Bästa VPN tjänsten för att få US-utbud på netflix samt HBO?

Permalänk
Medlem

Bästa VPN tjänsten för att få US-utbud på netflix samt HBO?

Som topic säger så letar jag efter folk med erfarenhet kring VPN-tjänster som gör att man kan komma åt det amerikanske utbudet på vissa streaming-tjänster, t.ex netflix och HBO, därutöver så ser jag gärna tycke och tankar kring vem's tjänst man ska köra på Android, så rekommendationer / åsikter kring tjänster på båda plattformarna tas tacksamt emot!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Har du en appletv så går de se på det amerikanska utbudet om du bara flashar om din device till att vara ifrån USA. sen får du leta upp någon dns runt om i världen som är lokaliserad i USA sen är de bara köra.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera StrongVPN. Använder den mycket för att streama olika video tjänster från USA. Deras Special PPTP paket för 55 Us$ per år (ca. 350 SEK) riktigt bra.
http://www.strongvpn.com/packages_special.shtml
På deras hemsida finns det även tydliga instruktioner på hur man sätter upp ett konto i alla möjliga olika operativsystem.
http://www.strongvpn.com/setup.shtml

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk

Ladda ner webbpluginet Hola unblocker!
Behöver inte massa VPN tunnlar för det!

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Har du en appletv så går de se på det amerikanska utbudet om du bara flashar om din device till att vara ifrån USA. sen får du leta upp någon dns runt om i världen som är lokaliserad i USA sen är de bara köra.

Har du lust och länka till hur man gör det? Sökt lite men hittar inget...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Jag kör med http://www.unblock-us.com i snart 2år. Är supernöjd. Använder det till ett par utvalda enheter hemma. Behör VPN för min NHL hockey. Kan rekommendera starkt.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Själv använder jag webbpluginet Mediahint, sjukt enkelt att installera och funkar fantastiskt. Aldrig strulat med mig tidigare, gratis är det också. Funkar för mig på sidor som Netflix, hulu, soutparkstudios (jag föredrar att streama south park därifrån)

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av TerraSwe:

Själv använder jag webbpluginet Mediahint, sjukt enkelt att installera och funkar fantastiskt. Aldrig strulat med mig tidigare, gratis är det också. Funkar för mig på sidor som Netflix, hulu, soutparkstudios (jag föredrar att streama south park därifrån)

Bestämmer man vilka sidor man vill köra genom pluginet eller hur konfar man det? Eller är det bara av eller på?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Bestämmer man vilka sidor man vill köra genom pluginet eller hur konfar man det? Eller är det bara av eller på?

Märkte just att du skrev, oops. Det är på hela tiden, får stänga av det om man vill ha svenska sidor igen.

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av TerraSwe:

Märkte just att du skrev, oops. Det är på hela tiden, får stänga av det om man vill ha svenska sidor igen.

Ah va bra, tack!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar UnblockUs då man kan byta netflix-region och då få hela Netflix utbudet(en del storfilmer som inte finns i USA). HBO kommer du få väldigt svårt att få då det i USA endast går att få om du betalar för HBO på din tv.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ar detta bara snack fran Netflix, eller hur gar det om man startar abbonemang fran Sverige och sen anvander VPN eller annat for att komma at US utbudet?

Citat:

EULA
2.4
As a condition of the limited license for the Software granted to you in this License Agreement, except as and only to the extent expressly permitted in this License Agreement or by applicable law which cannot be waived by this License Agreement, you may NOT:

h. view any movies & TV shows provided by Netflix or its suppliers anywhere other than within the country or location authorized by Netflix ("Territory"); and

i. instantly watch movies & TV shows outside of the Territory, and Netflix may use technologies to verify your compliance.

Och sen an annan sak som jag funderade over, lite OT men men:

Citat:

ToU
14. Customer Support.
Customer Service may best be able to assist you by using a remote access support tool through which we have full access to your computer. If you do not want us to have this access, you should not consent to support through the remote access tool, and we will assist you through other means.

"Full access" later lite sa dar om de har sant inbyggt i sin mjukvara, vad sager att de inte "rakar" tanka ner en massa data som en viss sokmotor gjorde pa ett valdigt fult satt for ett antal ar sedan...

Visa signatur