Valves spelmotor Source 2.0 dyker upp i läckt skärmdump

Permalänk
Melding Plague

Valves spelmotor Source 2.0 dyker upp i läckt skärmdump

Bilder från vad som sägs vara Valves kommande spelmotor Source 2.0 sprids på nätet, detta i form av en presentation med en omgjord version av spelet Left 4 Dead 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Permalänk
Avstängd

undrar om dem äntligen har en motor för half life 3 nu som dem är nöjda med

Permalänk

About time! HL3 incoming!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem

Half life 3 confirmed

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilkjellner:

About time! HL3 incoming!

Efter att ha varvat hela Half Life serien ett x antal gånger så är det på tiden att HL3 kommer!

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Emilkjellner:

About time! HL3 incoming!

Skrivet av rabiesekorre:

Half life 3 confirmed

Skrivet av gevsan:

Efter att ha varvat hela Half Life serien ett x antal gånger så är det på tiden att HL3 kommer!

"These things, they take time!"

Dold text
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Är förvånad att fler inte förstår att Half Life 3 inte är en fråga OM det kommer ut, utan NÄR det kommer ut.

Dags för hype.

Permalänk
Medlem

Men hellvete. Då äre bara o uppdatera datorn igen då. Inte en chans att min gammhärk drar runt detta i x1440 O_o
Iofs var Source 1.0 relativt lättdriven, but still.

Permalänk
Avstängd

Alla de jävla timmarna i Half-life 2 DM och HL2 Ep1-2 så tycker jag träden ser så jävla identiska ut och det ser endast ut som nåt halvmanipulerat i bakgrunden. Träden och de där fula textuerna på backen känner jag igen för mycket, jag förvänta mig mer om det här ska vara nytt.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Men hellvete. Då äre bara o uppdatera datorn igen då. Inte en chans att min gammhärk drar runt detta i x1440 O_o
Iofs var Source 1.0 relativt lättdriven, but still.

Är väl inget fel på din burk?! Det är väl bara grafikkorten (om det nu verkligen krisar?!) som kan få sig en uppdatering?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dallebull:

Men hellvete. Då äre bara o uppdatera datorn igen då. Inte en chans att min gammhärk drar runt detta i x1440 O_o
Iofs var Source 1.0 relativt lättdriven, but still.

Varför det? Din dator klarar ju Battlefield 4 till exempel. Source 2.0 lär väl vara bättre optimerad för PC än Frostbite, kan jag tänka mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vore ju inte jättechockerande om de utannonserade något spel i samband med att Oculus Rift släpps...

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd

Comming 2020

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Varför det? Din dator klarar ju Battlefield 4 till exempel. Source 2.0 lär väl vara bättre optimerad för PC än Frostbite, kan jag tänka mig.

Att folk fortfarande tror Source motorn är lika ooptimiserat som Frsotbite, Cryengine, Unreal osv. förvånar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Men hellvete. Då äre bara o uppdatera datorn igen då. Inte en chans att min gammhärk drar runt detta i x1440 O_o
Iofs var Source 1.0 relativt lättdriven, but still.

Om det är något som Valve kan så är det att utveckla grymma motorer som skalar underbart. Dom enda jag kan komma på som är snäppet bättre är Epic med Unreal Engine. Tvivlar att du kommer ha några större problem med Source 2.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt förväntat mig mer än det där från deras nya motor. Men det duger väl till L4D3 och Portal 3, antar jag.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Var det bara jag som fick en 7,5GB update till L4D2 igår?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

let the hype begin! det vore roligt med ett nytt Left For Dead faktiskt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom som gör nya release av gamla Half-Life, Half-Life 2, Portal, och Portal fast med nya Source 2.0 motorn.

Black Mesa: Source 2.0 ?

Gamla spelen fast köra dom på nya motorn!

Permalänk
Avstängd

Angående Half-Life 3, så har Gabe sagt att det är tråkigt att fansen hela tiden ropar efter Half-Life 3.

Han tycker att Valve har viktigare saker än göra ett spel, så han vill lägga fokus på annat som Steam, Steam OS, Steam machines, etc.
Han vill ta Steam till vardagsrummet som en konsol, det tycker han är viktigare än Half-Life 3 eller något annat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hoppas dom som gör nya release av gamla Half-Life, Half-Life 2, Portal, och Portal fast med nya Source 2.0 motorn.

Black Mesa: Source 2.0 ?

Gamla spelen fast köra dom på nya motorn!

Oh dream on I say. Fatta vilket jobb! Potentiellt kan det gå att porta men det är bara teori Men kom igen Valve, HL3 NU! Vi har väntat länge nog!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rektor:

Angående Half-Life 3, så har Gabe sagt att det är tråkigt att fansen hela tiden ropar efter Half-Life 3.

Han tycker att Valve har viktigare saker än göra ett spel, så han vill lägga fokus på annat som Steam, Steam OS, Steam machines, etc.
Han vill ta Steam till vardagsrummet som en konsol, det tycker han är viktigare än Half-Life 3 eller något annat spel.

Må så vara att han tycker det. Men hypen på internet säger något helt annat. SteamOS / Steam machines. Mjääää... Half Life 3. Yey!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Imponerande! Taggad på att se detta i många spel.

Permalänk
Skrivet av gustav901:

Var det bara jag som fick en 7,5GB update till L4D2 igår?

7 - 4 = 3
5 - 2 = 3
Hlf lif 3 confirmd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Angående Half-Life 3, så har Gabe sagt att det är tråkigt att fansen hela tiden ropar efter Half-Life 3.

Han tycker att Valve har viktigare saker än göra ett spel, så han vill lägga fokus på annat som Steam, Steam OS, Steam machines, etc.
Han vill ta Steam till vardagsrummet som en konsol, det tycker han är viktigare än Half-Life 3 eller något annat spel.

Antar att du refererar till det såkallade brevet från Gabe som finns lite här och var på internet? Detta brev är FAKE, och kommer inte från Gabe. Dock är jag inte riktigt lika säker som många andra här på att Half Life 3 kommer att komma. Valve tjänar ofantligt med pengar på Steam, och Source 2.0 kommer säkerligen dra in sin beskära del också när dom licenserar ut den.

Jag tror att Gabe även känner lite att det är helt omöjligt att leva upp till den sinnessjuka hype som Half Life 3 har. Hur bra dom än skulle göra spelet, så kommer det aldrig bli så bra som vi vill att det ska vara. Det skulle behöva vara än mer revolutionerande än Half Life 2. Och jag har svårt att se att Valve skulle vara villiga att ta den risken. Dom har det bra som dom har det med Steam just nu. Pengarna rullar in i en helt sjukt bra takt för dom.

Permalänk
Medlem

Tredje bilden såg ju precis ut som nuvarande source?

Permalänk
Medlem

Valve har ju putsat på source i flera år, den version som finns i t.ex CS:GO skulle lika gärna kunna hetat 3.1

Ska bli intressant att se vad för slags underverk som gör att just den här får äran att heta 2.0

Skrivet av Naxos:

Tredje bilden såg ju precis ut som nuvarande source?

Läs texten som tillhör den bilden du talar om så förstår du nog varför det ser ut som nuvarande source.

Det är nuvarande source.

Dold text
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att hl3 dyker upp i mitt steambibliotek snart :/

Skrivet av Only1sutt:

7 - 4 = 3
5 - 2 = 3
Hlf lif 3 confirmd

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, wow. Jag som hade en dålig morgon nyss!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Läs texten som tillhör den bilden du talar om så förstår du nog varför det ser ut som nuvarande source.

Det är nuvarande source.

Dold text

Haha vad smart man känner sig nu.