Flasha XFX 7970 Ghz DD till XFX R9 280X

Permalänk
Medlem

Flasha XFX 7970 Ghz DD till XFX R9 280X

Som titeln antyder så undrar jag hur jag kan gå tillväga? (btw, har säkert letat aldelles för dåligt och det finns säkert svar någonstans.)

Mitt nuvarande grafikkort har modellnumret: FX-797G-TDFC
Undrar vilken bios jag kan flasha och om jag kommer tjäna något alls på det? förutom att Afterburner säger R9 280X XD

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det inte är värt att göra det, skillnaden är kanske 5W mindre strömförsörjning. Om du ändå tänker pröva det, kolla efter en BIOS version på techpowerups databas. Sen bara flasha den, finns flertal olika metoder. Själv använder jag oftast bara ATIFlash genom CMD.

http://www.techpowerup.com/vgabios/index.php?architecture=ATI...

Enda anledning som möjligtvis är värt att flasha den för är om du kommer köra mining med den, men har inte riktigt koll på vad du borde använda för bios då.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Skulle säga att det inte är värt att göra det, skillnaden är kanske 5W mindre strömförsörjning. Om du ändå tänker pröva det, kolla efter en BIOS version på techpowerups databas. Sen bara flasha den, finns flertal olika metoder. Själv använder jag oftast bara ATIFlash genom CMD.

http://www.techpowerup.com/vgabios/index.php?architecture=ATI...

Enda anledning som möjligtvis är värt att flasha den för är om du kommer köra mining med den, men har inte riktigt koll på vad du borde använda för bios då.

Ok, tror jag struntar i det då, minear aldrig något. Skaffade kortet enbart för spel, inget annat
Men tack ändå!

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |