MacBook Pro 15", hur kan Netonnet/Electro world vara så billiga?

Permalänk
Medlem

MacBook Pro 15", hur kan Netonnet/Electro world vara så billiga?

Hej,

Letar ny laptop och kan inte hitta något annat än MBP som uppfyller mina krav vilket gör valet väldigt enkelt. Funderar dock på hur det kan komma sig att Netonnet och Electro world är mellan 1500 & 2000kr billigare? Går man miste om något? Service, garanti etc?

Kraven om nån är nyfiken:
15" Skärm med minst 1920x1080
4:de generationen Core i5/i7
Intel Iris 5xxx
Minimum 4GB ram, gärna 8GB
Minimum 200GB SSD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intressant fråga faktiskt, Apple ger erkänt usla marginaler och ger såvitt jag vet inte några direkta rabatter till någon, så kanske handlar det om att Netonnet och Electroworld håller i princip nollmarginal eller till och med tar förlust på produkterna för att locka kunder att köpa annat.

Permalänk
Medlem

Är inga skillnader på garanti eller sånt däremot så säljer väl netonnet m.fl den billigare än Apple för att det finns marginal på priset. Jag beställde min från Apple dock . Ska man ha en standard config kan man köpa vart som. Din krav spec är väl typ standard config "billig" i retina serien känns det som om du ska köpa nytt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Hej,

Letar ny laptop och kan inte hitta något annat än MBP som uppfyller mina krav vilket gör valet väldigt enkelt. Funderar dock på hur det kan komma sig att Netonnet och Electro world är mellan 1500 & 2000kr billigare? Går man miste om något? Service, garanti etc?

Kraven om nån är nyfiken:
15" Skärm med minst 1920x1080
4:de generationen Core i5/i7
Intel Iris 5xxx
Minimum 4GB ram, gärna 8GB
Minimum 200GB SSD

Konfigurationen av dator du skriver existerar inte.
Iaf inte som Apple dator
En vanlig MBP har inte iris grafik eller full hd skärm
En rMBP har dock mycket högre skärm upplösning och Iris Pro grafik och GT 750m som tillval, så det är ju de enda alternativet som uppfyller dina krav.

Sen är inte NetOnNet eller Electroworld så billiga jämfört med dom andra butikerna på marknaden. Dom ligger ganska lika hela bunten.
Apple själva är dock lite dyrare.
Det är i mångt och mycket, bättre att köpa på tex elgiganten/mediamarkt/netonnet osv, som tex längre öppet köp och liknande.

Dom 2 alternativen du har som uppfyller dom kraven du har är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299826
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299827

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Konfigurationen av dator du skriver existerar inte.
Iaf inte som Apple dator
En vanlig MBP har inte iris grafik eller full hd skärm
En rMBP har dock mycket högre skärm upplösning och Iris Pro grafik och GT 750m som tillval, så det är ju de enda alternativet som uppfyller dina krav.

Sen är inte NetOnNet eller Electroworld så billiga jämfört med dom andra butikerna på marknaden. Dom ligger ganska lika hela bunten.
Apple själva är dock lite dyrare.
Det är i mångt och mycket, bättre att köpa på tex elgiganten/mediamarkt/netonnet osv, som tex längre öppet köp och liknande.

Dom 2 alternativen du har som uppfyller dom kraven du har är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299826
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299827

Netonnet och Electroworld hade ett erbjudande dagen jag postade där dom tog 16k för rMBP, därav mitt påstående. Vad är det i den första länken du skickade (vilken även är datorn jag kopplat till tråden) som inte uppfyller mina krav?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Netonnet och Electroworld hade ett erbjudande dagen jag postade där dom tog 16k för rMBP, därav mitt påstående. Vad är det i den första länken du skickade (vilken även är datorn jag kopplat till tråden) som inte uppfyller mina krav?

Jo det uppfyller kraven precis som jag skrev.
Jag skrev bara att det är endast dom 2 jag länkade som klarar dina punkter.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE