Reddit och läsa dig lite klokare.

http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1t23cw/dayz_tip_thread/

Prisa Solen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
frysland,mos kvar
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Wozzor:

Wow , tack!!!

Men hur får man upp mappen , hittar inte det heller

Om jaq inte är helt ute och cyklar så behöver du först hitta en sen är det M för att ta fram den

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Feb 2013

Alla problem lösta!!! Tack för alla svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Kolla på ett objekt eller en dörr, När du får upp en symbol eller text så trycker du "F" eller på scrollhjulet, Onödigt att scrolla om man är i en stressad situation

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lordran
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av H4nsson:

Kolla på ett objekt eller en dörr, När du får upp en symbol eller text så trycker du "F" eller på scrollhjulet, Onödigt att scrolla om man är i en stressad situation

Tack för tipset måste testas.

Prisa Solen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Jag brukar klicka på scrollhjulet när <||> ikonen kommer upp på dörrarna, funkar bra det med! Funkar bra när man kollar på saker för att plocka upp eller dricka, sedan kan man även scrolla till olika alternativ och klicka på hjulet på det man vill göra.

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...