Iphone5 (ios7) nergradering till ios6 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Körde alltid med Glasklart själv, prova vettja..

Glasklart är en uppsättning ikoner (tror dom va uppe i ca 2000st senast jag körde ios) som är trensperanta.
Iom att det är så många i detta pack, så är det få av de vanliga apparna som inte byts ut.
Den finns gratis i Cydia.
Prova även Springtomize om den finns kvar, galet mycket Olika inställningar där, mest användbart är skalningen. Satte typ ikonerna på 90% så man fick plats med 5x5 (iphone4, antar att d blir 5x6 nu).
Skalade även ner ikonerna på dockan så jag hade 7st där.
Sök runt lite på google/YT så finns d massa användbara tweaks.

GL

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

Glasklart är en uppsättning ikoner (tror dom va uppe i ca 2000st senast jag körde ios) som är trensperanta.
Iom att det är så många i detta pack, så är det få av de vanliga apparna som inte byts ut.
Den finns gratis i Cydia.
Prova även Springtomize om den finns kvar, galet mycket Olika inställningar där, mest användbart är skalningen. Satte typ ikonerna på 90% så man fick plats med 5x5 (iphone4, antar att d blir 5x6 nu).
Skalade även ner ikonerna på dockan så jag hade 7st där.
Sök runt lite på google/YT så finns d massa användbara tweaks.

GL

Skickades från m.sweclockers.com

2000 vs 775 000+ appar som finns, hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

2000 vs 775 000+ appar som finns, hur tänkte du nu?

Ja, och av dessa 775.000+ är 300+ flashlight appar och 50% inte nedladdade ens 10+ ggr..
Det jag menade var att de flesta iconpacks har runt 17 ikoner, om du hade koll på JB o Cydia så hade du förstått.. Men ok, jag var otydlig.
Förtydligande som följer:
När man laddar ner och installerar en iconpack fr Cydia så är det väldigt få ikoner, vanligast är att stock apparna får nytt utseende.
Vill man få sitt ios att se lite mer cleant ut så vill man att d flesta av d appar man har på HS följer temat, då rekommenderar jag Glasklart som har bra många fler ikoner än d andra packsen.

Då kommer vi till det jag sa om att 2000 ikoner är mycket. Många har inte 2000 appar på sin lur, kanske medel ligger runt 100? (Bara en gissning)
Då är det större chans att flertalet av apparna har en ikon i Glasklart än i en pack som har 17st ikoner..

Skickades från m.sweclockers.com

Edit.
Och jag tror inte nån skulle ladda ner ett pack som hade 775k ikoner, eftersom varje ikon är en bild.. Skulle bli en rätt stor pack.

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Tjo!

Någon som vet hur man gör? är helt färsk på området (min första iphone), och kör just nu IOS 7, vill gärna nergradera till IOS 6.

Har ingen backup ifrån ios 6.

En polare sa att jag måste jailbreaka, stämmer det? isåfall någon som har lust att ge mig en liten steg för steg guide på hur jag skall gå till väga för att jailbreaka ios7 och nergradera till ios6? (helst ifrån någon som gjort det redan)

Det går visst nergradera till iOS 6 lämnade in min iphone 5 och fick tillbaka den med iOS 7 men googlade och lyckades nergradera till iOS 6 utan problem

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrik910402:

Det går visst nergradera till iOS 6 lämnade in min iphone 5 och fick tillbaka den med iOS 7 men googlade och lyckades nergradera till iOS 6 utan problem

jaså? hur gjorde du det?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tycker att iOS7 är snyggare men det laggar mer än iOS6. Laggar till och med mer än Android 4.4 kitKat.

"till och med"?

Jag upplever KitKat som ett stort lyft i flyt jämfört med Jelly Bean.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

jaså? hur gjorde du det?

Laddar ner en fil som är en återställnings fil som innehåller ios6 öppnar iTunes och starta iphone i recovery mode klicka på återställ iphone i iTunes och håll inne shift samtidigt så får du leta upp filen och klicka sedan återställ

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik910402:

Laddar ner en fil som är en återställnings fil som innehåller ios6 öppnar iTunes och starta iphone i recovery mode klicka på återställ iphone i iTunes och håll inne shift samtidigt så får du leta upp filen och klicka sedan återställ

Det går bara att göra så länge Apple signerar iOS 6, vilket de gjorde i ett par timmar efter släppet av iOS 7. Därefter så stängde de av den, så därför går det inte att nedgradera längre (såvida man inte har en iPhone 4 och sina egna [personliga] SHSH-blobbar nersparade).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrik910402:

Laddar ner en fil som är en återställnings fil som innehåller ios6 öppnar iTunes och starta iphone i recovery mode klicka på återställ iphone i iTunes och håll inne shift samtidigt så får du leta upp filen och klicka sedan återställ

Det går inte längre

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Lyckades fixa det, första jailbreaken jag gjorde så fastnade telefonen på apple loggan, gjorde om jailbreaken och då fungerade det, sen va jag tvungen o ladda ner denna fixen > http://iphoneguiden.se/mobilesubstrate-tillgangligt-for-jailb... Winterboard funkar inte särskilt bra utan denna fixen märkte jag, alla ändringar jag gjorde verkställdes aldrig efter en restart.

och sen laddade jag ner en remove ios 7 dock för att slutligen ladda ner ios 6 temat .

Är tvär nöjd nu med hur det blev, har fortfarande kvar ios7 funktionerna och ios7 lock skärmen, och bakgrunden, och diverse menyer, resten är fina ios6

http://i.imgur.com/0WoKbPt.png

Hur gjorde du? Kände precis samma som dig! Kan du berätta steg för steg och hur man jailbreakar och så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

"till och med"?

Jag upplever KitKat som ett stort lyft i flyt jämfört med Jelly Bean.

Jag kanske inte skulle ha skrivit på det sättet. Jag menade inte att KitKat laggar. Jag menade att det flyter mycket bättre än iOS 7

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan